Geheugen HP DV6 laptop uitbreiden: maakt het type uit?

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik wil graag het internet geheugen in mijn HP Pavillion DV6 laptop uitbreiden. Ik weet dat daar subtypes van zijn, maar ik kan niet vinden op de laptop welke het is. Er zit momenteel 4GB in, in een enkele SO-DIMM met nog een vrij slot beschikbaar. Nu vraag ik me af wat ik daar nu het beste in kan schuiven.

Voor zover ik weet is het een DD3 SODIMM die er in zit, maar veel details zag ik er niet op staan.

Ik zie in de pricewatch veel setjes aangeboden worden, waarbij je twee reepjes tegelijk koopt. Is het nodig om een setje aan te schaffen, of kan ik ook gewoon een enkel exemplaar kopen en erbij klikken? Maakt het daarbij heel veel uit wat ik erin stop qua merk/timings/etc? En wat gebeurt er als ik er geen 4GB maar een 8GB reepje bij zou klikken?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Check het met dit programma: http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Verder staat het ook altijd wel in de handleiding.

Meestal maakt het niet veel uit. Je kunt volgens mij gewoon een reepje van 4GB aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 14:31 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
het zou niet uit moeten maken zo lang het geheugen zich maar aan de jedec standaard houd. toch kan het zijn dat een type geheugen niet ondersteunt wordt, maar dat is een kwestie van testen. wel kan het zijn dat de geheugen controller in de CPU maar een x aantal GB's kan adresseren waardoor grotere modules geen zin hebben.

wel wil je graag dual-channel ondersteuning gok ik zo (kan de cpu tegelijk naar beide modules lezen en of schrijven theoretisch verdubbelde snelheid), neem dus nog een 4GB module op dezelfde Mhz als je huidige. ik heb dit met mijn laptop ook gedaan van 1x2GB en 1x4GB > 4x4GB.