Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 16:22
Beste,

Voor mij zelf ben ik al enige tijd naar een leuke 9.7-10.1" tablet met een quad-core en mooi scherm om wat plaatjes op te demonstreren, informatie op te zoeken en zo nu en dan een filmpje kijken.

Na lang en breed gezocht te hebben naar een waardige Europese/Amerikaans alternatief voor een redelijke prijs de hoop daarop op gegeven en me gericht op de Chinese markt. Zoals niet anders verwacht is hier keuze zat ( Zoals altijd op de Chinese markt :D ). Echter krijg ik een beetje door de bomen het bos niet meer zien idee.

Ik heb mijn keuze redelijk beperkt tot een paar tablet's die kunnen voldoen aan mijn eisen, namelijk:

Onda V975M - Antunu 30k score met retina scherm
Pipo M6 pro - Ook een mooi alternatiev met retina scherm.
Pipo M9 Pro - 10.1 weliswaar geen retina, maar wel full-HD en 16:10 verhouding.

Ik zie naar genoeg qua hardware specs geen verschil tussen deze, en meningen lopen ook nogal uit een van verschillende reviewers en gebruikers ( Ik heb de topics doorgelezen O-) )

Nu mij vraag:

Zijn er mensen die met goed onderbouwde argumenten een van deze of een andere tablet aan kunnen raden voor mijn doeleinden ? Zelf hebben is natuurlijk een pre maar gewoon veel kennis neem ik ook genoegen mee.

Qua budget maakt het me niet gek veel uit als het maar niet boven de 250 euro komt, want dan zijn er interessante tablet's op de Nederlandse markt te verkrijgen. Ook zal ik hem graag zelfs importeren om de prijzen een beetje te drukken.

Als iemand mij kan helpen, verneem ik het graag.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.onda-tablet.co...creen-ram-2gb-tablet.html

Hier lees ik dat bij die Onda van de 2GB ram er maar 1.43 overblijft, het retina scherm neemt 500MB in beslag.
Tevens hebben ze een upgrade beschikbaar naar 4.4 (die weer minder resources gebruikt dan voorgangers dus minder ram zou niet zo'n probleem moeten zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door Slashdotter op 17-03-2014 15:45 ]

• Gillded
Ik begrijp hier dus uit dat jij de onda aan zal raden ?

• Domingo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de Pipo M9 Pro en Onda V975M. Moeilijk, moeilijk... :|

Kan iemand misschien iets zeggen over welke van de twee de beste WiFi heeft? Vind ik persoonlijk net even wat belangrijker dan schermresolutie.

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik had bijna de Onda V975M besteld, qua specs/prijs natuurlijk een droom, maar nadat ik de hele Onda V975M topic hier op tweakers had gelezen, blijf ik met een nare nasmaak zitten. Eigenlijk is het goedkoop/duurkoop, niet qua hardware, maar qua software.

Je zal geen 1 comment vinden waarin iemand zegt, deze versie werkt gewoon helemaal goed zonder gezeik. Het zijn steeds comprimieen. Ik verwacht ook geen iPad feeling, maar wel dat het gewoon werkt. In combinatie met veel video problemen en een slecht gebruikte accu (wederom software probleem), ga ik nu naar de Pipo's kijken.

• Gillded
Ik heb zelf de Pipo m6 Pro besteld, bevalt mij erg goed, en is qua specs ongeveer gelijk aan de Onda

• Michiel36
Gillded schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:26:
Ik heb zelf de Pipo m6 Pro besteld, bevalt mij erg goed, en is qua specs ongeveer gelijk aan de Onda
Hoe is de accu duur? Moest je veel veranderen aan het OS om het geschikt te maken voor NL gebruik?

• Gillded
Accuduur heb ik niks op aan te merken, als je de helderheid normaal zet werkt dit prima. Heb hem volgens mij op het engels staan, heb een custom 4.4.2 ROM geflasht en dit ging toen de driver eenmaal gepakt werd als een tierelier. Word veel support bijgeleverd over hoe het werkt vanuit Pipo zelf.

Mocht je meer vragen hebben zeg het even en ik test het met plezier voor je uit :).

Kleine edit: las je vraag net iets beter en als je bedoeld of de tablet veel aangepast moest worden voor dat die goed werkte binnen nederland, dan is het 0%, de tablet werkt out of the box meteen prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Gillded op 24-04-2014 14:13 ]

• Michiel36
Super bedankt voor je reactie, ik had dus echt bijna de Onda gekocht, maar nu ik zeker weet dat de software voor Pipo helemaal prima is ben ik om.

Waar heb je hem uiteindelijk besteld?

Wat ik ook graag zou willen weten is in hoeverre het retina scherm meer stroom verbruikt dan het scherm van de M9. Ik weet dat de M6 een grotere accu heeft, maar dit hoeft niet veel uit te maken doordat de hogere resolutie meer stroom verbruikt.

Merk je verder haperingen op als je normaal navigeerd? Of gaat het lekker soepel?

• Gillded
Dat is inderdaad een puntje apart, de hapering doen zich heel soms voor, maar heb ze zelf niet echt als storend ervaren. Het afspelen van video's en spellen gaat of het algemeen zonder enkel probleem. De interface navigeren gaat dus ook vlot maar soms met een kleine hapering voor luttele seconden. Of dit door het retina scherm komt weet ik niet. Maar zoals hierboven gezegd, dit is niet storend naar mijn mening want dit is misschien 3 seconden op een halfuur gebruik.

Het bestellen heb ik uiteindelijk bij bitspeed gedaan ( dit is een nederlandse webshop ) omdat ik er 2 nodig had, en een daar van was voor iemand die snel weer weg moest naar curacou ( De import daarheen is wat lastiger dan naar Nederland ). Mijn advies zal zijn gewoon een betrouwbare reseller te zoeken op bijvoorbeeld aliexpress.com , dan kan je er een bestellen voor rond de 180-200 euro en heb je hem met hoesje en al binnen.

Mocht je er echt niet uitkomen DM dan even, dan wil ik je wel helpen.

• Michiel36
Bedankt wederom, ik ben bekend met de chineese shops ja. Ik ben alleen nog niet over mijn keuze uit, ik vond ergens deze reactie:

@ Tito – I am actually a retailer so I tend to handle a lot of units from a lot of different Chinese brands… There have been some “good” manufacturers I have just gotten some bad batches from… yes that happens… but there are some manufacturers I just don’t bother with at all anymore… Cube probably tops that list, followed shortly by Ainol (their early production run stuff is always junk as they like to beta test on early adopters… they, like cube, also tend to release 4+ revisions of the same EXACT product… fragmenting their firmware and confusing customers…) PiPo almost made my bad list when we were dealing with the M3 (shudder… lots of quality issues) but they are back in my good graces albeit I am cautious … Genius… usually junk… Freelander… .also Junk… and Onda… as of the last 8+ months or so… has been a lot of junk unfortunately :(. Currently more towards the top of my list are FNF iFive (at the very top), Ployer (although they have had a few bad models, but their QC is usually quite good), and yes PiPo is on my list (their products have a cool factor that Ainol kind of goes for but they have better QC and aren’t as evil…). Teclast I have had mixed results from, Hyundai had some interesting stuff for a while… That pretty much sums it up… I just tested a bargain unit from a manufacturer called KNC… it was surprisingly really nice but they stopped production like the next week :(. That is the issue with smaller companies. They might not produce something but for 3 – 6 months…. Anyhow, anymore I say you should consider the actual model first… not blindly follow any one Mfr or Brand because they all go up and down and even the best make duds every now and then. Model first, then take the Mfr into consideration, particularly for Quality Control and aftermarket support (like how often and well they release stock firmware updates…). Regards…

Niet dat ik dit blindelings geloof, maar het heeft mijn interesse wel gewekt naar FNF iFive. Ik kwam zo dus uit bij deze:

http://www.geekbuying.com...-2-4G-5G-Wifi-324622.html

Retina, zelfde ram, zelfde processor, maat 7.9 inch (persoonlijk fijner, ik reis veel), wel maar 16gb (maakt mij niet veel uit door sd uitbreiding), kleinere accu (maar kleiner scherm), standaard 4.4, geen gps (shit), geen micro hdmi (jammer), maar wel weer lichter met zon 300g.

En dat voor 133 euro, 135 incl. hoes en verzendkosten 8)7 Dus ik ga nog 1 maal ze allemaal door de vergelijking halen en dan de keuze maken. Ik wil eerst nog wat meer weten over FNF iFive. Ben jij er bekend mee?

• Michiel36
Ik heb mijn keuze gemaakt, ik wacht op de nieuwe ifive mini 4;

http://www.arctablet.com/...ng-kong-electronics-fair/

Alles wat ik wil incl. Hopelijk het lage prijskaartje.

• Gillded
Presetaties van die processor zien er inderdaad erg netjes uit, 8 seconden cold boot .... enig sinds jaloers makend :P.

Merk ken ik verder niet, maar daarom hou ik juist zo van de Aziatisch ( Chinese/Hongkong ) markt, alles kan er en een kleine speler met een goede QC komt meer aan z'n trekken dan de groten en voor ieders wil is er wat.

De kosten van 135 euro zijn inderdaad ook niet verkeerd. Laat het even weten ( Via hier of via een DM ) als je er een binnen hebt en hoe die bevalt.

• Michiel36
Klopt en doe ik. Ik heb ze al gemaild voor de release datum van de nieuwe mini. Hun Engelse site is een ramp, maar de Chinese site oogt wel mooi verzorgt. Ik laat het je weten.

• Michiel36
En toen kwam Pipo met qua specs een identieke ifive mini 4 aanzetten:

http://www.geekbuying.com...-2-4G-5G-WiFi-326851.html

Ben benieuwd naar het prijs verschil als de ifive uit is.

• Gillded
Hmm, die ziet er inderdaad ook erg leuk uit, misschien dat ik er wel eentje voor me zelf mee pak ^^

• Michiel36
Wacht nog maar even 2 weken:

Hi, I was wondering, when is the new ifive mini 4 comming, cause the specs look the same as this (Pipo p8) one.

Our reply:
ifive mini 4 takes 2 weeks more to be arrive as ifive told us recently

• Michiel36
Ze zijn in de pre-sell:

http://www.geekbuying.com...ablet&utm_campaign=328854

http://www.geekbuying.com...ablet&utm_campaign=326851

Zeer makkelijke keuze dus, de PiPO wordt hem. Goedkoper, met GPS, eerder beschikbaar enige nadeel is android 4.2, maar die upgrade doe ik zelf wel.
Pagina: 1