iPad verliest verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 17:37
Onze iPad heeft de laatste tijd problemen om zijn verbinding met het internet te behouden. WiFi gaat goed, heeft gewoon verbinding. Maar mail of webpagina's kunnen niet gevonden worden. Na verloop van tijd (even niet gebruiken) werkt het dan weer wel. Reset van de wifi-verbinding helpt ook eventjes, maar internet doet het dan al snel weer niet. Ik heb ook geprobeerd om alle netwerk-settings te resetten, zoals op sommige fora wordt aanbevolen. Maar ook dit heeft geen blijvend, positief effect. Alleen tijdelijk zorgt dit ervoor dat het weer werkt. Ik heb alle verschillende websites met mogelijke oplossingen gevonden (zoals deze), maar niets heeft definitief voor het oplossen van het probleem gezorgt.

Het heeft allemaal gewerkt, ook met iOS7, maar sinds een aantal weken dus dit soort vreemde problemen. We hebben geen nieuwe apps geinstalleerd. Hooguit updates voor apps, maar ik weet niet precies wanneer het probleem begon om goed te kunnen aangeven wat er is veranderd. In het begin dacht ik nog dat dit gewoon een keertje kon gebeuren. Nu het bijna structureel wordt, is het al te lang geleden om de precieze historie te kunnen reconstrueren om aan te geven wat er kort voor de problemen begonnen, is gebeurt.

We hebben ook twee android telefoons (GS4 en MotoG) die geen problemen hebben op de momenten dat de iPad geen internet kan vinden. Ze gebruiken allemaal dezelfde draadloze Cisco-router van Ziggo. Daar heb ik ook geen nieuwe firmware op gezet (geen idee of Ziggo dat wel automatisch kan pushen eigenlijk) en ik weet niet of dat uberhaupt voor problemen zou kunnen zorgen.

Kortom, weet iemand hoe een iPad 4 Retina wel wifi-verbinding kan hebben, maar geen internet. Die laatste valt tijdens gebruik na random tijdsintervallen gewoon weg en is daarna tijdelijk terug te krijgen door een reset/restart van het apparaat (of door een onbekende tijd (een nacht is in ieder geval ruim genoeg) te wachten tot het spontaan weer werkt).

Belangrijker nog dan de oorzaak, is natuurlijk een mogelijke oplossing. Dus als iemand daarbij kan helpen zou ik dat helemaal mooi vinden :)

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:37
Ik heb geen idee wat het veroorzaakt. Maar ik heb hetzelfde probleem met een Ziggo Cisco router. iPad 1 werkt goed. M'n iPhone 5S werkt goed. Maar iPad 3 lijkt idd soort van de verbinding te verliezen. Websites e.d. laden niet en even later weer wel.

Thuis met UPC, ook Cisco router, geen enkel probleem.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Nou, fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Uit je antwoord begrijp ik dat je ook nog geen oplossing hebt gevonden. Hopelijk iemand anders wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Ik heb op aanraden van Ziggo de UPnP op de router uitgezet. Dit lijkt het probleem te verminderen. Definitief zeggen dat dit een oplossing is, kan ik nog niet, want we hebben het pas gisteren omgezet, maar ik ben voorzichtig optimistisch.