Zoeken moet toch makkelijk zijn?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik ben al ongeveer 10 jaar trouwe klant van Tweakers,

zelden heb ik wat te klagen over Tweakers zelf. Maar wat me opgevallen is dat Pricewatch flink op de schop is genomen. Ik zie het eerder ten nadelen van.

Ik zal een voorbeeld noemen...

Je zoekt op de oude manier naar een televisie dat gaat als volgt:
kies grootte tv, kies prijs selecteer full hd, paneel type en je hebt al een hoop weg gefilterd. Je kon makkelijk direct op prijs sorteren.

De minder relevante opties waren dan onderaan om alsnog te filteren.

Met de nieuwe methode zie ik een trend zoals die van Kieskeurig.nl,
De basis opties zijn meer verstopt of verspreidt in hoop dat je andere opties zal opmerken.
Tevens moet ik nu altijd eerst op Populariteit-filter klikken i.pv. direct Prijs sorteren.

Al met al ben ik juist langer bezig bij Tweakers om een product te vinden dan de oorspronkelijke oude manier. Aangezien ik zeer veel gebruik van Pricewatch maak moet ik nu voortaan altijd de Populariteit weer veranderen naar Prijs > Laag naar Hoog.
Dan weer alle filteropties door worstelen die altijd standaard boven aanstonden als basisfilter.

Mijn vraag is, is er een mogelijkheid dat dit aangepast kan worden, of in je eigen instellingen bij je account?

Zodat iedereen een eigen fijne layout heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 17-03-2014 12:20 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Bedankt voor je feedback. Je hebt gelijk dat de Pricewatch op de schop is genomen, maar volgens mij valt het best wel mee in vergelijking met wat je gewend bent. Als ik jouw 'oude manier' erbij pak, dat kan nog steeds direct: diagonaal en HD specificatie staan standaard bij de uitgeklapte filters (hoewel ik de laatste straks omhoog ga zetten zodat deze direct onder schermdiagonaal staat). Alleen paneeltype niet, maar het gros van de tv's is tegenwoordig toch een LCD en dat willen de meesten mensen ook. Dan mis je dus 1 (weinig gebruikte en relevante) optie ten opzichte van je oude manier.

We hebben zeker niet het doel om filters zoveel mogelijk te spreiden, zodat mensen hopelijk de andere opties zien. Het is juist de bedoeling dat de meest relevante/logische filters bovenaan staan, zodat deze meteen in het oog springen. We hebben betere tools gekregen in de afgelopen tijd, het beheer is een stuk makkelijker geworden en we hebben nu maximale controle over (de volgorde van) de filters. Ook kunnen uitgeklapte en ingeklapte filters nu door elkaar staan, waar vroeger de uitgeklapte altijd bovenaan stonden. Kan je wellicht voorbeelden noemen van categorieen waar de filterinstellingen beter kunnen, zo ja hoe? Dan kan ik kijken of ik er wat aan kan doen, rekening houdend met dat het voor iedereen werkbaar moet zijn en niet alleen voor jou ;)

Ook maak je de opmerking over sorteren op prijs. Ook dat is veranderd, vrij recentelijk nog (vorige week), naar aanleiding van feedback vanuit verschillende kanten. Het bepalen van de volgorde door middel van linkjes die ergens links boven de kolommen stonden werd niet door iedereen begrepen, met als gevolg dat het weinig werd gebruikt. Nu is de huidige manier met een uitklapmenu gemaakt, uit vele ontwerpen en ideeën is dit eruitgekomen. Het kost alleen een klikje meer om te sorteren op iets anders dan de default populariteitssortering. Betekent dit dat dit het is en er nooit zal worden gekeken naar een betere oplossing? Nee, de Pricewatch is, net als de rest van de site, constant in ontwikkeling en feedback juichen we toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Glaanie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:31:
Bedankt voor je feedback. Je hebt gelijk dat de Pricewatch op de schop is genomen, maar volgens mij valt het best wel mee in vergelijking met wat je gewend bent. Als ik jouw 'oude manier' erbij pak, dat kan nog steeds direct: diagonaal en HD specificatie staan standaard bij de uitgeklapte filters (hoewel ik de laatste straks omhoog ga zetten zodat deze direct onder schermdiagonaal staat). Alleen paneeltype niet, maar het gros van de tv's is tegenwoordig toch een LCD en dat willen de meesten mensen ook. Dan mis je dus 1 (weinig gebruikte en relevante) optie ten opzichte van je oude manier.

We hebben zeker niet het doel om filters zoveel mogelijk te spreiden, zodat mensen hopelijk de andere opties zien. Het is juist de bedoeling dat de meest relevante/logische filters bovenaan staan, zodat deze meteen in het oog springen. We hebben betere tools gekregen in de afgelopen tijd, het beheer is een stuk makkelijker geworden en we hebben nu maximale controle over (de volgorde van) de filters. Ook kunnen uitgeklapte en ingeklapte filters nu door elkaar staan, waar vroeger de uitgeklapte altijd bovenaan stonden. Kan je wellicht voorbeelden noemen van categorieen waar de filterinstellingen beter kunnen, zo ja hoe? Dan kan ik kijken of ik er wat aan kan doen, rekening houdend met dat het voor iedereen werkbaar moet zijn en niet alleen voor jou ;)

Ook maak je de opmerking over sorteren op prijs. Ook dat is veranderd, vrij recentelijk nog (vorige week), naar aanleiding van feedback vanuit verschillende kanten. Het bepalen van de volgorde door middel van linkjes die ergens links boven de kolommen stonden werd niet door iedereen begrepen, met als gevolg dat het weinig werd gebruikt. Nu is de huidige manier met een uitklapmenu gemaakt, uit vele ontwerpen en ideeën is dit eruitgekomen. Het kost alleen een klikje meer om te sorteren op iets anders dan de default populariteitssortering. Betekent dit dat dit het is en er nooit zal worden gekeken naar een betere oplossing? Nee, de Pricewatch is, net als de rest van de site, constant in ontwikkeling en feedback juichen we toe.
Ik zal zeker bij verschillende categorieën mijn bevindingen hier laten weten wat in mijn ogen makkelijker zou kunnen, misschien dat anderen ook hun bevindingen kunnen delen, zodat er een ultieme gebruikers ervaring ontstaat.

De categorieën die ik meestal bezoek zijn:
Harde schijven, zowel SSD als de mechanische (intern en extern)
Televisies
Monitoren
Behuizingen
USB sticks en SD kaarten
Netwerk apparatuur
Toetsenborden en muizen
Printers
Notebooks en All in one pc's
Audio voor pc
Receivers (Stereo)
Geheugen intern

De bovenstaande categorieën zal ik dus mijn bevindingen laten weten met mogelijke eventuele verbeteringen. Geef me een paar dagen de tijd voor een totaal plaatje.

Wat ik nog wel kwijt wil is:
Sinds een halfjaar maak ik pas gebruik van de Tweakers app op Android basis. Als ik daar naar pricewatch gaat dan kan ik geen filters kiezen. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar volgens mij is er geen functie hiervoor. Laatst was ik opzoek naar DDR geheugen, maar kwam al snel achter dat het ondoenlijk is (i.v.m. verschillende types DDR geheugen en snelheden) en uiteindelijk weer de computer moest aanzetten. Indien er wel een functie is dan hoor ik dit graag. De gebruikte telefoon is een LG G2 en heb me wel ingelogd met mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Top, ik hoor het graag.

Wat betreft de Android app, de apps worden niet meer geupdate en over enige tijd uit de stores gehaald. In plaats daarvan hebben we het responsive design, die de website on the fly aanpast voor kleine schermen, zoals telefoons. Open Tweakers in de browser van je telefoon en je ziet wat ik bedoel. Gebruik bij voorkeur niet de default Android browser, deze is op vele telefoons sterk verouderd en daardoor werkt de site niet goed. Als het kan, gebruik bijvoorbeeld Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Wat ik in gedachten heb wordt te uitgebreid om alles in 1 bericht nu direct te plaatsen, ik ben van plan om dagelijks mijn bevindingen te plaatsen hier tot ik helemaal klaar ben met klachten/ verbeteringen in zijn totaliteit voor pricewatch.

Vanavond ben ik dus eerst bezig geweest met de voor mij meest irritante wijziging die er in Pricewatch heeft plaatsgevonden. Tevens heb ik individueel vragen gesteld aan 3 senioren die minder technisch onderlegd zijn wat hun eerste 5 criteria zou zijn wanneer ze een product zouden kopen, ik stelde de vraag over een tv en een notebook.
Bij een tv kreeg ik de volgende 6 antwoorden :
  1. Prijs
  2. De grootte (van scherm)
  3. Merk
  4. Full HD resolutie / LED
  5. Energie verbruik
  6. Wifi / draadloos lan / internet
Bij een Laptop kreeg ik de volgende 6 antwoorden :
  1. Prijs
  2. De grootte (van scherm / laptop)
  3. Merk + besturingssysteem
  4. Wifi / draadloos lan
  5. Energie verbruik / accuduur
  6. Type scherm (Mat of Glanzend) en Goede kijkhoeken of juist niet.
Wat ik probeer aan te halen is met de hierboven genoemde voorbeelden, dat iedereen begint met prijs sorteren. Aan de hand van je bepaalde bedrag kan je dus bepalen wat er voor jouw budget het beste te verkrijgen is.
Daarom snap ik niet dat Prijs van Laag naar Hoog niet een standaard optie is.
Ik heb deze link: http://tweakers.net/categ...lW0lEqSExPDc6sAooaGhjUAgA aan de 3 mensen gegeven en deze vonden het onoverzichtelijk door de standaard filter Sorteren op : Populair.
Hun insteek was ook dat je begint met prijs van laag naar hoog en dan pas verder uitbouwt met de 1e zes belangrijke eerder genoemde punten.

Ik ben zelf nog wat creatief geweest met paint en heb zelf een paar voorbeelden gemaakt hoe het toch beter zou kunnen zonder al te veel drastische wijzigingen en bijna iedereen tevreden is (hoop ik). Met mijn visie ben ik in ieder geval sneller bij mijn gewenste zoek opdracht zonder functionaliteit verlies en toch minimalistische uitstraling die duidelijk is voor iedereen. Ik heb de voorbeelden laten zien aan de 3 oudere heren (55, 60 en 63jr) en deze vonden de wijzigingen veel handiger. Aangezien Tweakers een breder publiek wil aantrekken bij deze dus de bevindingen.

Wat ik gedaan heb is de standaard pagina lichtelijk rechtsboven aangepast (dus boven de producten):
  • De aantal producten en hoeveel pagina's zijn iets omhoog verhuist om andere hier onderstaande functionaliteit te creëren.
  • De prijzen zijn weer direct aanklikbaar en zeer duidelijk, zonder al te veel extra handelingen,
  • Je kan makkelijker op reviewscore klikken. Doordat je nu op Sterretjes klikt bepaal je de score van de producten. De Sterren worden iets groter bovenaan weergegeven desnoods met een andere kleur wanneer er keuze wordt bepaald.
  • De Sorteer op functionaliteit maak deze kleiner en klikbaar en laat dan pas zijn extra filter functionaliteit / mogelijkheid zien
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/6d9xub491/Tweakers_voorbeeld_2_final_1.jpg

Bij Afbeelding 1 heb ik de Score links uit het tabel gehaald want deze kan je nu met sterretjes activeren.
Tevens is score niet het eerste basispunt van een product in mijn visie. Mocht deze wel van groot belang zijn dan zou ik de functionaliteit later in het filtersysteem plaatsen, te denken bij de 6e of 7e filter.
Doordat Score van positie veranderd is heeft er plaats gevonden voor juist een ander item zoals grootte van een voorwerp (Denk aan scherm, opslag, afmetingen enz...)

Afbeelding 2 lijkt veel op 1 maar iets andere indeling :
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/59l301gpb/Tweakers_voorbeeld_2_final_2.jpg

De Sorteer op functie (Populair in dit geval) is nog wel duidelijk aanwezig alleen van locatie veranderd, namelijk van linksboven naar rechtsboven. Zo is er meer ruimte ontstaan om Uitvoeringen en Producten boven de producten te plaatsen.
Ik ben benieuwd wat Tweakers zelf van de getoonde voorbeelden vindt en of dit haalbaar is (ik hoop het van harte, want mis echt de directe €- + functionaliteit).

Tot zover voor vandaag mijn aandeel, ik zal kijken wat ik per categorie nog specifiek kan laten zien wat mogelijke verbeterpunten zijn. Morgen is weer een nieuw aandeel van mij.

Mochten er mede-tweakers zijn die deze post lezen of afbeeldingen zien, laat gerust jullie bevindingen achter, feedback is altijd welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 19-03-2014 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wow, mooi uitgebreide reactie :)

Voor wat betreft prijs-sortering als standaard. Daar kan ik je alvast antwoord op geven: bij de meeste categorieen is het goedkoopste product niet interessant.
Het is vaak een verkeerde prijs, een uitlopend model, een goedkoop "prutsding", niet iets dat daadwerkelijk veel wordt verkocht, etc.

Kijk maar bij TV's. De goedkoopste is een 7" portable TVtje en daarna een hele rij 19" t/m 24" TV's. Als je naar de populariteitssortering kijkt zie je dat juist vooral 40"-modellen worden verkocht...

En dat geldt eigenlijk voor alle categorieen.

Elke sortering, inclusief de populariteitssortering, heeft nadelen, maar met de populariteitssortering bieden we wel een paar dingen op die vooral bij de orienterende fase interessant zijn:
- Je krijgt een beter beeld wat er zoal speelt in de markt en waar "anderen" naar kijken
- De lijst is wat meer divers zonder gelijk heel irrelevant te lijken
- De kans dat als je een specifiek product zoekt, dat die (ergens) bovenaan staat is het grootst met deze sortering

Op het moment dat iemand bij een prijsvergelijker denkt dat ie het beste eerst op prijs (of score of...) kan sorteren, dan heeft ie helaas niet door hoe divers de markt tegenwoordig is en hoeveel pagina's van een categorie je dan door moet bladeren alvorens bij de interessante producten uit te komen :)
Je kan meestal beter eerst wat cruciale criteria op gebied van functionaliteit en dergelijke opgeven (dus de TV's in een bandbreedte van 32" t/m 47" zetten ofzo), een prijsbereik opgeven etc... En dan pas de sorteermogelijkheid kiezen.

Los daarvan, je begon dit topic met klachten dat het voor jou meer werk om te doorzoeken/filteren zou zijn geworden. Maar in je laatste reactie geef je juist aan hoe heel onervaren bezoekers het zouden ervaren.

Ik ben ook benieuwd naar nog wat meer voorbeelden waar we jouw originele klacht kunnen verhelpen. Ik vermoed dat we dat een stuk eenvoudiger kunnen bereiken dan de pricewatch gebruiksvriendelijker voor mensen die nauwelijks ervaring met prijsvergelijking hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Bedankt voor je uitgebreide reactie,

ik heb de hele dag nagedacht en moet wel zeggen dat ik je deels gelijk moet geven omtrent wat ik een verbetering zou moeten vinden en niet anderen.
Qua populariteit vind ik wel dat je een goed standpunt hebt. Maar dan komt mijn vraag alsnog:
zou het niet kunnen dat er een prijs + en - weer als vanouds boven de prijs tevoorschijn kan gehaald worden met de volgende gedachten:
De filter staat op Populariteit zoals bij voorbeeld 2 foto, dat je daarin weer direct kan klikken op prijsoplopend of andersom. Dus met andere woorden: De meest populaire producten worden getoond maar dan met 1 klik wordt van die categorie alles netjes op prijs geordend.

Wat ik persoonlijk ook een belangrijk item vind is dat er bij producten filteren het bouwjaar / jaar van uitkomen geselecteerd kan worden, dat dit dus niet helemaal onderaan te vinden is bij filters.

Ik loop nu de categorieën na op de wijze hoe ik normaal zou zoeken en hopelijk kan hier verbeteringen aan gebracht worden zodat er misschien sneller resultaat kan plaats vinden, mijn exacte start volgorde zou dan zijn:

Mobiele Telefoons:
  1. Prijs
  2. Merk
  3. Grootte Scherm
  4. Besturingssysteem en versie
  5. Scherm resolutie
  6. Grootte van Accu
  7. Opslag capaciteit
  8. Foto camera functionaliteit en pixels
  9. Bouwjaar
  10. WiFi soort (B,G,N,AC)
Televisie:
  1. Prijs
  2. Merk
  3. Grootte Scherm
  4. Scherm resolutie / 4k / full hd
  5. Type scherm / Oled / LED / LCD / Plasma (voor zover nog verkocht wordt)
  6. Bouwjaar
  7. WiFi soort (B,G,N,AC)
  8. Aansluitingen > HDMI / optisch / USB
  9. Extra's zoals Miracast, Widi
Mij lijkt het dat wanneer een tv LAN verbinding heeft, automatisch dan onder de categorie SMART TV valt.
Als ik het mis heb laat maar weten.

Laptops:
zou ik graag willen zien dat ik kan filteren op processoren op een andere manier dan nu het geval is, te denken aan Wel of Geen Intel / AMD, Indien Wel Intel, welke serie je wilt, I3,I5, I7 en dan pas de verdere type nummers.
Bij de opslag capaciteit zou ik het fijn vinden als deze al direct te schuiven was naar gewenste grote. Dus niet eerst open klikken. Hetzelfde geld voor geheugencapaciteit en schermformaat.
De coating van het scherm standaard open zou ook aangenaam zijn.
Is het eventueel mogelijk dat je ook kan zoeken op doel waar de laptop voor dient aan de hand van zijn specificaties, te denken aan Gaming, Office, Casual, Workstation?

Als ik laptops zoek is het vaak toch
  1. Prijs
  2. Type Laptop (convertible, ultrabook
  3. Laptop schermformaat
  4. Bouwjaar
  5. Processortype / socket
  6. Grafische kaart type
  7. USB 3.0
  8. Wifitype (AC,N,G)
  9. Accu
  10. Harde schijf type en grootte.
  11. Accuduur / stroomverbruik
Ik weet niet of mijn visie gelijk is met die van anderen, maar misschien dat ik jullie met betrekking van de genoemde volgorde een eind heb geholpen.

Morgen zal ik de andere categorieën opnoemen indien wenselijk.

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 20-03-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Om mijn verhaal nog te vervolgen,

Monitoren:
Bij de categorie monitoren zou ik graag de optie USB powered i.c.m. beeld door 1 kabel willen zien.
Onder USB powered beeldschermen heb je nog de variatie usb 2.0 en 3.0
Voorbeelden van de 3.0 versie zijn :
http://tweakers.net/price...;359435;347220/categorie/

Voorbeelden van USB 2.0 powered monitoren zijn:
http://tweakers.net/price...;310631;298886/categorie/

(Hopelijk heb ik er niet een paar over het hoofd gezien, maar er zullen er vast meer tussenstaan.)
Met de bovenstaande USB 2.0 en 3.0 monitoren bij elkaar rapen in Tweakers Pricewatch ben ik ruim een half uur bezig geweest. Het scheelt een hoop zoeken als deze filter er zou zijn.
Zelf ben ik een laptop gebruiker die veel onderweg is. Omdat ik alle openstaande vensters wegklikken vervelend begon te vinden ben ik naar USB monitoren gaan zoeken.
Door mijn mobiliteit wil ik persé geen extra stroomkabel.

Het probleem wat ik heb ondervonden in Tweakers Pricewatch categorie Monitoren is dat de USB aansluiting niet goed in de vergelijker is ingevuld.
Soms is dit ingevuld als een hub, maar moet zijn: USB video aansluiting.
De stroom verbruik klopt soms niet doordat deze niet is ingevuld of onbekend is.
Filteren op stroomverbruik levert dan geen goede resultaten op, want de Toshiba monitoren zijn onbekend in de Pricewatch i.v.m. ontbreken van stroomverbruik gegevens.
Hierover kon ik geen informatie vinden op de website van de Toshiba.
Natuurlijk wil ik wel mijn steentje bijdragen door dingen aan te vullen (voor zover mogelijk).
Wanneer ik fouten zie doe ik al automatisch verbeteren.

Ik weet dat USB monitoren maar een kleine product doelgroep is, maar G-Sync monitoren zijn nu ook pas op de markt en eveneens mondjesmaat te verkrijgen. Echter staat deze filter al wel bij de categorie monitoren. USB gevoede monitoren bestaan al paar jaar maar tot op heden kan je hierop niet filteren.

Laatst kwam ik ook dit bericht tegen bij de buren: http://nl.hardware.info/n...lips-monitor-met-miracast
Als deze trend door gaat zetten denk ik dat de filter Miracast ook wel een verdienste waard is om te vermelden bij monitoren en bij televisies: http://www.lg.com/us/tv-a...lgtvs/smarttv/connect.jsp

Behuizingen
De volgende categorie wat verbeterd zou kunnen worden voor mij is bij de categorie Behuizingen, je kan daar alle soorten aansluitingen vinden aan de voorzijde van een pc behuizing, maar een aansluiting voor memorycardreader/sd kaart lezer ontbreekt. Evenals de functie of een behuizing goed geïsoleerd is i.v.m. geluidsreductie.

Autoradio's
Bij de categorie autoradio's kan ik niet het volgende vinden:
GSM Carkit / telefoonmute ondersteuning, misschien handig als deze aangeboden zou worden.

Muizen
Bij de categorie muizen zou ik graag de optie voor de formaat handen willen zien indien mogelijk, te denken aan klein, middel, groot, zeer groot.

USB Geluidskaarten
De categorie USB geluidskaarten mist naar mijn mening de optie digitale uitgang / SPdif/ optisch/ toslink (komt allemaal op hetzelfde neer), een voorbeeld van USB geluidskaarten die dat ondersteunen zijn:
http://tweakers.net/price...;221104;365955/categorie/

Kijken we naar digitale ingang onder de USB geluidskaarten dan is dat ook best uitpluizen i.v.m. ontbreken van digitale ingang filter, de volgende heb ik bij elkaar gevonden na veel zoeken:
http://tweakers.net/price...;360826;365955/categorie/

Voor zover laat ik het even hierbij, er zal vast nog wel iets zijn maar kan er nu even niet opkomen.

Hopellijk hebben jullie wat aan mijn feedback en maak Tweakers die al redelijk goed is, nog stukken beter :)

Ik hoor graag van Tweakers crew wat jullie van mijn suggesties vinden en welke wel of niet haalbaar zijn.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Wat een ongelooflijk gedetailleerde en nuttige feedback :D Je krijg later een uitgebreide reactie, maar ik wilde alvast een compliment jouw kant opsturen. Ik hoop later in de week hierop terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Graag gedaan, Tweakers is voor mij de bijbel, je staat er elke dag mee op en je gaat ermee naar bed _/-\o_
En dat al zeker 10 jaar. Door Tweakers heb ik veel dingen geleerd en ook veel geld bespaard door Pricewatch en reviews over producten i.c.m. GOT voor verdere hulp.
Zodoende wil ik op deze manier mijn steentje bijdragen.

Even wat anders, Ik stuitte net ook op een ander probleem, hieronder meer informatie

Laptoptas

Ik wilde zoeken naar een laptop tas, maar daar zijn ook moeilijkheden mee met zoeken:
Garantieduur - sommige bedrijven geven maar 2 jaar garantie, maar bijvoorbeeld Caselogic geeft 25 jaar garantie op hun tassen : http://www.caselogic.com/...ugzak-_-rbp_-_217_-_black

Thule geeft ook 25 jaar garantie : http://www.travelbags.nl/thule/business-laptoptassen/
Lijkt mij geen overbodige filter.

Als we verder kijken naar ontbrekende filters bij tassen, dacht ik aan:
  • Protectieniveau
  • Speciale tablet / draagbare monitor opbergvak
  • Hardcase / Brillenkoker
  • Aantal inhoud liters rugtas.
Ik wil best morgen alle merken nalopen om te kijken hoeveel jaar garantie wordt gegeven en mijn bevindingen z.s.m. laten weten. Het lijkt mij dat ieder fabrikant dezelfde garantie hanteert bij zijn merk tassen. Dus relatief gezien is dit snel uitgeplozen. Alleen als ik alle 403 laptop tassen moet uitpluizen dan wordt het mij iets te veel werk.
http://tweakers.net/categ...jQw0FEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA

PC Games

Vele pc gamers waaronder ik maken gebruik van Steam.
Tegenwoordig worden er al vele serienummers van spellen verhandeld in plaats van dvd / blu-ray schijven. Met andere woorden er is een verschuiving gaande. Als ik een spel wil kopen buiten Steam om die wel voor Steam bestemd is, dan zoek ik meestal in Google op naam van het spel met de trefwoorden Steam key. Uit eigen ervaring merk ik ook dat webshops in Nederland hieraan mee doen. Voorbeeld : http://www.gamesync.nl/st...pen-directe-download.html
Natuurlijk zijn er ook vele buitenlandse websites die Steam keys aanbieden, maar ik weet niet of dit jullie doelgroep is. De reden buiten Steam om te kopen is omdat het aanzienlijk goedkoper kan uitpakken dan hetzelfde spel op dat moment bij Steam te kopen.

Nu is dus de vraag aan Tweakers of het mogelijk is om op spel + Steam Key te kunnen zoeken in Pricewatch.
Er zullen ook Origin en U-Play gebruikers zijn, misschien handig om hiervan eveneens een filter te maken.
Zodoende zullen er meer pc gamers gebruik maken van deze sector.

Speakers

Je ziet vele speakeruitvoeringen, maar de categorie soundbar ontbreekt.
Voorbeelden van soundbars: http://tweakers.net/price...;371046;295027/categorie/
Ik kon er maar 10 selecteren, er zijn er meer.

Home cinema en audiosets

Hetzelfde verhaal als bij Speakers, filteren op soundbar(s) is niet mogelijk, voorbeelden:Hopelijk heb ik het wel allemaal goed uitgeplozen, heb dit wel wat haastig gedaan, verdiend nog wel wat extra aandacht. Tevens staat de Bowers en Wilkins Panorama 2 er niet tussen, dat is de beste soundbar die er is. Staat bij jullie wel als ongesorteerd : pricewatch unsorted: Bowers & Wilkins Panorama 2 Soundprojektor (1x 50 Watt, 5x 25 Watt, HDMI) schwarz

Over het algemeen ben ik geen liefhebber van soundbars, geef mij maar 2.0 of 2.1 geluid :)
Mij is wel opgevallen dat er in soundbars ook weer variatie zit, suggesties hiervoor heb ik niet deze keer, want bij Speakers heb je ook soundbars, misschien dat deze samengevoegd moeten worden of verder onderverdeeld worden.

Gaming headsets

Je kan bijna alles daar wel instellen, maar toen ik 1 jaar geleden naar een headset zoekende was, vond ik de bediening via een kastje in je draad zeer vervelend, i.v.m. gewicht, gevoeligheid / breekbaar of zit niet lekker. Toen ik de Sennheiser PC360 zag was ik er meteen van overtuigd, deze had bediening aan de oorschelp en een microfoon die omhoog kon en zodoende deze uitschakelde. Ideaal. Een filter hiervoor zou handig zijn, te denken aan bediening headset: aan kabel of op headset.

Als er mij nog wat binnenschiet van items in Pricewatch waar mogelijk verbetering aan gebracht kan worden laat ik dit wel weten (indien wenselijk). Het waslijstje is al behoorlijk lang geworden. :*)
Maar ik blijf brainstormen.
Ik ga nu slapen, het is al 5.41, de nacht vlieg voorbij als je bezig bent. _O-

[ Voor 69% gewijzigd door aliberto op 22-03-2014 05:41 . Reden: items toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
De garantieduur van de laptop rugtassen ga ik aankomende week mee aan de slag, ben er namelijk niet aan toe gekomen i.vm. paar dagen goed ziek zijn geweest.

Wat ik nog wel wil aankaarten is dat ik graag het volgende zou willen zien :

Wanneer ik een vergelijking overzicht heb van producten wil ik wel eens direct op een plaatje klikken maar deze wordt dan niet vergroot. Als je het plaatje dan gezien heb dan zou ik deze willen sluiten en weer verder willen kijken naar de vergelijkingstabel. Nu is mijn vraag is dit te realiseren?

Voorbeeld van een vergelijkingstabel:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zgw7cx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Wow! Inderdaad complimenten voor alle tijd en energie die je hebt gestopt in het geven van je feedback, bedankt daarvoor.

De sorteeropties die we hebben aangepast, die inderdaad standaard op populariteit gesorteerd worden, bleken uit onderzoek heel weinig gebruikt te worden en namen in onze vorige layout veel ruimte in beslag. Daarom hebben we de keuze gemaakt deze compacter weer te geven en voor degene die dit wel graag gebruiken beschikbaar te houden.

De wens om prijs als default sorteeroptie te gebruiken geeft inderdaad in veel gevallen een vreemde resultaat lijst, in tegenstelling tot populariteit.

Alle productinhoudelijke feedback zullen ze bij onze content afdeling erg waarderen.

Voor wat betreft het klikken op de afbeelding bij vergelijken, geen gek idee! Ik zal eens kijken of we hier iets mee kunnen! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Bedankt voor de reactie Maite de Jong.

Graag gedaan voor de tip van klikken op afbeelding.

Jouw reactie begrijp ik wel,
maar stel je hanteert de lay-out zoals mijn voorbeelden in begin van deze Topic, dit ziet er ook overzichtelijk uit, alles is aanwezig zoals jullie visie nu is met een paar kleine extra's.
Je begint op Populariteit en wil je op prijs sorteren dan klik je bovenaan de prijzen op een + en - teken of of , zodat je niet eerst zoals nu Populariteit open hoeft te klikken en dan Prijs Laag naar Hoog of andersom. Dit scheelt weer een extra klik en zodoende geef je mensen waaronder mij snellere keuzes qua zoeken.
Onthoudt wel dat als ik en andere mensen liever op prijs zoeken in huidige vorm bij Pricewatch Populariteit dat ik / we elke dag / keer die ene extra klik moet(en) uitvoeren. Lijkt mij niet handig.
Noem mij maar lui, maar ik bekijk het van de functionele kant als eindgebruiker ;) .
Zoeken draait tenslotte om zo snel mogelijk bij je gewenste eindresultaat te komen.

Zelf ben ik geen designer of ICT-er maar gewoon een vaste klant van Tweakers die af en toe in de loop der jaren tegen wat beperkingen aanliep vanuit mijn perspectief gezien. Op papier kunnen dingen mooi lijken maar de werkelijkheid is toch vaak anders. Door het verwijderen van ↑ en ↓ was bij mij het punt bereikt van nu ga ik maar alle "jarenlange tekortkomingen" aankaarten en ik zie wel hoe het schip strandt. Als en niet verwijderd was dan had ik eerlijk gezegd nooit een topic begonnen en langer rond gelopen met de gedachten : hé verdorrie hebben ze nog steeds deze filter niet, dit zou allang standaard moeten zijn.

Ik weet niet wie allemaal zorg draagt voor Producten, Pricewatch en Webdesign bij Tweakers ( en eventuele andere categoriën), maar heb nu al 3 reacties gehad van Tweakers Crew-Members en best benieuwd naar wat men intern van mijn suggesties vind en lay-out van voorbeelden. Wat ik overigens tof vind van jullie is dat de feedback goed wordt opgevat en mogelijkerwijs er iets wordt meegedaan d:)b.

Ik hoop wel dat eerdere suggesties van mij zoals ontbreken van bepaalde filters en oplossingen die er zijn aangedragen onder de loep worden genomen en mogelijker wijs (grotendeels) gerealiseerd kunnen worden. Ik heb absoluut niet de intentie om mijn wil op te leggen of te drammen/zeuren (zal ik ook niets mee bereiken :*) ), indien wel graag laten weten.

Verder zal ik deze topic altijd gebruiken voor eventuele opmerkingen in Pricewatch zodat jullie Tweakers (Crew) er wat aan hebben. Nu ben ik vanavond al bezig geweest met garantie voor laptoptassen en sleeves. Hopelijk heb ik deze vannacht klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door aliberto op 29-03-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Laptop tassen Garantie informatie

Om nog even terug te komen op garantie van Laptop tassen en sleeves, valt best vies tegen dat uitzoeken, diep respect voor jullie medewerkers/crew.
Indien de garantie niet gevonden kon worden heb ik wel de bijbehorende pagina erbij gedaan voor mogelijke extra informatie, misschien dat jullie eruit komen. Als de garantie onbekend is heb je minimaal 2 keuzes in pricewatch lijkt mij als de filter zou worden aangemaakt.
Je laat het item gemarkeerd staan als onbekend om daarop te filteren of minimaal 1 jaar, want dat is in Nederland bij mijn weten verplicht.
  1. Belkin : Onbekend info url
  2. Case Logic : 25 jaar, zie url voor wat dit allemaal geldt
  3. Icidu : 10 jaar
  4. SmartSuit : 3 jaar
  5. Targus : Levenslange Garantie.
  6. Thule : 25 jaar
  7. Abbrazzio : Onbekend info url
  8. Acer : Onbekend info url
  9. Adapt : Onbekend , Website ??
  10. Asus : Onbekend info url
  11. Be-ez : Onbekend info url
  12. BlackBerry : Onbekend info url
  13. Built : Onbekend info url
  14. Case-Mate : 1 jaar
  15. Conceptronic : Onbekend info url
  16. Concrete Cases : Sleeves 1 jaar,2 jaar garantie na registratie. Hook Case / tas 2 jaar, 4 jaar garantie na registratie. Meer info
  17. Crumpler : 30 jaar garantie
  18. Dicota : Onduidelijk, kan zijn: Levenslang 30 jaar, 24 maanden of 36/48 maanden.
  19. Eminent : Onbekend info url
  20. Freecom : Onbekend info url
  21. Fujitsu : Onbekend info url
  22. G-Cube : Onbekend info url
  23. Giban : Onbekend info url
  24. Golla : Onbekend, minimaal 1 jaar
  25. Hama : Onbekend info url
  26. HP : 1 jaar gelimiteerde garantie
  27. Kensington : Gelimiteerde levenslange garantie.
  28. Konig : Onbekend info url
  29. Krusell : Levenslange garantie na registratie
  30. Lenovo : Onbekend info url
  31. Logitech : Onbekend info url
  32. Otterbox : Onbekend info url
  33. Ozone : 2 jaar
  34. Panasonic : Onbekend info url
  35. Pantone (Universe): Onbekend info url
  36. Peli Case : Onvoorwaardelijke garantie volgens fabrikant, volgens Google 25 tot 30 jaar
  37. Samsonite : 2 jaar wereldwijde beperkte garantie
  38. Samsung : Onbekend url info
  39. Sitecom : Onbekend, de Sitecom The Business Backpack is niet meer te vinden bij Sitecom, tevens is product niet meer leverbaar bij de enige aanbieder Salland.eu
  40. Sony : Onbekend info url
  41. Speck : Onbekend info url
  42. Sushi : Onbekend, Website kon ik niet direct vinden wel een reseller, geeft 1 jaar garantie
  43. Sweex : Onbekend, info url
  44. TechAir : Levenslange garantie
  45. Toshiba : 2 jaar
  46. Twelve South : 1 jaar
  47. Ultron : Onbekend, website??
  48. Wortmann : Onbekend, website??
  49. Yarvik : Onbekend, info url
Deze URL verwijderen, is niet goede artikel bij Maxict, is enige aanbieder van zogenaamde tas : pricewatch: Crumpler The Side, Ik weet dat er een speciale topic voor is, maar ik dacht ben nu toch al aan het klagen / helpen meld het gelijk maar.

Ik zou het tof vinden als deze filter zijn weg naar pricewatch zou vinden, zoals je ziet is er een hoop onbekend qua garantie. Maar ook een aantal met serieuze garantie voorwaarden. Laatst heb ik een Caselogic laptop tas gekocht juist vanwege de 25 jaar garantie die mij werd gegarandeerd. Dit straalt zelfvertrouwen uit vanuit de fabrikant naar de consument toe. Of de fabrikant over 25 jaar nog bestaat is altijd maar weer de vraag, maar geeft mij als koper een fijn gevoel.

[ Voor 23% gewijzigd door aliberto op 30-03-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Even een kick voor eventuele aandacht voor Tweakers Crew :)

Wacht nog op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb in de DM die je een kleine twee weken geleden naar mij stuurde uitgelegd dat het langer zou duren vanwege 1) de grote hoeveelheid (zeer waardevolle!) feedback en 2) vakanties en vrije dagen. Het heeft zeker onze aandacht, maar het duurt eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Glaanie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:25:
Ik heb in de DM die je een kleine twee weken geleden naar mij stuurde uitgelegd dat het langer zou duren vanwege 1) de grote hoeveelheid (zeer waardevolle!) feedback en 2) vakanties en vrije dagen. Het heeft zeker onze aandacht, maar het duurt eventjes.
Sorry voor mijn ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Geeft niks ;) Het is eventjes heel druk bij ons, waardoor we dit soort grote dingen even moeten laten liggen. Maar dat kon jij uiteraard niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb alle vragen/opmerkingen/bevindingen wat betreft de filters gebundeld in een document in een wat leesbaarder format. Dit ligt nu bij mijn manager, die er binnenkort naar gaat kijken. Als we dingen makkelijk kunnen aanpassen, gaan we dat meteen doen (bijvoorbeeld een filter omhoog verplaatsen of standaard uitklappen). De dingen die wat meer tijd kosten (nieuwe filters waarvoor nu nog geen content is, of waar we een devver voor nodig hebben) zullen we proberen in te plannen en in de loop van de tijd aanpakken.

Wel had ik nog een vraagje over deze post: aliberto in "Zoeken moet toch makkelijk zijn?!" en dan specifiek onder "Als ik laptops zoek is het vaak toch". Daarbij noem je Accu en later ook Accuduur en Stroomverbruik. Wat bedoel je dan precies met Accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Super om te horen dat er wat mee wordt gedaan!!

Goede vraag, maar je hebt game pc's met een grote accucapaciteit en die toch maar kort op een accu werken.
Daarentegen heb je juist weer ultra zuinige laptops die 9 uur kunnen werken op een volle stroom lading met juist weer een kleinere accucapaciteit.
Stroom verbruik bedoel ik mee, hoeveel Watt verbruikt het apparaat als deze aangesloten is in stopcontact bij maximale belasting of juist bij minimale belasting

Het is een beetje ingewikkeld, ik weet niet of dit makkelijk uitgewerkt kan worden.

Een tijd terug was ik trouwens op zoek naar een nieuwe netwerkswitch en ben hier wel weken zoet mee geweest, omdat de stroomverbruik veelal door fabrikanten niet wordt weergegeven. Ze adverteren allemaal hoe groen het apparaat wel moet zijn, maar echte cijfers ontbreken vaak. Zelfs bij mailen en bellen van fabrikanten kwamen geen duidelijke antwoorden. Voorbeeld: Zo gaf Netgear mij 3 verschillende stroomverbruikwaardes en wisten ze niet eens dat er verschillende revisies waren van hun type switch. Ik moest V2 hebben omdat het stroom verbruik dan met een factor 2 omlaag ging. Winkeliers konden mij het ook niet vertellen, het enige waaraan het te herkennen was aan de tekst 7Watt verbruik.

Misschien dat het stroomverbruik kopje daarbij toegevoegd kan worden en dit later aangevuld kan worden door community.

Een netwerkswitch draait toch 24 uur per dag in huis, misschien omdat ik een Zeeuw ben en daarom de stempel zuunig krijg, maar stel je hebt een switch 5 jaar, a 24 uur per dag continu aan, dan kan het al aardig oplopen m.b.t. het onnodige extra stroomverbruik.

[ Voor 56% gewijzigd door aliberto op 06-05-2014 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Even een update: Inmiddels zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd (oa filters bij televisies en laptops zijn sterk verbeterd), nog niet alles is klaar, maar dat zal in de komende weken vanzelf goed komen. Als ik helemaal klaar ben, zal ik wat uitgebreider erop ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:24:
Even een update: Inmiddels zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd (oa filters bij televisies en laptops zijn sterk verbeterd), nog niet alles is klaar, maar dat zal in de komende weken vanzelf goed komen. Als ik helemaal klaar ben, zal ik wat uitgebreider erop ingaan.
Geen probleem, je hebt altijd 2de pinksterdag nog :+

Filters bij de laptops is iig al een stuk uitgebreider, daar kom ik nog wel eens.
Persoonlijk vind ik het altijd nog wel handig om te weten over hoeveel usb poorten een laptop beschikt (+ type), daar is nu geen filter voor, maar ik weet niet over dat verder erg veel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Voor aantal poorten is momenteel technisch geen oplossing voor (lees, geen filter), dus dat is helaas niet iets wat in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Glaanie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:24:
Ik zag net in de iteratie roundup dat producten nu eindelijk te vergroten zijn bij vergelijking. Bedankt hiervoor. Ik hoop alleen dat de + en - nog boven de prijs geplaatst kan worden zoals ik in het begin van de threat begon met afbeeldingen.
Scheelt voor mij dagelijks extra klikken (ik denk voor andere prijs bewuste kopers ook). Want je kan eerst wel sorteren op wat je wil, noem maar een voorbeeld Notebook,
dan type processor, type grafische kaart, type scherm (mat bijv.), I.P.S paneel, besturingssysteem. Stel er blijven dan 25 resultaten dan zou ik het fijn vinden dat ik deze op prijs makkelijk kan sorteren door op + of - te drukken.

Ik ben blij dat er flink mee aan de slag wordt gedaan met alles. Hoop spoedig het eindplaatje te mogen zien.
Als ik wat tegenkom laat ik dit uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

aliberto schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:17:
Bedankt voor de reactie Maite de Jong.

Graag gedaan voor de tip van klikken op afbeelding.

Jouw reactie begrijp ik wel,
maar stel je hanteert de lay-out zoals mijn voorbeelden in begin van deze Topic, dit ziet er ook overzichtelijk uit, alles is aanwezig zoals jullie visie nu is met een paar kleine extra's.
Je begint op Populariteit en wil je op prijs sorteren dan klik je bovenaan de prijzen op een + en - teken of of , zodat je niet eerst zoals nu Populariteit open hoeft te klikken en dan Prijs Laag naar Hoog of andersom. Dit scheelt weer een extra klik en zodoende geef je mensen waaronder mij snellere keuzes qua zoeken.
Onthoudt wel dat als ik en andere mensen liever op prijs zoeken in huidige vorm bij Pricewatch Populariteit dat ik / we elke dag / keer die ene extra klik moet(en) uitvoeren. Lijkt mij niet handig.
Noem mij maar lui, maar ik bekijk het van de functionele kant als eindgebruiker ;) .
Zoeken draait tenslotte om zo snel mogelijk bij je gewenste eindresultaat te komen.
Wat betreft de sorteercontrols vind ik dat je die op een consistente wijze moet aanbieden. De prijskolom sorteerbaar maken maken via een klik op het kopje van de kolom of een icoon daarin terwijl data bij andere kolommen niet mogelijk is vind ik niet consistent.

Ik begrijp wel dat er behoefte aan is. Ik gebruik ook vaak sortering op prijs. Tegelijkertijd zien we ook dat veel gebruikers onvoldoende in staat zijn om een resultaatset te beperken (omdat zij de filters niet begrijpen). Zij zijn meer gebaat bij een resultaat waarin de populairste producten bovenaan verschijnen.

In de drop-down list hebben we ervoor gekozen om de sorteeropties weer te geven in de volgorde waarin ook de bijbehorende kolommen worden weergegeven. Dat is enerzijds logisch maar zorgt er wel voor dat de prijssortering helemaal onderin de lijst staat waardoor het ongemak ook wat groter is.

Maite kwam met het idee om de sorteeroptie op te slaan in je sessie, dus als je kiest voor sorteren op prijs blijft dat ingesteld totdat je een andere keuze maakt. Dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn om gebruikers van dienst te zijn die liever op prijs sorteren :) .
aliberto schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 03:55:
Super om te horen dat er wat mee wordt gedaan!!

Goede vraag, maar je hebt game pc's met een grote accucapaciteit en die toch maar kort op een accu werken.
Daarentegen heb je juist weer ultra zuinige laptops die 9 uur kunnen werken op een volle stroom lading met juist weer een kleinere accucapaciteit.
Stroom verbruik bedoel ik mee, hoeveel Watt verbruikt het apparaat als deze aangesloten is in stopcontact bij maximale belasting of juist bij minimale belasting

Het is een beetje ingewikkeld, ik weet niet of dit makkelijk uitgewerkt kan worden.
De accuduur van een laptop is sterk afhankelijk van de belasting van de cpu en de gpu. Je kunt alleen een realistische inschatting geven van de accuduur door tests uit te voeren waarin realistische gebruiksscenario's worden nagebootst. De redactie doet zulke tests maar op dit moment kunnen we de resultaten helaas nog niet weergeven in de productlijst of op de specificatietab van een product. We willen dit wel verbeteren maar het kan nog wel even duren voordat we zover zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 03-06-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Bedankt voor opheldering Femme. Ik begrijp best dat het onmogelijk is om iedereen het naar zijn zin te maken. Tevens is het zo dat een website onderhouden of verbeteren immens veel werk is, maar hoop dat het accu verhaal er wel gaat komen op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Even een opmerking als we het toch over op prijs sorteren hebben: Zorg ervoor dat producten die nog niet zijn uitgekomen als laatste gesorteerd worden, ipv als laagste prijs. Als je bijvoorbeeld zoekt naar laptops van minder dan 300 euro, dan zijn de 70 modellen zonder prijs (met bijvoorbeeld Alienwares of XPS 15s) totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Mee eens, maar even wat anders, ik was net voor Multi monitor beugels aan het kijken maar vind daar niet specifiek een filter voor (zit namelijk tussen tv beugels). Je kan wel op formaat scherm met de schuifbalk zoeken, maar dan kan ik de Maximale Diagonaal kiezen. Als ik dat kies dan gaat het fout. Ik denk dat minimaal en maximaal door elkaar gehaald is, want als ik kies tot 30 inch krijg ik juist 65 inch en groter. De betreffende URL is: http://tweakers.net/categorie/803/muurbeugels/producten/

Het zou handiger zijn dat je kan sliden , dus minimaal en maximaal naar elkaar toe halen. Lijkt mij een effectieve vorm van filteren.

Mocht er een Multi monitor setup filter aangemaakt worden, graag wel de optie volgende opties kunnen kiezen:
Bevestiging via:
  1. Muur
  2. Bureau / tafel
  3. Losse voet
Mogelijke filter daaropvolgend is dus aantal monitoren te bevestigen aan de steun met de getallen 1 tot en met 6 bijvoorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door aliberto op 12-06-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb van de filters voor maximaal schermdiagonaal en maximaal gewicht een dubbele slider gemaakt, is idd een stuk logischer zo :)

In principe horen in die categorie ook alleen muurbeugels, vandaar dat je er ook niet op kan filteren. Blijkbaar is er de afgelopen tijd wat 'vervuiling' ontstaan, waardoor er ook niet-muurbeugels tussen staan. Ik ga dit in de groep gooien hoe hiermee om te gaan (laten zitten zoals het nu is, of de categorie ombouwen dat het er wel voor geschikt is kwa filtering).

Moet wel meteen zeggen dat dit een categorie is met een lage prioriteit, dus als we er al iets mee gaan doen, kan het even duren. Zeker ook om de specs aan te vullen daar waar het nog niet is ingevuld, het is simpelweg teveel werk om dit handmatig te doen en deze categorie automatisch te laten invullen zie ik voorlopig ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Goed, ik heb een groot deel van jouw feedback verwerkt. Niet alles heeft de eindstreep gehaald, vanwege (design)technische of praktische beperkingen. Ik probeer alles te benoemen, mocht ik wat vergeten, hoor ik het wel.

Wat betreft prijssortering, daar zijn mijn collega's al uitgebreid op ingegaan en dat gaat sowieso buiten het Pricewatch team om. Daar heb ik dus simpelweg niets over te zeggen.

Bij monitoren (en ook andere categorieen waar deze specificatie gebruikt wordt) heb ik de 'USB 2.0/3.0' opties bij Video in, vervangen voor 'USB 2.0/3.0 video' (dus 'video' erachter geplakt). Bij veel monitoren en televisies was deze verkeerd ingevuld, waarschijnlijk omdat het door de naamgeving werd verward met de specificatie voor het aantal poorten bruikbaar voor USB-sticks en harddrives etc. Hierbij ben ik langs alle monitoren gelopen en nu is alles waar bij Video in de optie 'USB 2.0/3.0 video' is aangevinkt, ook daadwerkelijk een monitor waar je met enkel een USB kabel beeld (en eventueel geluid) kan krijgen.

Miracast ben ik verder nog niet veel tegengekomen, zodra ik meer televisies tegenkom met Miracast ondersteuning, zal ik dit op de een of andere manier verwerken in een specificatie.

Bij behuizingen vind je nu een specificatie voor 'Type geheugenkaart', om zo te kunnen filteren op het type geheugenkaartlezer naar je keuze. In theorie althans, want de specificatie is nog nergens ingevuld :+ In principe wordt het automatisch aangevuld, maar aangezien deze categorie niet heel hoog op onze prioriteitenlijst staat, kan dat even duren.

Geluidsreductie heb ik niets meer gedaan, omdat je er zoveel kanten mee op kan. Je hebt verschillende typen geluidsreductie, hoeveelheid reductie etc. Dat mag dus wat mij betreft in de bijzonderheden, wat in een aantal gevallen ook al is gebeurd (zoek maar op 'geluid' in de trefwoordenfilter)

Voor wat betreft autoradio's heb ik niets gedaan, omdat deze categorie op den duur zal gaan vervallen. Dit is nog niet 100% zeker, maar de kans is groot.

Muizen, formaat handen is niet te doen. Wat is groot en wat is klein? De afmetingen kunnen wel ingevuld worden, dus daar kan je al heel wat uit afleiden.

Bij geluidskaarten heb ik opties voor Audio in en uit toegevoegd.

In de categorie laptoptassen staat nu een specificatie voor inhoud in liters. Specificaties voor hardcase, vakken, tablet/telefoonopbergvak etc heb ik niet gedaan, omdat je ook hier zoveel kanten mee uit kan en het een erg uitgebreide en vrijwel nooit goed ingevulde specificatie wordt. Dit kan je het beste afleiden uit de afbeeldingen en eventuele opmerkingen in Bijzonderheden.

Voor (PC) games met keys/downloads gaan we voorlopig niets speciaals doen. Wellicht dat hier in de toekomst verandering in komt, maar voorlopig is het onmogelijk om alle combinaties goed aan te pakken. Daarnaast kan er ook niet goed gekoppeld worden, gezien het vaak ontbreken van SKU en EAN codes.

Alle soundbars gaan op den duur verplaatst worden naar Home Cinema en Audiosets. Dit kost echter wat tijd om dit netjes te doen, dus dat schuif ik nog eventjes naar voren. dan zal ik ook een nette specificatie maken zodat je erop kan filteren :)

Voor Gaming headsets komt er geen filter voor de locatie van de afstandsbediening. Voorlopig dus naar de afbeeldingen blijven kijken, wat voor soort afstandsbediening deze heeft.

Met de garantie op laptoptassen, gaan we niet actief de huidige tassen aanpassen. Wel zullen we proberen nieuwe tassen te voorzien van de juiste garantie-info.

Volgens mij hebben we alles gehad zo een beetje. Mocht je toch nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Glaanie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:02:
Volgens mij hebben we alles gehad zo een beetje. Mocht je toch nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Sorry voor mijn late reactie, ik krijg geen meldingen dat er op mijn topic of op mij gereageerd wordt.

Ik moet je wel een dikke pluim moet geven. Het heeft even geduurd en ik lees dat er nog steeds aan pricewatch wordt gewerkt. Ik was met garantie uitzoeken voor de rugtassen ook flink wat uurtjes kwijt. Laat staan wat je allemaal heb gerealiseerd.

Nog op 1 punt heb ik kritiek, laatst was ik enorm geïnteresseert in monitoren waarbij je kon Daisy chainen in Eyefinity setup. Met de komst van 4k monitoren is het de bedoeling dat er meer bandbreedte wordt gecreerd. Zou het mogelijk zijn om versies van DisplayPort te kunnen kiezen? Versie 1.3 zit er inmiddels al weer aan te komen. Hetzelfde geldt voor HDMI, daar is inmiddels ook alweer versie 2.0 van.
Maar ik kan er niet op filteren.

Hoe zit het trouwens met muurbeugels / monitor steunen? Gaan we hier nog verandering in zien?

Mocht ik nog dingen tegenkomen dan laat ik dit wel weten.

[ Voor 157% gewijzigd door aliberto op 05-07-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Zojuist was ik naar laptops / notebooks aan het kijken. Je kan veel dingen selecteren maar op beeldschermpaneeltype filteren kan niet. Zelf heb ik een hekel aan TN of nog slechtere panelen, wordt best goed uitzoeken als je een laptop kiest met IPS panelen.

Je kan wel in pricewatch kiezen op mat of glanzend scherm, LED backlight of Touch screen.
Kiezen op paneeltype lijkt mij geen onbelangrijke feature.

Zou deze aangemaakt kunnen worden?

[ Voor 66% gewijzigd door aliberto op 24-11-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb de specificatie "LCD Panel" toegevoegd aan de categorie laptops. Nog wel even zonder filter, omdat het nog steeds zeer slecht wordt gespecificeerd door de fabrikanten. Ik houd het in de gaten en kijk om de zoveel tijd of ik het filter aan kan zetten. Maar dat gebeurt niet op korte termijn, houd daar dus rekening mee :)

Overigens is het handiger om voor een volgend specificatieverzoek een nieuw topic aan te maken, valt ons beter op :)
Pagina: 1