high performance low profile videokaart

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Ik ben opzoek naar de best performende low profile kaart. Als ik zo op de pricewatch kijk is dat volgens mij een r7 250 2gb... klopt dit ook of is er nog een andere optie? (nvs of firepro zou in principe ook mogen wat mij betreft, maar daarvan weet ik niet hoe ze performen tov de radeon en gts series.

Tevens vroeg ik mij af wat de opties zijn voor een low profile passive cooler voor deze videokaarten.

Alvast bedankt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
Als je even wacht komt er misschien een 750(ti) in low profile beschikbaar

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Galaxy/KFA2 brengt inderdaad een low profile GTX750Ti op de markt, wellicht volgen er meer fabrikanten.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

wat zijn je verwachtingen? Wat wil je er op draaien? Wat je wilt kan misschien niet eens in lowprofile. Of probeer je mflop/m3 voor elkaar te krijgen? Of zit je een PPW-race te houden?

• justice strike
mja... ik weet dat ik niet alles kan krijgen in low profile. Ik zoek op dit moment gewoon de beste low profile oplossing die er op dit moment is. Ik proef uit deze reacties wel dat de r7 250 op dit moment wel de beste oplossing is. (of ik wacht even op de gtx750ti, iemand enig idee wanneer die komt?)

verder dan nog de vraag over een passive cooler voor low profile (al dan niet met een extra ventilator erbij die op een lager toeren kan draaien... iemand suggesties?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Waarvoor wil je het gebruiken? Ik denk dat het voor een pc die alleen voor films te streamen gebruikt wordt je niet een super goede kaart nodig hebt, maar als je een spelletje wilt spelen kan je inderdaad naar de r9 250 kijken.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• justice strike
nou af en toe een spelletje zou wel leuk zijn. Ik ben me bewust dat de geintegreerde videokaart afdoende voor een film is.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik zal haast zeggen, voor-af-en-toe een spelletje & koeling (passief wordt lastig, een 750ti zal eerder een irritante micro-fan hebben, of een kleine kaart met een jumbo-koeler), zal een APU doorgaans genoeg zijn, Intel is dan wat minder, maar afhankelijk van het spel en de Intel IGP, valt het soms nog wel mee...

"wat voor" hangt er natuurlijk ook bij, als je zegt: een spelletje. Battlefield is natuurlijk heel wat anders dan Puyo-Pop/Bejeweled, gemiddelde Windows Store game of wat er op facebook staat.

Een goeie AMD APU is doorgaans wel geschikt voor wat spelletjes op mid/low settings, hoewel snel geheugen dan heel erg kan helpen.

Waarom niet eigenlijk gewoon profile gaan? Grotere kast er omheen en je kunt ook beter koelen en stiller zijn.

Verwijderd

Wat is de rest van het systeem?

• justice strike
Waarom niet eigenlijk gewoon profile gaan? Grotere kast er omheen en je kunt ook beter koelen en stiller zijn.
Omdat ik nu eenmaal deze kast heb. Ik heb ook nog wel een lian li kast als ik echt groter zou willen, maar ik wil hem in een kleine case houden.

mbt de specs:

intel core i5 3470 op een b75 platform (8gb geheugen, waarschijnlijk wordt dit uitgebreid naar 16gb)

[ Voor 59% gewijzigd door justice strike op 17-03-2014 20:34 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Er zijn ook kleine M-atx kasten, dus dat is misschien een betere oplossing voor jou ?
Je systeem ziet er namelijk prima uit, dus met een leuke kaart erin kun je al veel. Nu zit je meestal vast aan een mid end kaart en bij m-atx kun je al heel wat beter spul erin plaatsen.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mosin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:02:
Er zijn ook kleine M-atx kasten, dus dat is misschien een betere oplossing voor jou ?
Je systeem ziet er namelijk prima uit, dus met een leuke kaart erin kun je al veel. Nu zit je meestal vast aan een mid end kaart en bij m-atx kun je al heel wat beter spul erin plaatsen.
Quote omdat ik het er mee eens ben, mATX of ITX zelfs met een volle kaart kun je ook in een klein kastje kwijt, en waarschijnlijk beter gekoeld ook. heb je veel meer lol van, als het persé klein moet. Stil en klein gaan niet altijd perfect samen.

Overigens heb je nog steeds niet gezegd wat voor games je speelt. Je hebt dus geen AMD APU, maar voor basis spelletjes/facebook games e.d. werkt die IGP vrij goed.

Verwijderd

justice strike schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:41[/message]:
Ik ben opzoek naar de best performende low profile kaart. Als ik zo op de pricewatch kijk is dat volgens mij een r7 250 2gb... klopt dit ook of is er nog een andere optie? (nvs of firepro zou in principe ook mogen wat mij betreft, maar daarvan weet ik niet hoe ze performen tov de radeon en gts series.

Tevens vroeg ik mij af wat de opties zijn voor een low profile passive cooler voor deze videokaarten.

Alvast bedankt.
Je keuze is of de HD7750 low profile of de R7 250 low profile.
Volgens deze review zit er weinig verschil tussen de 2 kwa prestaties.
Voor een geheel passieve kaart zou ik niet gaan tenzij je zeer goede koeling in de kast hebt.
De R7 250 lijkt mij een prima keuze voor jou.

Verwijderd

De 750 ti is ook nog een mogelijkheid. Die is nog wat sneller dan de R7 250 en zuiniger en ik geloof daar boven zit weer de R7 265

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 10:18 ]

• justice strike
Umbrah schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:35:
[...]

Quote omdat ik het er mee eens ben, mATX of ITX zelfs met een volle kaart kun je ook in een klein kastje kwijt, en waarschijnlijk beter gekoeld ook. heb je veel meer lol van, als het persé klein moet. Stil en klein gaan niet altijd perfect samen.
Ik heb geen behoefte aan een andere kast. Ik zou namelijk ook nog een pcie extender kunnen gebruiken en daar een full size pci kaart in kunnen stopen (op zijn kant). Echter heb ik daar geen behoefte aan.
Overigens heb je nog steeds niet gezegd wat voor games je speelt. Je hebt dus geen AMD APU, maar voor basis spelletjes/facebook games e.d. werkt die IGP vrij goed.
Het zijn overigens geen facebook games. Het gaat echt om serieuze games zoals streetfighter 4, gta, bioshock, crysis 3 etc...

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan zul je inderdaad dus een compromis moeten sluiten voor een lowprofile kaart, en er vanuit moeten gaan dat je mid/low settings moet gebruiken/lagere resolutie als je je framerate hoog wilt houden. Je kent je opties, ik denk dat je weet wat je kan verwachten.

• justice strike
Jawel, Maar er stond nog een vraag open over een aftermarket gpu cooler die ik op de low profile kaart kan zetten. Ik vraag mij af of daar oplossingen voor zijn.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Je wilt je kast dus behouden en wilt die games gaan spelen. Je zit nu dus vast aan iets van mid end of zelfs lager. Een andere koeler zal ook niet zomaar mogelijk zijn.
Maar goed, games zoals GTA en Crysis 3 met een mid end kaart, dat is bij mij al om problemen vragen. Om een spelletje degelijk te spelen zou een GTX670/AMD7950 al flink beter zijn. Het wordt sparen en een nieuwe kast nemen of genoegen nemen met een mid end kaart en alles op mid/low spelen met degelijke frame rates.
Umbrah geeft ook al aan ITX, dat is ook een ideale oplossing, maar als het niet je behoefte is, dan moet je het maar doen zoals je wilt. Wij willen jou, alleen het beste advies geven, maar als jij de kleine kast wilt behouden is dat natuurlijk prima. Er zitten wel nadelen aan.

• justice strike
jawel. Ik ga ook niet voorbij aan dat feit. Ik weet dat ik genoegen moet nemen met een 750 ti. De vraag was alleen zijn er nog mogelijkheden voor een andere cooler dan die erop zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben we zeer zeer bewust dat ik concessies moet doen. Ik vraag jullie ook niet voor het onmogelijke. Ik weet alleen niet wat de opties zijn binnen de constraints die gezet zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik het zo zeggen, ik kon niks vinden. Je zit op dat formaat gigantisch aan thermische restricties. Waarschijnlijk krijg je, als je lowprofile wilt blijven, juist een luidere/hogere-toon fan erbij. Aftermarket werkt vaak met heatpipes waar je gewoon de ruimte niet voor hebt.

Antwoord is dus: nee.

Overigens, vraag open of niet, we zijn je tot niks verplicht. Als we dat wel wouden had ik je een rekening gestuurd. Mijn advies is gratis, voor niks, en compleet zonder verplichtingen. Maar ik zal het nogmaals samenvatten:

* De kaarten die je genoemd had, zijn de enige die er zijn.
* Aftermarket koelers voor die PCB's zul je niet vinden terwijl je lowprofile behoud EN genoeg thermische eigenschappen behoud
* Je zult waarschijnlijk door het formaat een kleinere fan hebben, dus een hogere toon = illusie van een luidere machine
* Je spelletjes zul je >NIET< goed kunnen draaien, hooguit mid of low settings met een lagere resolutie dan de native resolutie van je scherm... en zelfs dan: ga vooral niet online spelen want je zult als je competitief ingesteld bent gefrustreerd raken.

• justice strike
Umbrah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:21:
Laat ik het zo zeggen, ik kon niks vinden. Je zit op dat formaat gigantisch aan thermische restricties. Waarschijnlijk krijg je, als je lowprofile wilt blijven, juist een luidere/hogere-toon fan erbij. Aftermarket werkt vaak met heatpipes waar je gewoon de ruimte niet voor hebt.

Antwoord is dus: nee.

Overigens, vraag open of niet, we zijn je tot niks verplicht. Als we dat wel wouden had ik je een rekening gestuurd. Mijn advies is gratis, voor niks, en compleet zonder verplichtingen. Maar ik zal het nogmaals samenvatten:

* De kaarten die je genoemd had, zijn de enige die er zijn.
* Aftermarket koelers voor die PCB's zul je niet vinden terwijl je lowprofile behoud EN genoeg thermische eigenschappen behoud
* Je zult waarschijnlijk door het formaat een kleinere fan hebben, dus een hogere toon = illusie van een luidere machine
* Je spelletjes zul je >NIET< goed kunnen draaien, hooguit mid of low settings met een lagere resolutie dan de native resolutie van je scherm... en zelfs dan: ga vooral niet online spelen want je zult als je competitief ingesteld bent gefrustreerd raken.
Enfin, het is mij duidelijk. Overigens geloof ik dat je mijn reactie anders leest dan ik hem bedoel. Ik wilde alleen toetsen wat de mogelijkheden waren binnen wat ik aan constraints had.

Niet zozeer om een discussie aan te gaan over of iets onmogelijks wel mogelijk is (i.e. high performance low profile). En zeer zeker niet om de indruk te wekken dat de input niet gewaardeerd werd.

Pagina: 1