Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
Op weather.com en andere satellietsites is te zien dat boven de west-Pacific zich een stormfront ontwikkelt die van de zuidpool tot de noordpool loopt.

Wolkenband

Een enorme band met wolken. Dit heb ik nog nooit eerder gezien, is dit niet vreemd?
Zou door de draaiing van de aarde zich geen spiraal moeten vormen met die enorme grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet vreemd omdat ik ook wel eens foto's heb gezien van de aarde waar bij alles aan 1 kant beolkt is.
Edit

Als je nu weer kijkt is de storm aan het vervagen onderaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als heel toevallig een aantal "losse" stormfronten zich combineren tot één groot stormfront; wellicht komt dat niet heel vaak voor maar het zal ook geen exceptionele gebeurtenis zijn. Volgens mij is dat gewoon een "outlier" van de statistiek. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Optische illusie?

Probeer eens 3D te denken, of pak een bal en een viltstift, en probeer de lijn na te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Optische illusie?"
Ik weet niet wat je bedoelt met die opmerking.
Maar het probleem heeft zich al opgelost. Het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hr3990.jpg
De frappante wolkenband "van zuidpool tot noordpool" (zie TS) ;) is een beetje uit vorm.
De band uit de TS was inderdaad immens maar voor een planeet als Aarde geen uitzondering.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol maat TS de aarde vergaat niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 05:00:
"Optische illusie?"
Maar het probleem heeft zich al opgelost. Het ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
De frappante wolkenband "van zuidpool tot noordpool" (zie TS) ;) is een beetje uit vorm.
De band uit de TS was inderdaad immens maar voor een planeet als Aarde geen uitzondering.
:>
Maar hoe was dit in de eerste plaats frappant dan? Buiten het feit dat de band zich slechts van ca. 10 graden zuiderbreedte tot de evenaar uitstrekt (waarvan slechts een relatief klein stuk ook echt actief is), is het toch slechts een clash van koude lucht met warme lucht op de grens van een hadley cell? Of mis ik iets?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Je mist Mastermind's fantasie. Zijn "theorieen" hebben wel vaker last van het "waarom is dit ongewoon?" probleem.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:19:
Maar hoe was dit in de eerste plaats frappant dan?
Die band is toch een stuk langer dan de westkust van Noord Amerika en dik is hij ook.
Zo zie je ze niet alle dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Samenloop van omstandigheden =/= ongelooflijk bizar fenomeen
Volgens mij waren dit gewoon twee (of meerdere) complexen die juist door hun draaiing op dat moment heel even een lijn vormden. Niet heel bijzonder dus lijkt me.
Maar ik ben het met je eens dat je het niet alle dagen ziet :)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 05:00:
"Optische illusie?"
Hij bedoelt dat de buienlijn niet recht is, maar krom, door de bolling van de aarde. Doordat die bolling niet te zien is op het plaatje lijkt de lijn recht, terwijl dit in werkelijkheid niet zo was.

[ Voor 40% gewijzigd door Bansheeben op 08-04-2014 15:16 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lijn is wel degelijk recht. En krom is hij ook.
Dat komt omdat je op bolle oppervlaktes niet over recht of krom kunt spreken (derde wet van Flijster).
:)
Pagina: 1