Toon posts:

Audiobeheer laat systeem vastlopen [Windows 8.1]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn windows loopt helemaal vast, crasht wanneer ik audioapparaten wil benaderen. Ik ben hier achter gekoment toen ik onlangs mijn laptop op mijn tv wilde aansluiten en toen de audiobron wilde veranderen. Dit heb ik overgens vaker gedaan, zonder problemen.

Wanneer ik via Configuratiescherm>Hardware en Geluiden> Geluid druk begint mijn laptop te vetragen en compleet vast te lopen. Uiteindelijk zit ik met een leeg grijs scherm. Ditzelfde gebeurd wanneer ik op het volume icoon rechtsonder in de taakbalk druk en dan op de speakers icoon druk.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Begin januari heb ik een nieuw laptop gekocht, een ASUS R510CC-XX439H met de volgende eigenschappen:
-15,6 inch LED • Intel Core i7-3537U • 4 GB • 500 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 720M (2 GB)

Ik heb het voorgeinstalleerd gekregen met windows 8, en daarna een geupgrade naar 8.1. In eerste instantie ook geen problemen ondervonden na de update en ik weet daarom niet of mijn probleem windows 8 gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Audio driver even her installeren? Voer eens het commando dism /online /cleanup-image /restorehealth uit die beschadigde Windows bestanden rapareert. Voer dit uit in een commandoprompt als administrator.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij dat commando krijg ik na 20% een BSOD.

En bij Asus vind ik alleen de vga driver, zit hier ook audio in?
http://www.asus.com/supportonly/R510CC/#support_Download --> win 8.1 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:21:
Bij dat commando krijg ik na 20% een BSOD.

En bij Asus vind ik alleen de vga driver, zit hier ook audio in?
http://www.asus.com/supportonly/R510CC/#support_Download --> win 8.1 64bit
Heb je het commando nog een keer geprobeerd uit te voeren? Krijg je iedere keer die BSOD? Zou je de minidump(s) hiervan willen uploaden, zodat we er naar kunnen kijken?

Zou er zelf wel even naar willen kijken d.m.v. Teamviewer als je wilt? :) PM me maar als je wilt!

[ Voor 9% gewijzigd door mrtnptrs op 19-03-2014 21:05 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

BlueScreenView kan ook meer informatie onthullen over je BSOD's.

Want, no offense, maar roepen dat je een BSOD (of is het nou een vastloper :?) krijgt, is niet bijster nuttig zonder te melden welke precies en met welke codes/drivers. Met bovenstaande tool kun je BSOD's terugkijken, dus zelfs een foto maken is niet nodig ;)

Even nog voor de goede orde: als je alleen de drivers gebruikt die Asus aanbiedt, mag de laptop geen BSOD geven. Nooit. Als ie dat wel doet, is het volgens onze (best handige soms) consumentenwet een product in gebreke, dus de leverancier mag voor een oplossing zorgen.

Als je zelf "andere" drivers hebt geinstalleerd, zoals de nieuwere van Intel en/of nVidia, dan geldt garantie van de leverancier op de software niet meer zo strak.

[ Voor 35% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-03-2014 01:30 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de hulp. Ik zal een minidump maken van de BSOD en die vanavond posten.

Ik heb voor de rest geen drivers geupdate, en maak dus alleen gebruik van Asus drivers voor zover ik weet.

Tenzij de drivers met een windows update zijn geupdate, kan dat?

==================================================
Dump File : 032114-45937-01.dmp
Crash Time : 21-3-2014 21:34:34
Bug Check String : KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
Bug Check Code : 0x0000007a
Parameter 1 : 00000000`00000004
Parameter 2 : 00000000`00000000
Parameter 3 : ffffe000`00aef010
Parameter 4 : fffff901`44306b64
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+14dca0
File Description :
Product Name :
Company :
File Version :
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+14dca0
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\WINDOWS\Minidump\032114-45937-01.dmp
Processors Count : 4
Major Version : 15
Minor Version : 9600
Dump File Size : 300.792
Dump File Time : 21-3-2014 21:35:55
==================================================

Ik heb de commando nog een keer geprobeerd, en heb die gewoon kunnen uitvoeren de 2de keer. Dit heeft echter niet geholpen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 21:46 ]

Pagina: 1