Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan Tax
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 22:55
Graag zou ik bij dezen het topic heropenen.

Toevallig heeft de batterij van mijn trouwe laptop het begeven. Omdat ik nog geen tablet heb, ben ik op zoek gegaan naar iets wat er tussenin zit. Maar liever heb ik geen half OS, dus RT is voor mij geen optie. De voordeligste optie lijkt nu deze ATIV te zijn. Toch vreemd dat alle reviews zeggen dat hij zo ontzettend duur is voor wat je terugkrijgt...

Wat blijkt? Deze netbook/tablet is sinds begin 2014 flink in prijs gedaald. Door de vele negatieve publiciteit vanwege de aanvankelijke prijs (799 euro) lijkt iedereen dit apparaat simpelweg te zijn vergeten. Of zie ik iets enorm voordehandliggends over het hoofd?

Natuurlijk, de snelheid van met name desktopmodus lijkt te wensen over te laten, en videorendering is (hoewel MKV wel mógelijk is) ook niet geweldig. Die Z2760 processor zit eigenlijk net op het randje. Maar wil je bovenstaande problemen omzeilen, dan kom je bij i3 of i5-modellen uit. En die zijn gelijk 2-300 euro duurder.

Tevens gaat de batterij van dit model bij videogebruik maar liefst 500 minuten mee. Toch een ongelofelijke prestatie! Met het drukgevoelige Wacompennetje heb je ook een interessant 'schetsboek' in handen, mocht je creatief zijn.

Hoewel de recente prijsverlagingen zijn stilgehouden, lijken ze er plots voor te zorgen dat dit model voor de late tabletoverstapper een interessante mogelijkheid wordt. Wie heeft hier meer ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nathan Tax schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:23:
Graag zou ik bij dezen het topic heropenen.

Toevallig heeft de batterij van mijn trouwe laptop het begeven. Omdat ik nog geen tablet heb, ben ik op zoek gegaan naar iets wat er tussenin zit. Maar liever heb ik geen half OS, dus RT is voor mij geen optie. De voordeligste optie lijkt nu deze ATIV te zijn. Toch vreemd dat alle reviews zeggen dat hij zo ontzettend duur is voor wat je terugkrijgt...

Wat blijkt? Deze netbook/tablet is sinds begin 2014 flink in prijs gedaald. Door de vele negatieve publiciteit vanwege de aanvankelijke prijs (799 euro) lijkt iedereen dit apparaat simpelweg te zijn vergeten. Of zie ik iets enorm voordehandliggends over het hoofd?

Natuurlijk, de snelheid van met name desktopmodus lijkt te wensen over te laten, en videorendering is (hoewel MKV wel mógelijk is) ook niet geweldig. Die Z2760 processor zit eigenlijk net op het randje. Maar wil je bovenstaande problemen omzeilen, dan kom je bij i3 of i5-modellen uit. En die zijn gelijk 2-300 euro duurder.

Tevens gaat de batterij van dit model bij videogebruik maar liefst 500 minuten mee. Toch een ongelofelijke prestatie! Met het drukgevoelige Wacompennetje heb je ook een interessant 'schetsboek' in handen, mocht je creatief zijn.

Hoewel de recente prijsverlagingen zijn stilgehouden, lijken ze er plots voor te zorgen dat dit model voor de late tabletoverstapper een interessante mogelijkheid wordt. Wie heeft hier meer ideeën over?
Laag-resolutie scherm
oude processor
té hoge prijs -> Niet meer van deze tijd.

Beter kan je gaan voor een -> surface 2 pro
of een asus t100 (geen stylus) voor maar 350 euro incl. toetsenbord!!!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Posts afgesplitst en verplaatst naar MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan Tax
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 22:55
@janvanduschoten Dank, ik ben nog niet zo thuis op dit forum.

@Frozen Surface 2 Pro is dubbel zo duur en geen optie.

In de T100 heb ik me ook verdiept. Probleem is dat die in Nederland vrijwel alleen met 32GB hardeschijf te krijgen is, en dat is toch wel problematisch klein vanwege system restore en opslag überhaupt. Een combinatie met 500GB SATA is blijkbaar alleen te krijgen bij computerpirates en kost 475 euro.

Resoluties van de schermen zijn gelijk: beide 1366x768 (zie specs), maar inderdaad de output via HDMI is een enorm verschil. De terecht opgemerkt veel snellere Z3740-processor ondersteunt tot 2560x1600 -- dus genoeg om je huis tuin en keuken HD-monitor of een beamer nog op aan te kunnen sluiten. Een stuk toekomstbestendiger wat dat betreft.

Qua functionaliteit schijnt de T100 echter een vrij brakke touchpad te hebben, wat toch wel vervelend is als je 'gewone' Windowsprogramma's gaat draaien (waarom anders Windows 8.1 en geen RT nemen?). De ATIV heeft een prima touchpad en bovendien een Wacom stylus. Ook schijnt de T100 te wiebelen bij een bepaalde buigingshoek van scherm-toetsenbord. De Smart PC beschikt over een werkelijk enorm aantal aansluitingen (doch geen USB 3.0) en dat kan de T100 niet zeggen.

Vooralsnog lijkt de T100 terrein te winnen, met name de sterkere processor / graphics is voor mij een groot pluspunt. Dan misschien de versie met 500GB hdd erbij nog de beste optie. Toch heeft de ATIV nog wel wat troeven in handen... ik ben nog niet helemaal overtuigd.