Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11
Hallo mede Tweakers!

Ik heb in de laptop/netbook van mijn vriendin een SSD gezet. Windows 7 weer geinstalleerd. Alles werkt op zich redelijk (prestaties zijn teleurstellend, maar dat zou aan de SATA driver kunnen liggen). Echter, de laptop heeft een optie die heet 'Boot Booster'. Dit is een functie waarmee het BIOS een aantal bestanden cached op een kleine partitie op de HDD, waardoor de laptop zeer snel het OS kan starten zonder het BIOS Post scherm te laten zien. De kleine partititie moet het 0xEF attribuut hebben (EFI partitie). Nu heb ik dat allemaal gedaan, via Diskpart de partitie aangemaakt en voorzien van het EFI attribuut, maar ik krijg Boot Booster met geen mogelijkheid werkend :(

Ik lees op het net wel dat die partitie normaal gesproken wordt gemaakt met een Linux opstart USB stick waarna met 'fdisk' de partitie aangemaakt wordt. Is die manier verschillend met de 'diskpart' manier?

Kortom, heeft iemand enig idee hoe ik die Boot Booster functie weer werkend krijg?

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit heeft weinig met Overclocking & Tweaking te maken, schopje naar Complete Systemen & Laptops.

Ter aanvulling zou je alvast enkele vragen kunnen beantwoorden:

• Wat bedoel je met 'ik krijg het niet werkend'? Krijg je een foutmelding of gebeurt er helemaal niets?
• Heb je Boot Booster wel ingeschakeld in het bios?
• Heb je de handleiding danwel knowledge base van Asus al geraadpleegd?

Verder vind ik na even zoeken dit advies in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7, ook erg bruikbaar denk ik.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11
Hey Rone,

Hartelijk dank voor je zoekwerk. Dit had ik nog niet gevonden, maar hier kan ik wel iets mee! :)
Rone schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:35:
Dit heeft weinig met Overclocking & Tweaking te maken, schopje naar Complete Systemen & Laptops.

Ter aanvulling zou je alvast enkele vragen kunnen beantwoorden:

• Wat bedoel je met 'ik krijg het niet werkend'? Krijg je een foutmelding of gebeurt er helemaal niets?
• Heb je Boot Booster wel ingeschakeld in het bios?
• Heb je de handleiding danwel knowledge base van Asus al geraadpleegd?

Verder vind ik na even zoeken dit advies in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7, ook erg bruikbaar denk ik.

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64