Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Enquête] Professioneel mobile device gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Hippypower
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-09-2017
Goedemorgen allemaal,
voor mijn master scriptie aan het Kerckhoff's Institute doe ik onderzoek naar Mobile Device Management implementaties. Een onderdeel van dit onderzoek is een enquête over het gebruik van mobile devices in een professionele omgeving. Jullie zouden mij heel erg helpen als jullie de volgende enquête in zouden willen vullen. Tijdsduur: <5 minuten.

Link: http://fmru.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6Jc3hi0ZEJtSlIV
Tevens zou ik aan jullie willen vragen wat jullie ervaring is met MDM. Heeft jouw werkgever een MDM implementatie? Hoe ervaar je de restricties?

Alvast bedankt!

( Toestemming van iisschots :> )

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Done.
offtopic:
Je gebruikte steeds het woord cooperate, je bedoelt vast corporate.

Restricties zijn nodig een en ander (beheersbaar en) veilig te houden. Zolang er en alternatief is (enkel toegang vanaf de beheerde desktop, e/on een door het bedrijf geleverde tablet/smartphone) vind ik het geen probleem. Ik heb ook niet de illusie dat ik mijn lease-auto mag pimpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij Blackberry staat OS10 er niet tussen, welke een hele grote stap vooruit is, en alle nieuwere Blackberry's voortdrijft. Lijkt me dat die er wel tussen hoort :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hippypower
Bedankt voor de feedback: beide heb ik er nu in verwerkt!

Heeft jullie werkgever de toestemming om (via een MDM) data van persoonlijke device te wissen? Of zijn er geen BYOD restricties bij jullie? Voordat ik mijn exchange account kon importeren moest ik een MDM installeren die die permissie heeft. Ik vind het best spooky dat een systemadmin er voor kan kiezen om al mjin persoonlijke data te wissen!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik via de standaard Android email app mijn Exchange server ging invullen, dan krijg ik dat inderdaad te zien (en de eis dat er een pincode op moet zitten), maar via Touchdown voor Android en bij de Blackberry kreeg ik dat niet te zien :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hippypower schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:12:
Heeft jullie werkgever de toestemming om (via een MDM) data van persoonlijke device te wissen? Of zijn er geen BYOD restricties bij jullie? Voordat ik mijn exchange account kon importeren moest ik een MDM installeren die die permissie heeft.
(Schriftelijke) toestemming niet, de mogelijkheid wel en ook mondeling besproken dat het kan. Het wordt ook niet gedaan zonder toestemming van de gebruiker zelf vooraf.

Ik vind het eerder een geruststellende gedachte dat mijn smarthpone bij diefstal kan worden geschoond. Mijn prive-gegevens ben ik dan toch ook al kwijt. Maar ik heb makkelijk praten want ben de beheerder :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hippypower
F_J_K schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:08:
[...]

(Schriftelijke) toestemming niet, de mogelijkheid wel en ook mondeling besproken dat het kan. Het wordt ook niet gedaan zonder toestemming van de gebruiker zelf vooraf.

Ik vind het eerder een geruststellende gedachte dat mijn smarthpone bij diefstal kan worden geschoond. Mijn prive-gegevens ben ik dan toch ook al kwijt. Maar ik heb makkelijk praten want ben de beheerder :+
En stel dat iemand uit dienst treed en nog confidential data op zijn device heeft? Overwegen jullie dan het device te wipen?
Pagina: 1