FullMetalPanic schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:51:
[...]
Ho ho ho, wacht even. Als dat waar is wil ik graag weten het hoe en wat. Want alles wat er in staat kwam bij mij als logisch over. Ik moet het nog dubbelchecken maar heb het idee dat ze daar wel weten waar ze het over weten. Heb je bronnen etc die het tegenovergestelde melden dat zie ik die graag.
Als je met zo iets serieus komt dat moet je toch wel even uitleggen hoe en wat, een sterk statement heeft dat nodig.
Veel van die windows tweaks voor SSD's zijn als ware een shotgun methode. Het raakt het doel, maar ook van alles eromheen.
Of de impact is niet zo heel groot.
Dus gaan we de dingen die worden gezegd maar eens onder de loep nemen
- [b]
- 4. SET PC POWER OPTIONS TO HIGH – PERFORMANCE
- [/b]
Jah, de power option op high zetten, kan de performance iets verhogen(met luttele procentjes), omdat de CPU en SATA controller niet meer terug throttelen naar een lage state.
Dit is vooral handig voor benchmarks, voor de gek die erop geilt...
Nadeel: Duh, geen CPU throtteling, dus constant hoog verbruik...
In werkelijke situaties is het ook niet nodig, want performance van de SATA controller schaalt met de CPU state, dus in meeste gevallen als jij iets uitvoert, zal de CPU state ook in een hogere stand zijn, wat betekend dat de SATA controller ook in een hogere stand zit.
- [b]
- 5. TURN SYSTEM PROTECTION OFF – CAPACITY/ENDURANCE
- [/b]
De capaciteit die je ervoor terug krijgt is misschien wel fijn.
Voor endurance maakt het weinig uit.
Ja yup, je bespaard wat extra MB's write op week basis, maar het is eigenlijk afhankelijk hoe vaak je een programma of mayor update installeert, want dan worden snapshots gemaakt,
Woop die freaking doo dus!
- [b]
- 6. TURN OFF PAGEFILE – CAPACITY/ENDURANCE
- [/b]
Pagefile klein zetten om de capaciteit, omdat je toch genoeg RAM hebt... Ok..
Pagefile uit vanwege endurance, lees volgende:
http://blogs.msdn.com/b/e...lid-state-drives-and.aspxIn looking at telemetry data from thousands of traces and focusing on pagefile reads and writes, we find that
Pagefile.sys reads outnumber pagefile.sys writes by about 40 to 1,
Pagefile.sys read sizes are typically quite small, with 67% less than or equal to 4 KB, and 88% less than 16 KB.
Pagefile.sys writes are relatively large, with 62% greater than or equal to 128 KB and 45% being exactly 1 MB in size.
Conclusie: Het aantal writes zijn niet zo veel en het zijn grote writes.
Grote writes, zijn de meest duurzaamheids vriendelijke writes
- 14. DISABLE SUPERFETCH – ENDURANCE
- 15. DISABLING PREFETCH – ENDURANCE
Worden uitgeschakeld door windows op een SSD.
Killed functionaliteiten voor HDD. Waardoor HDD's niet meer profijt hebben van deze versnellingen.
- [b]
- 13. DISABLE WRITE CACHE BUFFER FLUSHING; PERFORMANCE
- [/b]
Er zijn een handjevol SSD's die daadwerkelijk voordeel behalen....
Het aantal SSD's die over de zeik gaan met write speed als je het uitschakelend:
Bijna alle populaire SSD's, waaronder de Samsungs en de Crucials.
[
Voor 6% gewijzigd door
Swordlord op 17-03-2014 14:46
]