• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-02 22:46
Heya,

Ik speel Day Z (EPOCH) en ik merk dat me FPS daar extreem laag is, gemiddeld rond de 15-22 terwijl ik veel hoger zou moeten halen ook al is de game slecht geprogrammeerd. Ik heb het het idee dat er iets mis is met me videokaart settings maar ik heb geen idee wat. Heb een aantal dingen geprobeerd.
Steam: -maxVRAM=3072 -cpuCount=4 -exThreads=3 -maxMem=3072 (heb hiermee alle mogelijke settings al geprobeerd)

GPU_MaxFramesAhead=1;
GPU_DetectedFramesAhead=1;

Geforce Experience de game te laten optimaliseren
Nieuwste drivers.
GPU Powersaving mode = uit
GPU Boost = uit.
Als ik ingame zit dan gaat me GPU usage niet hoger dan 23.

Computer specs:
Geforce GTX780
AMD Phenom II X4 955 (3.2ghz)
8gig ram
win 7 / 64 bit.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55
Spel is extreem CPU intensive en de jouwe is niet sterk genoeg.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Je hebt inderdaad last van een cpu bottleneck

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:11

Silence

Godlike

Game slecht geprogrammeerd? Je hebt juist een dikke pc nodig voor die game.
En zoals de rest al zegt is die CPU het probleem.

Inventaris - Steam

Verwijderd

Ik vind het niet zo gek ik haal ook maar 30 fps als ik alles op de hoogste instellingen zet.
SLI werkt ook niet voor deze game en de game is slecht geoptimaliseerd nu nog.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 10:58 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:31
Silencex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:14:
Game slecht geprogrammeerd? Je hebt juist een dikke pc nodig voor die game.
Het feit dat je een dikke pc nodig hebt onderbouwt dus juist dat het slecht geprogrammeerd is.
Andere games zoals BF4 hebben meer dan voldoende aan een 'trage' quadcore zoals de phenom, terwijl Dayz gewoon slecht draait op alles wat een lagere single- en multithreaded snelheid heeft dan een recente i5 (en zelfs die moet je bij voorkeur flink overklokken).

Je kunt natuurlijk je phenom overklokken om er nog pakweg 20-30% winst uit te persen, afhankelijk van moederbord en koeling.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 17-03-2014 12:45 ]

• bumtroll
Bedankt mensen, ik heb een nieuwe cpu / moederboard besteld : Intel Core i5 4670K / Gigabyte G1.Sniper B5

Hoop dat het hiermee een stuk beter loopt.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-02 20:43
mitsumark schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:44:
[...]

Het feit dat je een dikke pc nodig hebt onderbouwt dus juist dat het slecht geprogrammeerd is.
Andere games zoals BF4 hebben meer dan voldoende aan een 'trage' quadcore zoals de phenom, terwijl Dayz gewoon slecht draait op alles wat een lagere single- en multithreaded snelheid heeft dan een recente i5 (en zelfs die moet je bij voorkeur flink overklokken).

Je kunt natuurlijk je phenom overklokken om er nog pakweg 20-30% winst uit te persen, afhankelijk van moederbord en koeling.
40 jarige gamer hier,
Nu heb je een dikke pc nodig voor slechte console ports :+
Dit noemen ze nou een echte pc game niet de console meuk (slechte ports)die we voorschoteld krijgen.Vroeger heel normaal dat een pc game niet liep op de instellingen die jij wenste. Huidige hardware is niet snel genoeg voor deze game ,ok ze moeten nog flink aan de bak voor multicore , SLi en crossfire support ,maar als je eenmaal de sweet spot weet te vinden op jou pc, dan heb je een ton aan fun zonder de limieten van een console port.

On topic:

De arma engine is bijzonder Intel RAW power friendly . De opties zijn of flink overklokken of overstappen naar de concurrent.
Goeie keuze Bumtroll !

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 18-03-2014 08:18 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Dus je combineert een overklokkers cpu met een moederbord die nauwelijks kan overklokken...? :/

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:31
MaXeRs schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:08:
[...]

40 jarige gamer hier,
Nu heb je een dikke pc nodig voor slechte console ports :+
Dit noemen ze nou een echte pc game niet de console meuk (slechte ports)die we voorschoteld krijgen.Vroeger heel normaal dat een pc game niet liep op de instellingen die jij wenste. Huidige hardware is niet snel genoeg voor deze game ,ok ze moeten nog flink aan de bak voor multicore , SLi en crossfire support ,maar als je eenmaal de sweet spot weet te vinden op jou pc, dan heb je een ton aan fun zonder de limieten van een console port.
Ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen.
De game (engine) is slecht geschreven, of het nu een console-port of een pc only game is maakt niet uit.

Bv: http://www.reddit.com/r/d..._utilization_issue_video/

Daarnaast zijn er andere games met 'dezelfde' grafische pracht en praal die wel goed draaien op dezelfde hardware.

• forsen
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
bumtroll schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 02:15:
Bedankt mensen, ik heb een nieuwe cpu / moederboard besteld : Intel Core i5 4670K / Gigabyte G1.Sniper B5

Hoop dat het hiermee een stuk beter loopt.
Met mijn i5 4670K en Asus GTX 780 DC2OC-3GD5 loopt ie in de grote steden als 'Cherno' nog steeds niet soepel, hele erge framedrops.
Verwacht dus niet te veel van je nieuwe CPU (met DayZ dan).

• bumtroll
Jessy, mag ik vragen hoeveel fps jij krijg in cherno ? als ik op dit moment een echt frame drop krijg dan zit ik echt rond de 13 fps ongeveer. Als het rond de 20-25 in cherno is dan kan ik er wel mee leven. Het lijkt er op dat je het pas echt merk als de fps onder de 20 komt (mijn ervaring)

Verwijderd

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b0tHrrKXRbw]

Hier kun je ziet wat ik haal met sli wat niet in deze game werkt, wel op 2560x1080 en max instellingen.

Verwijderd

toen ik het spel voor het eerst aanzette dacht ik dat het niet zo zwaar zou zijn...

had alles op zijn hoogst gezet, (5760x1080) had ik beter niet kunnen doen heb niet eens de moeite gedaan om mijn framerate te meten

ik gebruikte:
I5 3570K @ 3.8 GHZ
GTX 770 4 GB
16GB ram @ 1600 MHz

• bumtroll
@lupp, dat is de standalone, daar heb ik een stuk minder fps drop dan de mod. Ik heb ook getest in een server waar het donker was en daar haal ik FPS van 70-140 gek genoeg. Ik denk dat het komt omdat je dan niet zoveel vision hebt als overdag.

Verwijderd

Excuses, wil geen verwarring brengen. Ik heb zelf indd de standalone.
Pagina: 1