Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Dit was mijn HTPC setup:
- Voor de "NAS" een Apple Timecapsule;
- Voor de MediaPlayer (XBMC) een Asrock Ion 330.
De Asrock draaide op ubuntu en was ook verantwoordelijk voor Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato/ etc.

Helaas is mijn Asrock overleden (mobo stuk) en daarom zoek ik weer wat nieuws.
Nu heb ik al aardig wat gezocht en ik kan niet veel htpc op intel/amd meer vinden.
Dus a) ik zoek verkeerd of b) tijden zijn toch veranderd. Ik zie nu, anno 2014, veel meer oplossingen met "light" player (raspberry) en een echte NAS (Synology oid).

Wat ik zoek ik eigenlijk een vervanger voor de Asrock, dus een pre-build HTPC, met als OS Ubuntu die:
- XBMC / Plex vloeiend kan draaien met 1080p MKV content;
- Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato;
- 5.1 audio uit en een HMDI;
- Kleine HDD, puur voor OS. De content staat op een Timecapsule.

Dit lijkt mij niet zo veeleisend, maar toch vind ik hier niet veel info meer over.
Kan iemand mij helpen? Wat raad je aan?

Zal ik toch iets zelf in elkaar moeten klussen of heeft iemand suggesties voor een pre-build htpc?

Alvast bedankt!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 09:36 ]

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik zou zelf inelkaar zetten. Heb een pre-build gehad (Raspberry Pi en een ACRyan), maar mijn huidige HTPC bevalt toch echt beter.

Heb wel een lijstje voor je eventueel.

Edit (had een aantal componenten zelf nog te liggen):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 79,90€ 79,90
1MSI FM2-A75MA-E35€ 49,26€ 49,26
1Epsilon EC-HTPC-1€ 55,10€ 55,10
1Silverstone Silverstone SST-SDP08B€ 8,82€ 8,82
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX€ 56,70€ 56,70
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 48,50€ 48,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 298,28

[ Voor 87% gewijzigd door 50Miles op 16-03-2014 21:27 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel 50miles,

Dat lijkt mij wel een beetje een overkill voor de eisen.
Maar ik zal je setup meenemen in mijn onderzoek.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik kan je niet echt een advies geven, maar wel mijn ervaringen met diverse Mediacenter setups. Ik heb dan ook de verschillende setups in gebruik:

1. Windows: Een HTPC voorzien van een A4-4000, MSI FM2-A75IA-E53, 8GB-DDR3, LG Blu-Ray lezer en een 120GB SSD icm XBMC Gotham
2. OpenElec 2.x: XTreamer Ultra voorzien van een Intel Atom/ION2 chipset en een 300GB 2.5" HDD icm XBMC Frodo
3. RaspBMC: Raspberri PI (512MB-editie) icm XBMC Gotham
4. Android: CX-919 Android TV stick icm Fanless 1.6B en XBMC Beyond

Mijn TV-backend draait op een Ubuntu Server 13.10 dat primair dienst doet als:

- TV-Backend op basis van VDR 2.1.x met de xvdr, vnsiserver5 en streamdev-server plugins
- NAS in samenwerking NFS, Samba 4.x (data zit in een ZFS-pool)
- UPnP mediaserver op basis van Plex Mediaserver
- Downloadserver op basis van Couch Potato en SABZBD

Alle XBMC's maken gebruik van de PlexBMC plugin. Binnen Plex Mediaserver heb ik materiaal in de formaten 480p, 720p en 1080p beschikbaar. Verder heb ik de volgende additionele bronnen: originele DVD's, originele Blu-Rays (1080p), SDTV (DVB-C en DVB-S) en HDTV (DVB-S2).

En dan nu mijn ervaringen met mijn verschillende setups:

1. Deze setup draait werkelijk subliem, kan alle bronnen zonder problemen afspelen en met DVBFab Passkey Lite kan ik ook mijn originele Blu-Ray titels afspelen.

Ik weet dat je dit ook met de KEYDB.CFG instellingen kan doen, maar op een één of andere manier werkt in OpenElec de Play Disc optie niet met een originele Blu-Ray titel (je moet dus handmatig browsen). Afgezien van deze kleine eigenaardigheid draaide OpenElec verder zonder problemen.

2. Mijn XTreamer Ultra draait met een de laatste stable build van OpenElec. Ik heb geen enkel probleem met het afspelen van 480p, 720p en 1080p bronnen.

3. Met een kleine overclock is de GUI snelheid acceptabel en ik ervaar geen problemen bij het afspelen van 480p, 720p, 1080p en SDTV/HDTV LiveTV bronnen.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat alles trager over komt als je dit met een normale HTPC vergelijkt; ik moet - mede vanwege de LiveTV functionaliteit - toch zeker 10 minuten wachten totdat ie gebruiksklaar is. Aan de andere kant is ie wel een stuk "groener" dan mijn HTPC's :)

4. De laatste tijd ben ik aan het testen met een Android TV stick (CX-919, Quadcore).

XBMC Beyond draait redelijk soepel. Het afspelen van 1080p materiaal gaat redelijk. Je merkt soms dat er sprake is van kleine jerkyness (alsof er enkele frames wordt verwijderd), en na 45 tot 60 minuten ervaar ik lagging (geluid loopt goed, beeld ligt ver achter op het geluid). LiveTV is gewoon niet te doen en geeft groene blokken (ongeacht of het SDTV of HDTV is). Maar dit alles kan ook komen door het gebruik van WiFi en standaard buffer instellingen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:13:
Hi,

Dit was mijn HTPC setup:
- Voor de "NAS" een Apple Timecapsule;
- Voor de MediaPlayer (XBMC) een Asrock Ion 330.
De Asrock draaide op ubuntu en was ook verantwoordelijk voor Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato/ etc.

Helaas is mijn Asrock overleden (mobo stuk) en daarom zoek ik weer wat nieuws.
Nu heb ik al aardig wat gezocht en ik kan niet veel htpc op intel/amd meer vinden.
Dus a) ik zoek verkeerd of b) tijden zijn toch veranderd. Ik zie nu, anno 2014, veel meer oplossingen met "light" player (raspberry) en een echte NAS (Synology oid).

Wat ik zoek ik eigenlijk een vervanger voor de Asrock, dus een pre-build HTPC, met als OS Ubuntu die:
- XBMC / Plex vloeiend kan draaien met 1080p MKV content;
- Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato;
- 5.1 audio uit en een HMDI;
- Kleine HDD, puur voor OS. De content staat op een Timecapsule.

Dit lijkt mij niet zo veeleisend, maar toch vind ik hier niet veel info meer over.
Kan iemand mij helpen? Wat raad je aan?

Zal ik toch iets zelf in elkaar moeten klussen of heeft iemand suggesties voor een pre-build htpc?

Alvast bedankt!
Er zijn een hoop opties dus je moet ook je budget vaststellen. Wil je 3D kunnen kijken? Als je dat wel wilt heb je minimaal een Intel i3 of AMD A6-6400K nodig. Je kunt kiezen voor verschillende behuizingen (bijv. NUC, ITX of een componentstijl behuizing). Verder heb je nog een keuze voor passief of niet.