Hi,
Dit was mijn HTPC setup:
- Voor de "NAS" een Apple Timecapsule;
- Voor de MediaPlayer (XBMC) een Asrock Ion 330.
De Asrock draaide op ubuntu en was ook verantwoordelijk voor Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato/ etc.
Helaas is mijn Asrock overleden (mobo stuk) en daarom zoek ik weer wat nieuws.
Nu heb ik al aardig wat gezocht en ik kan niet veel htpc op intel/amd meer vinden.
Dus a) ik zoek verkeerd of b) tijden zijn toch veranderd. Ik zie nu, anno 2014, veel meer oplossingen met "light" player (raspberry) en een echte NAS (Synology oid).
Wat ik zoek ik eigenlijk een vervanger voor de Asrock, dus een pre-build HTPC, met als OS Ubuntu die:
- XBMC / Plex vloeiend kan draaien met 1080p MKV content;
- Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato;
- 5.1 audio uit en een HMDI;
- Kleine HDD, puur voor OS. De content staat op een Timecapsule.
Dit lijkt mij niet zo veeleisend, maar toch vind ik hier niet veel info meer over.
Kan iemand mij helpen? Wat raad je aan?
Zal ik toch iets zelf in elkaar moeten klussen of heeft iemand suggesties voor een pre-build htpc?
Alvast bedankt!
Dit was mijn HTPC setup:
- Voor de "NAS" een Apple Timecapsule;
- Voor de MediaPlayer (XBMC) een Asrock Ion 330.
De Asrock draaide op ubuntu en was ook verantwoordelijk voor Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato/ etc.
Helaas is mijn Asrock overleden (mobo stuk) en daarom zoek ik weer wat nieuws.
Nu heb ik al aardig wat gezocht en ik kan niet veel htpc op intel/amd meer vinden.
Dus a) ik zoek verkeerd of b) tijden zijn toch veranderd. Ik zie nu, anno 2014, veel meer oplossingen met "light" player (raspberry) en een echte NAS (Synology oid).
Wat ik zoek ik eigenlijk een vervanger voor de Asrock, dus een pre-build HTPC, met als OS Ubuntu die:
- XBMC / Plex vloeiend kan draaien met 1080p MKV content;
- Sabnzb/ Sickbeard/ Couchpotato;
- 5.1 audio uit en een HMDI;
- Kleine HDD, puur voor OS. De content staat op een Timecapsule.
Dit lijkt mij niet zo veeleisend, maar toch vind ik hier niet veel info meer over.
Kan iemand mij helpen? Wat raad je aan?
Zal ik toch iets zelf in elkaar moeten klussen of heeft iemand suggesties voor een pre-build htpc?
Alvast bedankt!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 09:36 ]