Ethernet kabel delen met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
Hallo allemaal,

Onder mijn bureau staan sinds kort 2 pc's: 1 windows gamepc en 1 hackintosh. In mijn kamer is standaard geen toegang tot ethernet uit de muur, vandaar dat ik op dit moment een powerline oplossing gebruik. Ik vroeg me echter af of het ook mogelijk is om die ene powerline verbinding te delen tussen mijn 2 pc's? Heb ik daar dan een switch o.i.d. voor nodig?

Stel dat het mogelijk is zou mijn netwerkstructuur er dus zo uitzien:

Internet -> modem -> router (gigabit) -> powerline -> splitapparaat -> PC1
-> PC2

Indien deze situatie mogelijk is, kunnen die 2 pc's dan ook tegelijk verbinding hebben met het internet? En zijn er uberhaupt nog limitaties, zoals halvering van de snelheid o.i.d.?

Alvast bedankt!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat "splitapparaat" heet een switch, ja.
Je hebt er al een voor een tientje, een gigabit geval voor twee

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
powerline met 2 poorten?
je moet even goed zoeken in
http://tweakers.net/categ...uSE32TClWsoo2NDQ11wERsbUA
maar je hebt ze sowieso:

pricewatch: TP-Link TL-WPA4226T KIT
pricewatch: Devolo dLAN 500 AVtriple+ Starter kit

edit:

ik zie dat je die powerline al hebt, kleine switches zijn niet duur bijv:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

[ Voor 17% gewijzigd door kaasplank1 op 16-03-2014 21:10 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Koop een switch.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• tobitronics
Dus gewoon een switch plaatsten tussen de powerline adapter en mijn 2 pc's zou moeten werken? Ook als beide apparaten tegelijkertijd het internet op willen?

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 10:24
tobitronics schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:11:
Dus gewoon een switch plaatsten tussen de powerline adapter en mijn 2 pc's zou moeten werken? Ook als beide apparaten tegelijkertijd het internet op willen?
Jup, dat is precies wat een switch is en waar deze voor gemaakt is.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Even doorvragen aan de ts: Hoe is het met je wifi verbinding? Heb je in de voorgenoemde ruimte een goed wifi signaal?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog een heel klein stukje info er bij, omdat ik de indruk heb dat je nog geen ouwe rot in deze materie bent. Ik was hier even nieuwsgierig naar, maar ik zie in je startbericht dat je na je modem een router hebt. Prima, want dan is die al voorgestelde switch DE oplossing. Een switch is dan simpel een verlengstuk van de router en je kan als je geen speciale eisen hebt dan ook volstaan met de allereenvoudigste switch die er is, d.w.z. eentje waar niets op valt in te stellen, want alle benodigde instellingen zitten op de router. Theoretisch kun je achter die switch zonder bezwaar nog eentje hangen, b.v. in geval van nog meerdere PC's in een ander vertrek. Ook dan regelt de router alles.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

shure-fan schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:34:
Even doorvragen aan de ts: Hoe is het met je wifi verbinding? Heb je in de voorgenoemde ruimte een goed wifi signaal?
Antwoord hier zeker even op ts ..

Iperf

• tobitronics
shure-fan schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:34:
Er is wel wifi signaal in mijn kamer, echter de ontvangst is niet al te best en er is veel storing met de buurt hier, aangezien iedereen een 2.4ghz router hier heeft (kanalen switchen helpt niet). Wat is eigenlijk de reden dat je het vraagt?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Mijn reden is dat ipv dat je een switch koopt, je dan beter een draadloze router kan kopen, deze heeft dezelfde functie als een switch, echter heb je dan meteen ook een extra draadloos toegangspunt.

Dit AP dien je wel eenmalig in te stellen.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1