Toon posts:

WD MyCloud geen encryption optie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hithere,

Ik overweeg een WD MyCloud aan te schaffen, maar wil i.i.g. dat de complete harddisk hardwarematig encrypted kan worden.

Als ik bij de WD MyCloud site zoek op 'encrypted' krijg ik 0 hits, dus blijkbaar niet, maar dat verbaast me toch wel heel erg, dus daarom nog even deze vraag hier bij de echte experts...

tia!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 12:12
Is TrueCrypt geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik idd op m'n eigen systeem draaien, maar ik wil de WD op een andere locatie paatsen, en daar zonder teveel over na te denken allerlei bestandjes ter opslag heen kunnen sturen.
Als dan iemand ooit de WD pikt vindt ik het wel een lekker idee als de complete schijf versleuteld is.

Anders wordt het een Synology DS114, maar de WD is prijstechnisch met HDD wel erg interessant...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 20:36 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De WD ondersteund in elk geval geen hardwarematige encryptie. Mogelijk kun je softwarematige encryptie erin hacken, maar bereid je erop voor dat het daarmee een behoorlijk traag beestje zal worden. Encyptie is duur, en die WD heeft niet veel te makken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx Jijzelf, dan wordt het een DS114.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:35:
Dat heb ik idd op m'n eigen systeem draaien, maar ik wil de WD op een andere locatie paatsen, en daar zonder teveel over na te denken allerlei bestandjes ter opslag heen kunnen sturen.
Als dan iemand ooit de WD pikt vindt ik het wel een lekker idee als de complete schijf versleuteld is.

Anders wordt het een Synology DS114, maar de WD is prijstechnisch met HDD wel erg interessant...
Bitlocker en TPM?

Overigens is de encryptie niets waard op een externe locatie. Zolang je geen controle hebt over de hardware, kunnen ze de sleutels gewoon uit het vluchtige geheugen uitlezen. Het is veiliger om de data op huidige locatie te beveiligen voordat de data wordt verstuurd naar de externe locatie.

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Bitlocker en TPM?

Overigens is de encryptie niets waard op een externe locatie. Zolang je geen controle hebt over de hardware, kunnen ze de sleutels gewoon uit het vluchtige geheugen uitlezen. Het is veiliger om de data op huidige locatie te beveiligen voordat de data wordt verstuurd naar de externe locatie.
Je zal technisch gezien gelijk hebben, maar in mijn geval gaat het niet over zaken waarvoor ik de bak in kan draaien of kapitalen kan verliezen.
Dus een hardwarematig encrypted schijfje is voor mij voldoende.
Dus WD MyCloud valt dan blijkbaar af, en b.v. DS114 lijkt dan een betere optie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 22:23 ]

Verwijderd

oke [geen kaas van gegeten dus een schot in het duister van mij kant ]

Succes 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:59:
[...]
oke [geen kaas van gegeten dus een schot in het duister van mij kant ]
Succes
Thnx, evengoed bedankt voor je reactie.
Pagina: 1