Desktop 2 schermen, PPT, video/audio stream

Pagina: 1
Acties:

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Best tweakers,

Ik kijk al een tijdje hier rond, en merk dat in die deel van het forum vaak gouden advies wordt gegeven. Daarom zou ik ook graag jullie hulp inschakelen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Dit systeem komt te staan in een kerk. Het is de bedoeling dat het twee schermen aanstuurt. Op de plek vanwaar het wordt aangestuurd staan twee schermen. Een scherm wordt niet aangekocht (Full HD) Anderse scherm is er al. Er zijn ook twee beamers aanwezig. Deze beamers en het 2e scherm krijgen via een splitter alle drie hetzelfde VGA signaal. Het nieuwe scherm krijgt een HDMI signaal.

Wat wordt er gedaan met het systeem:
- Powerpoint
- OPS (projectiesysteem voor teksten)
- Audio streaming
- Video's afspelen.

Er is het plan om in de toekomst ook de diensten die worden uitgezonden naar het internet met video uit te zenden. Vandaar dat ik een iets zwaardere processor heb gekozen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Er is niet echt een prijslimiet, maar hoe goedkoper hoe beter. Daarbij moet wel de duurzaamheid in acht worden genomen (5 jaar)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Er zijn twee Beamers en al een oud scherm, deze krijgen een VGA signaal via een splitter. De rest wordt nieuw aangekocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb nu dit lijstje samengesteld:

De processor heb ik bewust een wat sterkere uitvoering gekozen van de nieuwste generatie. Hiermee hoop ik dat de interne grafische kaart dan de schermen kan aansturen, wat weer een video kaart scheelt. Er worden geen grafisch intensieve programma's gebruikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,40€ 154,40
1ASRock Intel H81 H81M-HDS€ 41,-€ 41,-
1Antec One€ 48,-€ 48,-
1LG 22EA53VQ-P Zwart€ 121,50€ 121,50
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 98,51€ 98,51
1Logitech Comfort Keyboard K290€ 24,48€ 24,48
1Logitech M318e€ 14,-€ 14,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,78€ 12,78
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 108,-€ 108,-
1Intel SSD 530 240GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,17

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Intel processor vanwege de interne grafische chip die wel redelijke prestaties neer weet te zetten.
Deze SSD is gekozen omdat dit een zakelijke SSD is, waarvan ik dan zeker weet dat deze ook de volle 5 jaar meegaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

De kast moet er neutraal uit zien, wel handig in gebruik. Ik weet niet precies wat ik dan moet hebben. Ik heb nu deze kast gekozen, maar als er een beter alternatief is, dan graag.

Ik heb een modulaire voeding gekozen aangezien dit makkelijker schijnt te zijn met bouwen en kabelmanagement.

Voor de rest wil ik het allemaal bij 1 winkel bestellen, en dan niet erachter komen dat ik nog extra kabeltjes nodig heb. Dus als iemand weet dat ik een bepaald soort kabeltje extra moet bestellen, dan hoor ik het graag om verrassingen te voorkomen.

Ga je overklokken?

Nee

Alvast bedankt voor de moeite!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Met de toepassingen die jij vermeldt, zou ik eerder neigen richting een AMD APU, die grafisch toch nog wat voor liggen op de Intel processoren.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Voor de kast zou ik eerder een van deze drie nemen.

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

Ziet er toch weer net wat beter uit.

Of als goedkopere optie de:
pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)

Is ook weer een goede kast.

En om het geheel compleet te maken de:
pricewatch: Cooler Master Silencio 352
Deze is meer geluidsdempend, wat me in een kerk op zich geen verkeerd idee lijkt.

Qua ssd zou ik toch eerder deze nemen, doet niet onder voor de intel maar is toch dik 40 euro goedkoper.
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Edit* wel hdmi dus.
ik zou hier eerder neigen naar een goedkopere processor icm losse grafische kaart of zoals hierboven al voorgesteld een Amd-apu.

Je voeding kan ook veel goedkoper, aan een fanless voeding zul je niet veel hebben in dit geval.
Mocht je de modulaire eis laten vervallen is dit een goede optie e.v.t de 300W versie.
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

Als winkel kan ik je azerty (www.azerty.nl) aanraden, goede service, vaak 1 van de goedkoopste en snelle reactie op mail.

[ Voor 106% gewijzigd door Sp3dy op 16-03-2014 22:51 ]

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Dank jullie wel voor de input! Ik ga er eind van de week nog een keer voor zitten.