Toon posts:

Probleem: Reset Sitecom RangeExtender N300 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• tkemmere
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-01 19:25
Hoi allemaal,

Ik probeer een Sitecom range extender N300 Type WLX-2003 te resetten naar factory defaults. In de handleiding staat: Knop 15 seconden indrukken. Maar het werkt niet.

De knop werkt hardwarematig wel, want het extended netwerk gaat een minuutje uit de lucht. En je ziet ook wel wat veranderen aan de knipperende lampjes, maar dan komt weer dat oude ingeprogrammeerde netwerk terug in wifi-beeld waar ik het wachtwoord niet van weet noch de IP-range.

Zelfs al zou ik 'm aansluiten op een kabel (met dhcp aan), en zou ik 'm dan vinden, dan nog kan ik er niet op inloggen.

Ik heb 'm opengemaakt maar helaas zit er geen batterijtje in dat ik eruit kan trekken.

Ik heb alle topics op GoT afgezocht maar hier niets over gevonden.

Heeft iemand misschien een tip?

Dank! Thomas.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

lier

MikroTik nerd

Dus admin/admin (wat in de handleiding staat) werkt niet?

Wat geeft een IPCONFIG /ALL als je direct met een kabel aansluit?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tkemmere
Wat zijn jullie snel! Dank voor de antwoorden, ik moet er nog mee aan de slag. Zodra er nieuws is post ik het weer hier. Beloofd. Grt.

• piet174
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-05-2018
Instellen Sitecom X4WLR 4000/Sitecom 330N/WL330 extender

De Sitecom X4WLR 4000/Sitecom 330N/WL330 extender en de network adapters van de PC/laptop moeten allemaal dezelfde versleuteling hebben en op hetzelfde kanaal werken.

Router X4WLR 4000:
Paswoord router Sitecom X4WLR 4000/extender: …. (staat onder op de router)
Toegang: 192.168.0.1(= Standaard Gateway) ; admin ; ….
In de wizard:
Configureren router X4WLR 4000: kies netwerkprovider zonder username en wachtwoord
IP Sitecom 4000: 192.168.0.1
Netwerk
Naam SSID: SitecomC912AC
Versleuteling: WPA2 Personal AES Pre-shared key
DNS enabled; use IP Range 192.168.0.100 - 192.168.0.200

(IP adressen van andere apparaten moeten buiten deze range vallen!)

Range extender 330N/WL330: WL33021401780
Toegang: 192.168.0.234 (admin admin)
SSid: Sitecom_eb0a50
Versleuteling: WPA2 Personal AES Pre-shared key
IP Sitecom 330: 192.168.0.234
Subnet masker: 255.255.255.0
Gateway Sitecom 330: 192.168.0.1
DHCP Server: disabled

Extender verbinding laten maken met (Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0) Network Adapter in PC (die te ver weg staat van de router).
In deze adapter moet de DHCP Server enabled staan.

Na deze installatie: Verbinding valt steeds uit na 5 a 10 minuten.

Geprobeerd zonder resultaat (suggesties gevonden op internet door mensen met dezelfde problemen):
IP adres in Extender op 192.168.0 1 gezet
B/N ingeschakeld ipv B/N/G
Realtek driver gedelete en weer erop gezet. (Ook via apparaat beheer gecheckt: nieuwste versie)
Geprobeerd om vast IP adres (192.168.0.234) ook vast te zetten via DHCP static maar dat gaat blijkbaar niet met DHCP enabled

Laatste poging: IP adres in Extender gezet op een adres in de range 192.168.0.100-192.168.0.200 en wel op 192.168.0.150. http://tweakimg.net/g/s/wink.gif Dit werkt probleemloos http://tweakimg.net/g/s/wink.gif!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tkemmere
Hmm. Meer dan een jaar verder zijn we. Dat geeft al aan dat ik weinig trek had om dit apparaat verder uit te vissen. Maar goed. Uiteindelijk toch gedaan. Dank voor bovenstaande reacties.
Ik rapporteer wat ik heb gedaan om deze topic compleet te maken en af te ronden. Gisteren pak weg anderhalf uur mee bezig geweest.
  • Kon inmiddels inloggen op 192.168.128.253 met admin admin via LAN.
  • IP op 192.168.1.12 gezet om in mijn thuisnetwerk te passen.
  • MAC van Sitecom extender in de lijst van mijn ADSL router gezet zodat ie het internet op kan.
  • Sitesurvey. Gekoppeld aan ADSL router.
  • Beveiliging ingesteld.
  • LAN kabel eruit, wifi verbonden met een laptop.
  • Nou. In theorie werkt het. Soms. Een beetje.
  • Ping gedaan op speedtest.net: 129ms. (op m'n desktop via LAN 6ms).
  • Download op speedtest.net: error.
  • Uit - aan
  • Weer geprobeerd. Blijft slecht. www.vk.nl laadt alsof je op een 14k4 modem zit.
Ik ben er klaar mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee