Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mijn PC valt om de 15 - 20 min uit

Pagina: 1
Acties:

• frankspijker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-11 22:49
Beste Tweakers,

Eergisteren gebruikte ik mijn computer. Er leek niks mis mee te zijn, maar nadat de de computer ongeveer 15 min aanstond kreeg ik een melding die je normaal krijgt als je je computer afsluit en nog programma's hebt aanstaan. In die melding staat of je je programma's wil forceren te sluiten of wil annuleren. Ik klikte dus op annuleren en ik dacht dat ik misschien met mijn been tegen de uit knop had aangezeten. Een paar secondes later kreeg ik weer dezelfde melding en viel de computer uit. Na het uitvallen probeerde de PC zichzelf meerdere malen op te starten maar dat ging niet en de enige manier hoe ik hem kon laten stoppen om zichzelf opnieuw aan te proberen zetten was om de stekker eruit te trekken. Dus ik trok hem eruit. Later zette ik hem weer aan en werkte hij weer.. voor 15 min. Deze keer had de computer weer precies dezelfde symptomen.

Nu wist ik dat er iets serieus aan de hand was en dat het niet gekke crash was die Windows computers af en toe kunnen hebben. Dus ik begon na te denken waardoor het probleem is ontstaan en dacht meteen aan oververhittingsproblemen. Dus ik had mijn behuizing opengemaakt en al het stof weggehaald. Ik had het al lang niet meer gedaan dus het was behoorlijk stoffig. Tijdens het schoonmaken keek ik nog even of er gekke dingen waren op te merken. Zoals kapotte onderdelen aan het moederbord bekabeling die onderdelen hindert, etc. Maar ik vond niks raars naar mijn ervaring.

Na het schoonmaken besloot ik hem nog een keer op te starten en tevergeefs sloot de computer na 15 min weer af. In die 15 minuten heb ik nog even naar de temperaturen van de onderdelen gekeken en ik zag alleen maar normale temperaturen.

Nu zit ik een beetje vast. Ik durf namelijk niet de computer weer op te starten want ik ben bang dat de voeding het probleem is en ik wil echt niet dat ik het nog erger maak.

Mijn vraag is dus wat het probleem kan zijn en wat ik nog meer kan doen om te kijken waar het probleem vandaan komt.

Besturingssysteem: Windows 7 Home Edition
Voeding: Zalman ZM1000-HP
Moederbord: ASRock Z77 Extreme6
Processor: i7 3770K
Videokaart: Asus GTX670-DC2T-2GD5
SSD: Samsung 830 256GB
Behuizing: Fractal Design Define XL USB 3.0
HDD: 2x Seagate Barracuda (1 en 3tB)
Processorkoeling: Antec Kuhler H20
Optische Drive: LG (weet niet welke)
Extra: SD-kaartlezer

Alvast bedankt! :)

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:38
Ik heb ooit is een soortgelijk probleem gehad en dat was idd de voeding die gaar was., Alleen was het bij als ik aan het gamen was of op full load bitcoins aan het minen was (had ik ze maar nog :-( )en dan had ik meteen sluiting in de voeding dus meteen een harde reset....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

• frankspijker
Bedankt! Ik wil graag vrij zeker weten dat het de voeding is want ik heb eigenlijk geen zin om 80 euro uit te geven voor iets wat ik toch niet nodig hebt.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Lijkt me inderdaad de voeding, kijk eens of je geen gesprongen transistoren/caps ziet in de voeding? Ik zag ook niks, maar toen ik uiteindelijk de voeding ging vervangen zag ik dus dat ze gesprongen waren... Koop/leen eventueel een tweedehands voeding om het te testen?

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:25
Gebeurd dit ook in veilige modus? Misschien is t een virus

• frankspijker
Ik heb veilige modus nog niet geprobeerd. Maar ik ben een beetje angstig dat ik de computer kapot maak.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:24
frankspijker schreef op zondag 16 maart 2014 @ 18:30:
Ik heb veilige modus nog niet geprobeerd. Maar ik ben een beetje angstig dat ik de computer kapot maak.
In veilige modus kan er weinig gebeuren ;-)

• frankspijker
Dan ga ik even proberen. :)

• frankspijker
Er is me iets anders opgevallen. Mijn powerknop bleef haken en leek plakkerig aan de randen te zijn toen ik hem net weer aan wilde zetten. Misschien is er drank in gevallen en flikkerde hij uit na een aantal minuten, Mijn knop zit aan de bovenkant van de behuizing dus er kan wat drank in zijn gevallen en ik was laatst met een paar vrienden bier aan het drinken. Hopelijk is dit het.

• frankspijker
Bij veilige modus houdt hij het in ieder geval langer dan 20 min vol al.

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 22:34
Drank maakt meer kapot dan je lief is 8)7
frankspijker schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:01:
Er is me iets anders opgevallen. Mijn powerknop bleef haken en leek plakkerig aan de randen te zijn toen ik hem net weer aan wilde zetten. Misschien is er drank in gevallen en flikkerde hij uit na een aantal minuten, Mijn knop zit aan de bovenkant van de behuizing dus er kan wat drank in zijn gevallen en ik was laatst met een paar vrienden bier aan het drinken. Hopelijk is dit het.

• frankspijker
MuzenJaap schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:26:
[...]
Hahahah

• frankspijker
Nou een meevaller. Het probleem is waarschijnlijk gewoon bier geweest. Heb het wel vaker problemen met bier gehad. Haha.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
MuzenJaap schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:26:
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1