Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Praatjes over de heg met de buurman gingen in de jaren zestig en zeventig vaak over 'goede merken' en 'slechte merken'.

'Je moet een Electrolux stofzuiger kopen, dan zit je goed! Die gaat jaren mee'.
'Een Alfa roest al in de fabriek! Niet doen.'

De polarisering van merken leek in de tachtiger jaren opeens voorbij.

'Tegenwoordig kun je je geen buil meer vallen. Vooruitgang, weet je wel'.
'Echt slechte merken bestaan niet meer. Dat ligt achter ons'.

Als extreem kritische consument heb ik deze verandering van tijdgeest werkelijk aan flarden gelachen en gehoond. Want wij hadden vroeger 'een auto van een goed merk' waar altijd wat mee was. De buurman had een auto 'van een slecht merk' en hij had nooit wat.

Ik leerde natuurlijk wel het verschil begrijpen tussen 'algemene kwaliteit' en 'exemplarische uitval'. Dat bood echter geen enkele houvast. Mijn conclusie: het indelen van merken naar 'goede merken' en 'slechte merken' is niks anders dan oppervlakkige small-talk van hen die gewoon wat te vertellen willen hebben. Van hen die nu eenmaal niet graag 'ik zou het niet weten' zeggen.

Maar dan. Anno 2014 ben ik toch weer geneigd een muur op te werpen tussen goede en slechte merken. Waarom?

Ik heb bijna vijftien jaar mobiel gebeld met Nokia-telefoons. Nooit problemen gehad. Nokia leek wel een standaard voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

Daarna koos ik voor de knevel van Monster Google omdat ik de knevel van Engerd Apple nóg gevaarlijker vind. Ik ging in zee met Samsung. En Android.

De eerste was een Google Nexus S, made by Samsung. Alleen maar problemen. Ik ga ze niet eens opnoemen want ik ben niet de enige. Het internet ontploft zowat als je zoekt op problemen met de Nexus S.

De tweede is een Note 2. Alleen maar problemen. Blijven hangen op startlogo, niet meer willen opladen. Allemaal binnen zes maanden. De Note 2 is nu al vier weken bij een 'geautoriseerde servicebedrijf' in Goes. Vier weken!

Ik ben er klaar mee. Ik hoop dat de Note 2 nog vóór de komende winter bij me wordt afgeleverd. Als het toestel vervolgens nog één niet-software gerelateerde storing toont, dan ga ik het ding ritueel desintegreren door middel van impact. Dat wil zeggen: ik hamer het ding aan flarden. Hiervan komt een filmpje op YouTube en de tekst die ik erbij zet is dezelfde tragedie als deze hier maar dan in het Engels.

En dan de vragen. Ik roep uw hulp in om mijn vragen beantwoord te krijgen. Ik begin uiteraard met de hamvraag:

* Wat is een goed merk telefoon dat bovendien nauwelijks exemplarische uitval kent?

Ik begrijp heus wel dat hierop geen eensluidend antwoord kan komen. Ik wil alleen maar een discussie over dit onderwerp aanzwengelen. Een discussie waarvan de som der bijdragen hopelijk een vector naar één bepaald merk oplevert.

De volgende vraag gaat over service. Van mij wordt verwacht dat ik 'in oplossingen denk', 'klantvriendelijk ben' en 'proactief denk en doe' en 'geen problemen maar alleen uitdagingen ken'. Ook dat is tijdgeest.

Hoe is het mogelijk dat ik in dit decor word meegesleurd in een sukkelig traject van "garantie > opsturen > braaf wachten > langer braaf wachten > ..... "?

Mijn telefoon, de lifeline van mijn eenmanszaak is al ruim drie weken weg! De vraag:

Wat moet ik doen om mijn defecte telefoon met garantie gewoon binnen een uur gemaakt te krijgen?

Bedankt voor uw bijdrage.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Vrij eenvoudig: koop een dumbphone. Die gaan gewoon niet zo snel stuk. Een Nokia 3310 ofzo :)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:37
Ik zou een iPhone kopen met AppleCare
Gelijk je toestel omruilen met problemen.
Geen gezeur garantie maar wel via Apple zelf.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt 't nu alleen over Samsung als telefoonbouwer óf over Samsung als maker van praktisch ALLES wat ook maar iets te maken heeft met bijna alles wat er te koop is?

Ik ken Samsung als leverancier van elektronica sinds de jaren '80 en uit die periode zou ik er écht niks van willen kopen (was destijds vergelijkbaar met merken zoals bijvoorbeeld Supertech en Yoko), tegenwoordig maken ze een zéér behoorlijk stukje elektronica ;)

Voor de andere zaken: Schepen/Kranen.... Heb ik niet zo veel mee van doen. Qua hedendaagse elektronica denk ik dat je met een loep moet gaan zoeken als je iets wil waar géén spullen van die firma in zit.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Tja, in het algemeen niks mis met Samsung maar het feit dat ze 10 diezelfde telefoons onder een andere naam uitbrengen, het TouchWiz interface, goedkope uiterlijk en qua design meerdere malen al bijna uitgekotst hetzelfde, en het feit dat ze meerdere keren een "nieuwe" telefoon uitbrengen + dat ze bij high end qua prijzen te veel op Apple willen lijken... dat + slechte ervaringen met het merk zorgen ervoor dat ik het niet wil.

Een laptop en vooral smartphones van Samsung niet ik niet hebben, voor de rest een prima merk.

Maar je hebt merken die het beter doen, Sony Ericsson had vrij veel slechte androids en toen het weer Sony werd gingen ze in de goede richting, LG vond ik ook erg bagger maar als ik mijn Nexus 4 zie, de LG G2 of de Nexus 5 dan moet ik eerlijk zeggen goed gedaan.

Maar het kan ook andersom, ik vond Apple vroeger geweldig en dat was het ook in het begin, maar nu is het net merk kleding, zeeman t-shirt voor een bijenkorf prijs, het is niet meer wow en zelfs qua afwerking is er steeds wat, en dan doet Sony het beter en al helemaal de HTC Ons terwijl die ook van aluminium is, Apple is niet meer die prijs waard maar ze eindigen op ten duur net als Nokia, ze blijven bestaan maar worden een niche voor de elite.

Samsung mag op de smartphone markt van mij instorten, ze zijn extreem dominant met hun troep, ze mogen 100x erger eindigen dan Nokia en BlackBerry samen.

Zou alleen beter voor de rest zijn.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Samsung is erg wisselend, sommige produkten zijn heel goed andere zijn heel slecht. Ik heb nu een galaxy smartphone die volgens mij erg goed is, echter mijn vorige samsung dumb phone was niet zo goed, de eerdere nokia was beter maar viel soms uit. Ook andere produkten zijn wisselend.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Wat jij beschrijft is 'exemplarische uitval', of ik heb een toestel dat in de categorie 'exemplarische kwaliteit' valt. Mijn Samsung Galaxy S2, aangeschaft een paar maanden na de release in 2011, werkt nu nog steeds perfect. Wel natuurlijk goed behandeld en omhuld door een dubbellaagse case, maar toch. Ik heb hem nu al zo'n 3 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Een merk in een bepaalde hoek plaatsen is op basis van eigen en boze ervaringen op het net nogal subjectief. Samsung is bovendien veel meer dan "Samsung Mobile". Je zou bij wijze van spreken je halve huis van Samsung producten kunnen voorzien, dus om nou op basis van ervaringen met één tak van het bedrijf het hele bedrijf over één kam te scheren...

[ Voor 7% gewijzigd door G4H op 16-03-2014 20:05 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mijn ervaring specifiek met Samsung is: op zich degelijke hardware, maar er wordt geen geld/moeite besteed aan software/firmware en efficiënt user-interface-design.

Daarom heb ik een Galaxy Nexus, van Samsung, maar draait Google Android zonder "hippe" features. Heb ik geen Samsung TV, want de afstandbedieningen vind ik irritant en de menu's nog erger.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Ik zal even mijn bevindingen hier neerzetten, misschien heb je er iets aan. ;)
Een S3 is een behoorlijk toestel, met missers. De hardware is simpelweg goed: snel, uitbreidbaar geheugen, goede accu en ga zo maar door. (De plastic achterkant zal ik hier even buiten beschouwing laten, want die is best wel bagger.) De software daarintegen is simpelweg een groot drama. Mijn S3 begon binnen 14 dagen na aanschaf te bootloopen. Een hard reset was de enige oplossing. Na drie weken weg geweest te zijn, was het probleem niet opgelost. Ik heb er nu OmniROM op draaien, en dat werkt geweldig: vele malen beter dan de originele TouchWiz troep.
Een Note 10.1 is een prima tablet. Hoewel ik het idee heb dat de opslag aan de trage kant is, is het een prima tablet. Ook op dit apparaat draait geen TouchWiz meer.
Een Samsung TV (UE46D8000) is een prima TV met mooi beeld, en veel features. De TV is helaas zo traag als dikke stront door een trechter.
Een Samsung Home Theater (model weet ik even niet) redelijke Home Theater. Het geluid had misschien beter gekund, maar 't is zeker niet verkeerd! :D Ook hier geldt dat de software aan de trage kant is.

Kort samengevat:
Samsung maakt naar mijn idee prima hardware, maar de software is simpelweg bagger.

TS: ik raad je dan ook aan om voordat je het apparaat onder en hamer legt, een custom ROM er op te zetten. Mijn ervaring is dat een custom ROM veel vage (softwarematige) problemen kan verhelpen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb in totaal 4 producten gehad van Samsung, eerste was een magnetron, duur model uit 2004 (dacht ik), ding was net buiten garantie kapot, ok, you win some you lose some.

Daarna een TV van Samsung voor "erbij", was ook weer een relatief duur model en je raad het al, net buiten garantieperiode kapot, hé, verdorie...

Daarna een digitale TV tuner, je weet wel, zo'n kastje, nu deze gepakt omdat ie veel bood voor weinig geld, en ja hoor, WEER buiten garantie...

2 jaar geleden een externe HDD, 3,5" met netsnoer, sowieso een onding, maar, deze keer ging hij na exact 1 jaar kapot, ik naar de MM (waar ik hem toen had gekocht) en deze bellen naar Samsung: Nee kan niet, u heeft ermee gegooit bla, bla, bla. Uiteindelijk toch geld gekregen, en een WD gekocht, 2,5" 1TB en USB3 zonder netsnoer, geweldig ding...

Maar, als je nu dus bijv. een Nexus 5 hebt zoals ik, kijken ze je op school raar aan omdat ze niet weten wat het is, het ding kost evengoed 400 euro en is ook nog van veel betere kwaliteit en betere specs dan een S4, maar dat maakt ze niet uit, want ik moet maar een goeie telefoon kopen, ik kom niet bij zulke arrogantie reacties maar ja.

Als jij naar de eerste de beste winkel gaat wordt je meteen Samsung als "beste" telefoon aangeraden want dat "is zo", als ik me ergens verschrikkelijk kwaad over kan maken zijn het deze praktijken.

Ze mogen in een vat met stront vallen met hun Kwalitatief Uitermate Teleurstellende rotzooi, zo, ik heb gesproken.

Neem nu Sony, zal ook wel gegarandeerd bij mensen iets mis zijn, maar ik heb hier een Home Cinema staan uit 2004 die het nu ook nog perfect doet, of een TV uit 2012 die dan wel weer duur was, of een DVD-recorder uit 2011 met HDD, draait elke dag en nog altijd perfect, telefoons, hier nog een oude 3310 liggen, doet het nog perfect, alle andere apparaten die we hier hebben, gaan perfect mee.

Neem nu auto's, mijn vader werkt bij autobedrijf en heeft daar zakelijk een Kia, zulke merken hebben van oudsher een slechte naam, maar na jarenlange elke keer het nieuwste model kan ik je garanderen dat ze niet veel meer onderdoen voor een ander merk, maar, dit is hetzelfde voor andere merken, zoals Motorola, of Huawei.

Apple wordt door veel van mijn vrienden als "the holy grale" gezien, want ze zijn zo geweldig, ik vraag dan wat vriend X meer op zijn Macbook Pro basismodel kan á 1100 euro met 1366x768 scherm dan ik op mijn game machine van 1200 euro met vele malen krachtigere hardware, "ja hij is beter voor werken", (wat die nu met werken moeten snap ik ook niet) maar ik kan toch net zo goed Photoshop draaien, Word, en allemaal andere zooi?

Het is gewoon een kwestie van indoctrinatie, niks anders, ik kan nog wel een uur of 4 door blijven tikken, maar dat vinden jullie weer niet leuk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 13:00

skoozie

SCSI

zwoerdkop schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:20:
[...]

De volgende vraag gaat over service. Van mij wordt verwacht dat ik 'in oplossingen denk', 'klantvriendelijk ben' en 'proactief denk en doe' en 'geen problemen maar alleen uitdagingen ken'. Ook dat is tijdgeest.

Hoe is het mogelijk dat ik in dit decor word meegesleurd in een sukkelig traject van "garantie > opsturen > braaf wachten > langer braaf wachten > ..... "?

Mijn telefoon, de lifeline van mijn eenmanszaak is al ruim drie weken weg! De vraag:

Wat moet ik doen om mijn defecte telefoon met garantie gewoon binnen een uur gemaakt te krijgen?

Bedankt voor uw bijdrage.
Als je GSM zó belangrijk is dan neem je òf aanvullende service òf je koopt een 2e mobiel (als dat goedkoper is dan de service) of zoiets als Toestel Lease die Telfort en Hi/KPN(?) hadden.

Het enige toestel waar ik ooit problemen mee heb is een LG KM900 (Arena) en sinds dien ben ik huiverig om een LG toestel te nemen. de overige toestellen die ik kgehad heb: hele zwik Nokia's, Blackberry, Apple en nu mijn eerste Android (HTC), de opvolger, een goedkope chinese android telefoon, is al besteld.
Ik denk niet dat je een merk zonder uitval zal vinden, nu met internet kan iedereen die problemen heeft het direct met de rest van de wereld delen. mijn lof verhalen zet ik niet op internet, als ik problemen heb wel, in de hoop hulp te vinden.
Hier liggen inmiddels enkelen oude telefoons voor het geval één van onze telefoons het begeeft. wil je next business day garantie of binnen 4 uur, zou dat best kunnen. Grote kans dat een losse GSM kopen geodkoper is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Mizgala28
G4H schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:04:
Wat jij beschrijft is 'exemplarische uitval', of ik heb een toestel dat in de categorie 'exemplarische kwaliteit' valt. Mijn Samsung Galaxy S2, aangeschaft een paar maanden na de release in 2011, werkt nu nog steeds perfect. Wel natuurlijk goed behandeld en omhuld door een dubbellaagse case, maar toch. Ik heb hem nu al zo'n 3 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Een merk in een bepaalde hoek plaatsen is op basis van eigen en boze ervaringen op het net nogal subjectief. Samsung is bovendien veel meer dan "Samsung Mobile". Je zou bij wijze van spreken je halve huis van Samsung producten kunnen voorzien, dus om nou op basis van ervaringen met één tak van het bedrijf het hele bedrijf over één kam te scheren...
Nou hier kom ik dan:

Meerdere mobiele telefoons van Samsung tussen 2003 en 2007 gehad, allemaal slechte ervaringen, mensen in mijn klas met een Samsung allemaal geklaag behalve van 1 persoon die een ROM heeft, wel geklaag over goedkope uiterlijk.

TV van Samsung gehad, 3 keer stuk gegaan, 2 binnen de garantie en de 3de keer buiten, daarna 2 tv's van LG gekocht en de duurdere is na 3 jaar dood en de goedkopere die toen erbij werd gekocht werkt nu na 5 jaar nog perfect, dus niet merkgebonden.

Magnetron van Samsung, een ramp.

Dvd speler van Samsung, werkt na 11 jaar nog steeds perfect.

En Galaxy Nexus, mijn zusje heeft hem nu en werkt na al die jaartjes nog steeds perfect.

Dus nee Samsung is niet slecht alleen geen laptops, ssd's, tv's of smartphones kopen.

Samsung is een prima merk in het algemeen maar zoals ik al zei en weer herhaal OP DE SMARTPHONE MARKT mogen ze van mij 100x erger eindigen dan Nokia en BlackBerry ooit hebben gehad, de concurrent kan dan ook eens eindelijk een inhaalslag maken.

En Galaxy S2 is een prima telefoon en van de flagships is de S3 de laatste waardige Galaxy van Samsung, verder was ik zelf ook tegen LG maar tot nu toe heb ik alleen slechte ervaringen met hun normale mobieltjes van paar jaar, de Nexus 4 is top en onze TV van LG is ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 16-03-2014 20:33 ]

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:25
Mijn S2 draait nog steeds als nieuw. Ik heb echter een verschillend gevoel bij Samsung, ik had ooit een WUXGA monitor van Samsung, deze heeft het altijd perfect gedaan. Toen schafte ik een goedkope 1080p monitor van Samsung aan als 2e scherm, deze begaf het binnen 2 maanden, dit is in mijn ogen een voorbeeld van die 'exemplarische uitval'. Verder had ik voor mijn S2 nog één van de vroegste Touchwiz telefoons, de Samsung Star. Dit was echt een toestel om te huilen, maar dat was in het algemeen gewoon een slecht toestel. Daarnaast nog veel andere producten van Samsung gehad, maar er valt niet echt een lijn op te trekken. Het verschil in kwaliteit, doordachtheid en stabiliteit lijkt gewoon erg groot te zijn.

Ik zie Samsung als een 'lui' merk. Zoveel mogelijk producten uitpoepen, dan zitten er vast wel een paar goede tussen. Er wordt toch wel verkocht.

Ik koop het liefst mijn telefoon bij een winkel met een eigen repaircenter. Laat ik nou net abonnee bij vodafone zijn en bij zo'n winkel mijn toestel hebben gehaald. Die hebben een servicecenter waar ze terplekke hardwareproblemen kunnen oplossen. Binnen 10 min was mijn scherm vervangen voor een nieuw display omdat de lijmrand iets los was gesmolten. Laat overigens dus wel weer zien dat de bouwkwaliteit van het toestel ondermaats was.

• Mizgala28
Veel telefoons uitpoepen, nou dan heeft samsung last van diarree want ze brengen meerdere "nieuwe" telefoons per week.

Maar zoals je zegt ligt het niet aan de merk maar het feit dat 65% van de Android telefoons een Samsung is zorgt al ervoor dat er meer geklaag is omdat:

Ze snel veel toestellen maken en dus niet op de kwaliteit letten.

Meer mensen kopen ze dus de kans is groter dat je foute telefoons tegenkomt

Verder was het vroeger zo dat iPhones ook top telefoons waren qua kwaliteit, maar je merkt dat Apple meer en meer geld wil verdienen dus verkopen ze het voor hetzelfde prijs maar maken ze de iPhones bij goedkopere fabrikanten en je merkt dat de kwaliteit ervan ook achteruit gaat.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Samsung wordt veel verkocht dus wordt er ook relatief veel 'slecht' gemeld. Da's een logisch gevolg. En vaak is het gewoon pech hebben. De ene heeft vijftig jaar lang een cd speler van Philips en een ander heeft er drie versleten in vier jaar tijd.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:44

two

Mensen doen het nogsteeds, Apple staat bovenaan, met daaronder samsung en onderaan merken als Xiaomi, Alcatel, Huawei. Chinese merken worden vaak gelijk afgestoten heb ik het idee, puur omdat ze denken dat het rommel is.

Signature

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-11 20:58

Ttje

"We shall never surrender"

mimang schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:00:
Mensen doen het nogsteeds, Apple staat bovenaan, met daaronder samsung en onderaan merken als Xiaomi, Alcatel, Huawei. Chinese merken worden vaak gelijk afgestoten heb ik het idee, puur omdat ze denken dat het rommel is.
Juist die merken die je als laatste opnoemde zijn volgens mij juist de betere. Bij apple zit je nog aan Samsung vast, maken hun niet die chips?

Maarja mijn ervaringen:

Heb een syncmaster staan, prima ding!
Een Tv ..40... Nog wat... ook prima werkt erg goed alleen het menu is erg onduidelijk (like touchwiz)
Gister nog in verschillende telefoons winkels zitten rondkijken, toch nog even de S4 zitten te bekijken, aanzetten en daar liet ik het bij.
Heb ook nog zo'n UPC Horizon setopbox staan, gemaakt door samsung. Je herkent hem ook meteen, glimmend plastic! Stofmagneet bla bla bla... Laat ik ook maar niet over UPC zelf beginnen :(

Het punt is, dat wat de meeste hier ook al zeggen: prima producten muv smartphones enz.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wat mij nog wel eens stoort is dat Samsung smartphones door gebruikers, die niet het geld willen of kunnen uitgeven aan een Apple product, vaak als het enige alternatief voor de iPhone wordt gezien.

Ik heb het persoonlijk altijd onbegrijpelijk gevonden dat mensen de cheapo bouwkwaliteit en die verschrikkelijk uitziende Touchwiz interface prefereren boven bijvoorbeeld HTC's One toestellen met de laatste iteratie van Sense of Googles Nexii met stock Android.

Dat laatste is nog wel te begrijpen omdat Google m.i. behoorlijk heeft nagelaten de Nederlandse markt voldoende te voorzien van Nexus toestellen, net als Motorola wat dat betreft die met hun laatste toestellen wat mij betreft prachtige dingen neerzetten. Het zorgt ervoor dat als Apple fanbois een 'Android' toestel zien, het meestal een Samsung is, en daarmee de indruk dat Android goedkoop en lelijk is alleen maar wordt versterkt.

Samsung lijkt echter als niemand anders in te zien dat het allemaal om imagebuilding draait met hun gelikte en frequente marketinguitingen. Daar heeft voornamelijk HTC het echt laten liggen de laatste 3 jaar (Nadat ze vanaf de Desire S tot aan de One X zelf ook beroerde en luie producten op de markt zetten).

[ Voor 10% gewijzigd door Weemism op 16-03-2014 21:32 ]

• Mizgala28
Weemism schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:20:
Wat mij nog wel eens stoort is dat Samsung smartphones, door gebruikers die niet het geld willen of kunnen uitgeven aan een Apple product, vaak als het enige alternatief voor de iPhone wordt gezien.

Ik heb het persoonlijk altijd onbegrijpelijk gevonden dat mensen de cheapo bouwkwaliteit en die verschrikkelijk uitziende Touchwiz interface prefereren boven bijvoorbeeld HTC's laatste iteratie van Sense of stock Android.

Dat laatste is nog wel te begrijpen omdat Google m.i. behoorlijk heeft nagelaten de Nederlandse markt voldoende te voorzien van Nexus toestellen, net als Motorola wat dat betreft die met hun laatste toestellen wat mij betreft prachtige dingen neerzetten. Het zorgt ervoor dat als Apple fanbois een 'Android' toestel zien, het meestal een Samsung is, en daarmee de indruk dat Android goedkoop en lelijk is alleen maar wordt versterkt.

Samsung lijkt echter als niemand anders te zien dat het allemaal om imagebuilding draait met hun gelikte en frequente marketing. Daar heeft voornamelijk HTC het echt laten liggen de laatste 3 jaar (Nadat ze vanaf de Desire S tot aan de One ook beroerde en luie producten op de markt zetten).
Ik begrijp precies wat je bedoelt.

Android telefoons zijn traag, dat is wat vaak iPhone eigenaren zeggen, maar ze doen 3 fouten:

- Ze vergelijken ook goedkope toestellen, dus oneerlijk
- Ze vergelijken ook skins zoals TouchWiz die zelfs op een Note 3 laggen
- Oh ja, ze kijken ook naar oudere telefoons in de tijden dat android vrij buggy en traag was

Verder merk ik vaak dat als iemand mijn Nexus 4 vasthoud ik vaak de vraag krijg "hoe kom je aan die vette skin?" nou dan zeg ik dat zo ziet de Android in het echt uit, verbaasde gezichten volgen direct op want veel mensen denken dat TouchWiz de echte Android uiterlijk is, zo denken ook veel iPhone gebruikers en zeg nou eens eerlijk, TouchWiz ziet er gedateerd uit.

En ik kan zo verder doorgaan.

En dan nog iets, in mijn klas zitten 24 mensen, 4 met een iPhone, ik met een Nexus 4 (LG) en een knul met een HTC One.

En de rest heeft allemaal een Samsung, waarvan slechts eentje met een ROM, en ook toen was iedereen op die knul met de ROM na verbaasd dat de Android op mijn Nexus 4 de echte uiterlijk van Android is, ze dachten allemaal dat TouchWiz de echte uiterlijk was.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 16-03-2014 21:33 ]

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 16:12
De meeste problemen die ik met telefoons ervaren hebt zijn software matig.

Tegenwoordig kijk ik wel uit voordat ik mijn Sony Xperia SP update. Vaak zitten er weer bugs in en komt de vervolg update pas veel later uit.

Hardwarematig zijn veel telefoons prima, alle merken wisselen onderling ook bijna alles uit. Alleen chinese/merkloze telefoons worden vaak geleverd met MediaTek processors waarvan de GPS niet altijd goed werkt.

Zelf kijk ik naast specificaties ook naar het merk, de recensies en ervaringen van vrienden/familie. In sommige gevallen geld dan nog de uitspraak 'Less is more'. Indien de telefoon alleen een betrouwbaar communicatie middel moet zijn, zit je helemaal niet te wachten op allemaal extra's en verkooppraatjes.

In dat geval zou ik een simpel toestel aanraden (geen smartphone), waar je volgens mij moeilijk een miskoop mee kan doen. Zo lijkt mij een Nokia 206 een prima toestel.

Als zelfstandige ondernemer lijkt het me dat je beschikt over een kopie van de sim, een reserve 'dumb phone'.

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 23:23
Ik heb met Samsung voornamelijk zakelijk wat ervaring opgedaan met pc hardware. Een 5-tal harde schijven die het typisch genoeg alle 5 binnen drie maand na de garantie mee ophielden. En een drietal monitoren die het redelijk volhielden, maar niet bijzonder lang.

Ik kan me erg in de algemene menig hier vinden; Samsung ontwerpt voor de massa en zet daar ook op in. Kwaliteit staat niet hoog in het vaandel, lage prijs is wat de consument meer aanspreekt. Hun plastic meuk heeft mij eigenlijk nog nooit aangetrokken.

Om op de eigenlijke vraag terug te komen. Je kunt dit allen maar voorkomen door een backup in de vorm van een oud toestel achter de hand te houden of door vooraf een soort garantie bij te kopen.
Qua software stabiliteit zou ik aanbevelen om, als je op android blijft, dicht bij de basis te blijven; al die meuk van fabrikanten voegt niets nuttigs toe. Koop een Nexus, of Sony. Dan heb je (bijna) stock Android en is het risico op software fouten (hopelijk) lager.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Samsung Syncmaster P2470HD zuigt inderdaad keihard, light bleeding, zeer goed te zien als het scherm zwart is.
Samsung Galaxy Gio is stronttraag, vaak lopen apps vast en dan heb je de crash to desktop. en dan moet je de app opnieuw starten. Gelukkig heb ik nooit de accu eruit hoeven halen om de Gio uit te kunnen zetten.
De telefoons van Samsung onder de 20 euro zijn zeer goed. Ze gaan nooit kapot bij normaal gebruik.

Helaas, hoe lang het apparaat meegaat is afhankelijk van de periode wanneer het model geproduceerd is.
Soms is dat producten van slechte kwaliteit langer meegaan dan producten van goed kwaliteit.
Bijvoorbeeld mijn Dell Dimension 1100 ging na 1 jaar stuk en mijn Medion Akoya is nog steeds niet stuk.

Trein?

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Jeetje wat een verhaal zeg. Heel veel woorden, maar ze ontbreken bij zaken die er feitelijk te doen.

* Wat is een goed merk telefoon dat bovendien nauwelijks exemplarische uitval kent?
Definieer goed, definieer telefoon?

Telefoon? Ik stel een Nokia 6310 voor.
Hem naar een telefoonreparateur brengen.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:15
Samsung is zeker geen slecht merk en ze zitten ook in een heel veel branches (telefoons, laptops, tablets, tv's, monitoren), velen waar je als consument veel minder tot niet mee te maken hebt zoals koelkasten, wasmachines, scheepsbouw (Samsung Heavy Industries). Voor mij is het wat betreft Samsung een hit or miss; qua tv's ligt mijn voorkeur bij Samsung vanwege de kleurweergave en de scherpte van het beeld. Bij telefoons moet ik daarentegen echt niets van Samsung hebben.

Eerlijk gezegd verbaas ik me er aan de ene kant nog altijd over waarom juist Samsung zo'n groot marktaandeel heeft op de smartphone en tablet markt. Als ik hun devices vergelijk met die van Sony, HTC, Apple, Nokia of Aziatische merken als Huawei, dan vind ik de devices/software van Samsung vrijwel altijd inferieur aan de concurrentie. Hierbij moet ik zeggen dat de Galaxy Note 3 de nieuwe Tab Pro en Note Pro tablets wel een flinke verbetering zijn t.o.v. van de devices van 1 jaar geleden.

Ik denk dat ze het met name hebben van hun naamsbekendheid op de andere vlakken. We moeten namelijk niet vergeten dat wij als "tech geeks" hier op Tweakers niet representatief zijn voor de gemiddelde consument. De gemiddelde consument die voor het eerst voor een smartphone gaat kijken komt de naam Samsung tegen en men herkent deze naam van b.v. de tv die ze thuis hebben staan. Daarover is men erg tevreden, dus zullen de telefoons wel evenredig goed zijn. Naar mijn inziens is dit helaas (nog) niet zo.

Om even terug te komen op de vragen van TS:
Dat is een lastige. Ik denk dat er bij de bekende merken (Samsung, Sony, HTC, Apple, etc.) weinig verschil in zit qua percentage. Het verschil zal hem eerder zitten in wat de problemen zijn. Bij Samsung kan dat b.v. de soms trage/laggy UI zijn. Is dat voor jou een heikel punt, dan is dat geen telefoon voor jou. Bij HTC is/was (ik weet niet hoe het nu zit) vaak het probleem met weinig/trage updates van zowel Android als firmware, maar de bouwkwaliteit is wel top. Bij Sony zitten er soms toestellen bij met een slechte kijkhoek, daartegenover is Sony's skin over Android een zeer cleane en lichte en brengen ze regelmatig firmware en Sony app updates uit. Sommigen vinden het nadeel van Apple het gebonden zijn aan zaken als iTunes en het niet even snel kunnen overzetten van wat bestanden met de pc.
Een 2e telefoon als backup klaar hebben liggen. Als je inderdaad zo afhankelijk bent van je telefoon dan is dat je enige optie. Met Apple kan je in het begin ook vrij snel je telefoon omgeruild krijgen, maar dan zul je wel naar een Apple store moeten.
Ik zou zeggen haal een ouderwetse dumbphone als het puur gaat om bereikbaarheid. Zijn ook zaken als email van belang, haal dan een 2e smartphone. Dit hoeft geen super deluxe en/of modern ding te zijn, zolang hij maar werkt voor die paar uren/dagen/weken mocht je normale telefoon weg zijn voor reparatie. Iets als een Moto G kan hier al prima voldoen, 170 euro voor het model met 8GB moet prima voldoen als backup.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dit topic begint met een grote klaagzang naar Samsung toe, om vervolgens de vraag te stellen welk merk betrouwbaar is. Dat is niet de manier om een discussie te starten. Aangezien dit hoogstwaarschijnlijk uit gaat lopen op een welles-nietes-discussie en/of flamewar, doe ik dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.