Toon posts:

Netwerk zakt in tijdens downloaden (Sinds kort)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag tweakers!

Naar een zeer lange tijd niet meer actief geweest te zijn en ook nooit meer iets gedownload te hebben ging ik een 2 maanden geleden weer eens een filmpje binnen halen via Torrents. Toen merkte ik dat mijn verbinding op de PC slechter werd en dat me ouders beneden ook aan het klagen waren. En ook de wifi verbinding lag plat. Kon hem wel zien maar niet mee verbinden.

Ik dus eerst geprobeerd de upload snelheid te verlagen in uTorrent maar dat mocht niet baten. Ook niet als ik de download verlaagde.

Nu heb ik wel "iets" van verstand van PC's maar dat is inmiddels ook weer lang geleden dat ik me daar nuttig mee heb gehouden. 2 jaar geleden afgestudeerd van de basis maar sinds dien eigenlijk niks meer mee gedaan.

Het is zo dat ik beneden gewoon de router heb zitten met de modem. Dan is er beneden in de keuken een switch waar een AP + 1 PC opzit. Dan 1 switch boven waar 1 AP + 1 PC + 1 PS3 + 1 TV opzit. En dan zijn er 2 TV's die soms draadloos verbinding hebben met het wifi netwerk. En dan 1-2 tablets en soms wat telefoons.

Alle 2 de AP's hebben de zelfde wifi naam als de router zodat die mooi automatisch overpakt in en rondom het huis.

Nu weet ik echter alleen niet waar eventueel het probleem kan zijn dat als ik download de rest geen verbinding meer heeft? Ook ik zelf kan verder niks op de PC doen, downloaden doet die dan wel maar bijv. even op Facebook kijken via Chrome dan lijkt het netwerk down te zijn. Iemand die eventueel programma's heeft of weet waar ik het probleem mee kan opsporen of tips? Gebruik btw Windhoos 8 =,=

Alvast bedankt!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Zet ook het aantal verbindingen (connecties) eens lager in uTorrent. Verder de upload idd instellen op 2/3 of 1/2 van de verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:44:
Zet ook het aantal verbindingen (connecties) eens lager in uTorrent. Verder de upload idd instellen op 2/3 of 1/2 van de verbinding.
Hoe kan je de connecties verlagen in uT? Nog niet tegen gekomen die optie.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:15

Saven

Administrator

Heb een keer meegemaakt dat iemand zoveel aanvragen van leechers binnen kreeg dat zn netwerk om zeep werd geholpen. Misschien bij jou het geval?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:47:
[...]

Hoe kan je de connecties verlagen in uT? Nog niet tegen gekomen die optie.
Instellingen -> geavanceerd -> net.max_halfopen (deze mag niet al te hoog zijn, <100)
en
Instellingen -> bandbreedte -> onderaan (hier mag het hoger zijn dan bovenstaande, maar max. hangt af van router)

[ Voor 87% gewijzigd door Raven op 16-03-2014 14:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Instellingen -> geavanceerd -> net.max_halfopen (deze mag niet al te hoog zijn, <100)
en
Instellingen -> bandbreedte -> onderaan (hier mag het hoger zijn dan bovenstaande, maar max. hangt af van router)
Die 100 gewoon vervangen voor 50 lijkt me? Stond std op 100 idd. Zal de Bandbreedte is ff checken!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep en afhankelijk van wat voor router je hebt, de waarde van de andere op max 1000 zetten. Bij die andere doel ik niet op de bandbreedte, het maximaal aantal in stand gebrachte connecties staat op dat venster ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/uTorrent-connections.jpg

Ik heb zelf tot nu toe nog maar één standaard router gehad, die had moeite met zoveel connecties. Sinds ik een kleine zuinige pc als router heb hoef ik geen rekening meer te houden met het aantal connecties :P

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 16-03-2014 14:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aantal connections is alleen relevant als je router en/of modem helemaal over z'n nek gaat (hangs/reboots enzo). Dat is hier niet aan de hand.

Waar je hier tegenaan loopt is gewoon dat je je upstreamverbinding helemaal plat trekt. En omdat bij TCP verkeer alle ontvangen (download)pakketten ook bevestigd moeten worden gaat je pingtijd enorm de hoogte in. Gewoon max upload vaststellen op max 50% van je werkelijk gehaalde upload van je internetverbinding.

Dus:
1) Torrent client uit.
2) op goede speedtest (eentje met Ookla v3) de upload van je verbinding bepalen.
3) dat halveren.
4) het gehalveerde getal in uTorrent invullen bij max upload.

Let wel op dat je netwerksnelheden normaal in bits per seconde (bps) meet, maar dat uTorrent dat zonodig in Bytes per seconde (Bps) moet doen. Getal in bits dus door 8 delen voor Bytes.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal! Zal het eens gaan doen dion_b! Ik laat nog van me horen vandaag of morgen!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dion_b schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:56:
Aantal connections is alleen relevant als je router en/of modem helemaal over z'n nek gaat (hangs/reboots enzo). Dat is hier niet aan de hand.
Zeg dat niet te hard ;) De enige router die ik heb gehad, een Asus WL500g Deluxe met Oleg-firmware, bleef gewoon doordraaien, maar om zichzelf draaiende te houden zat ie flink wat pakketjes te droppen wat resulteerde in flink dalende netwerkprestaties. Uiteindelijk kwam er nog wel wat (torrent) verkeer door, maar surfen was onmogelijk.

Nou kan ik mij alleen niet meer herinneren of "En ook de wifi verbinding lag plat. Kon hem wel zien maar niet mee verbinden." (zie startpost) ook van toepassing was.

Het limiteren van de connecties was iig de oplossing.

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de speedtest gedaan:

http://www.speedtest.net/result/3376367516.png

Volgens mijn is dit erg slecht of niet?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

60Mb down en 1Mb up lijkt mij niks mis mee, afhankelijk wat voor abonnement je hebt dan. Bij ISP staat Ziggo, dus tenzij je het meest dure abonnement hebt klopt dat wel.

Maar na de startpost nog eens te hebben gelezen, de pc die torrents binnen haalt, die maakt toch geen verbinding via wifi?

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 17-03-2014 13:59 ]

Oscar Wilde

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Raven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:58:
60Mb down en 1Mb up lijkt mij niks mis mee, afhankelijk wat voor abonnement je hebt dan. Bij ISP staat Ziggo, dus tenzij je het meest dure abonnement hebt klopt dat wel.
..
Hmm, TS zou dan 6Mb up moeten hebben lijkt mij toch? https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

TS, heb je tijdens je speedtest echt alle bandbreedteslurpende software uit gezet? Geeft je speedtest dezelfde resultaten over wifi als over kabel?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh ja, Ziggo had die een tijd terug ietsje verhoogd. De upload zou dan wel wat hoger moeten zijn ja.

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
De PC die download is verbonden met de kabel. Ik zal zo eens met de iPad of iPhone eens kijken wat die binnen haalt via WiFi. Ik heb alles uitgezet niks open staan op 1 tabblad met die speedtest. Ik zal nu eerst even me PC herstarten en is kijken wat die dan doet.

Zit inderdaad bij Ziggo, alleen welk abbo weet ik helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3376598342.png

Dus de 1MB word 512Kb. Dat dus invullen in uT?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als de upload 1Mb/s is, dan inderdaad 512kb/s (als het bits moet zijn) invullen bij uTorrent. Als het dan goed werkt, dan trok je gewoon de lijn dicht met het vele uploaden.

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 17-03-2014 17:27 ]

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:13:
[afbeelding]

Dus de 1MB word 512Kb. Dat dus invullen in uT?
Waar heb je het over?

Je screenshot toont 1Mb/s, niet "1MB"

Hou alsjeblieft hoofdletters/kleine letters uit elkaar en wees consequent. Als je het nie helemaal snapt of zeker weet, gewoon accuraat exact datgene overnemen wat je ergens geschreven ziet staan. Toch niet zo moelijk :?

De helft daarvan is 512kb/s, niet 512kb. Echter zoals ik aangaf (en zoals te zien is in de screenshot die jij postte) rekent uTorrent met Bytes en niet met bits, dus je moet 512kb/s delen door 8 om het aantal kB/s te krijgen. Die rekensom laat ik aan jou over, ik blijf niet voorkauwen - bedoeling is om je te leren vissen, niet om je steeds gratis vis te geven

Overigens is dit wel erg traag in de upload, niet normaal voor deze abo. Dus:
- Ziggo heeft iets raars met je verbinding gedaan. Verhaal halen bij Ziggo
of
- ergens anders in huis is iemand/iets anders ook bezig de upload plat te trekken waardoor je maar 1Mb/s overhoudt van de 6Mb/s die je zou moeten hebben.

Ik zou eerst eens dat laatste uitsluiten, dus alle andere verbindingen losrekken van modem, WiFi uitzetten en bedraad met één apparaat testen. Haal je dan nog 60/1, ga dan met Ziggo babbelen. Haal je dan wel 60/6 (of iets dicht in de buurt), sluit dan een voor een dingen aan tot je de schuldige gevonden hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1