Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vrouwelijke ontwikkelaar spreekt van seksisme en intimidatie

Pagina: 1
Acties:

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zouden jullie bij dit artikel:
nieuws: Vrouwelijke ontwikkelaar spreekt van seksisme en intimidatie binnen GitHub

Een link naar deze website willen opnemen in het artikel:
http://www.arboportaal.nl...seksuele-intimidatie.html

Normaal maakt het mij niet zoveel uit, maar dit soort berichten komen weinig langs en het is een mooie gelegenheid om een keer de regels erbij te vermelden, want blijkbaar is half t.net in de veronderstelling dat het 'zeikwijf' is :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie niet in wat die link voor relevantie heeft om eerlijk te zijn. Zeker niet aangezien het hier om een Amerikaans bedrijf gaat.

• TheGhostInc
  • Niet online
Als je de reacties leest dan valt mij op dat er een groot aantal tweakers geen idee heeft wat wel en niet mag.
Als T.net kun je dit bericht gebruiken om te informeren over NL.

Maar ja, als de NLse wetgeving niet relevant is, dan vraag ik me af wat uberhaupt de relevantie is van het hele nieuwsbericht. Wat je zelf al zegt gaat het om een interne aangelegenheid van een Amerikaans bedrijf, het enige relevante wat dan overblijft is 'GitHub'

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dit verhaal heeft niets te maken met seksuele intimidatie, deze link zou hier dus totaal ongepast zijn.

• TheGhostInc
  • Niet online
arnoudwokke schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:33:
Dit verhaal heeft niets te maken met seksuele intimidatie, deze link zou hier dus totaal ongepast zijn.
Er staat letterlijk in de titel: "Seksisme en intimidatie", maar dat heeft NIKS te maken met 'seksuele intimidatie'.... 8)7
Het voorbeeld wat op NU.nl wel genoemd wordt is zelfs een direct voorbeeld van seksuele intimidatie (staren is al een vorm van seksuele initmidatie).

Maar goed, blijkbaar voelt tweakers.net niks voor een klein beetje informeren als het gaat over sociale normen en waarden. Jammer als je ziet in de reacties dat er veel tweakers niet goed geinformeerd zijn.

Ps. Arnoud, ik zou nog wel even de website doornemen, blijkbaar heb jij weinig beeld bij wat seksuele intimidatie inhoud. Ook al bezig je zelf dit soort gedrag niet, als je in een leidinggevende of sturende rol terecht komt en een dergelijk incident negeert kan dat je reputatie/carriere nog steeds flink beschadigen.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Seksisme is niet hetzelfde als seksuele intimidatie. Mogelijk is er hier wel sprake geweest van seksuele intimidatie, maar daar kun je op basis van de tekst van TechCrunch over discussiëren en ik denk dat een link naar de door jou aangedragen Nederlandse site die discussie alleen maar zou vertroebelen. Ik vind het goed dat in ons bericht alleen van seksisme en intimidatie gesproken wordt: dat blijkt wel heel duidelijk uit het bronbericht.

Toch dank voor de extra informatie en bij toekomstige berichten waar dit relevant is zullen we niet schromen de link toe te voegen.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het voorbeeld wat op NU.nl wel genoemd wordt is zelfs een direct voorbeeld van seksuele intimidatie (staren is al een vorm van seksuele initmidatie).
Ben je niet goed wijs, als je staren seksuele intimidatie noemt? Intimidatie? Gewoon bullshit, compleet doorgeslagen onzin....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Dat staren geldt natuurlijk alleen in zeer specifieke speciale gevallen hè....

Wat betreft het artikel moet je wel een onderscheid maken tussen seksuele intimidatie, hetgeen ook gezien de arbo link, toch primair over seksuele handelingen gaat, en discriminatie op basis van seks, of algemene intimidatie.

Het lijkt in dit geval toch meer discriminatie en intimidatie op basis van sekse te betreffen, maar niet seksuele handelingen. Daarom lijkt me de link in dit specifieke geval niet heel erg relevant.
Pagina: 1