Pinout gezocht voor YPNL-N017B inverter (oude laptop mod)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:00

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Mijn oude Dell XPS is al lang dood, maar het LCD scherm leeft voort!

Op eBay scoorde ik een mooie LCD converter voor net dat paneel wat er in zit.

Het werkt perfect en ben nu bezig met een mooi kastje voor de prints te maken en te bevestigen met een arm voor het bureau zodat hij achter mijn monitor kan vouwen indien nodig.

Maar... in een poging het allemaal mooier en kleiner te maken wil ik liever de oude inverter gebruiken (de bovenste op het plaatje, de YPNL-N017B) dan degene die ik bij het printje kreeg (de onderste op het plaatje). De oude inverter is namelijk platter en kan dan onderaan het scherm blijven zitten terwijl de nieuwe te dik is en bij het andere printje op de achterkant van het scherm weggewerkt moet worden.

Helaas zit er op de YPNL inverter een stekkertje met een stuk of 20 kleine pinntjes terwijl ik er mogelijk maar 3 nodig heb (+, - en schakelen, zoals op de nieuwe inverter).

Afbeeldingslocatie: http://i1069.photobucket.com/albums/u463/tijgert/032D1D7E-EE75-4535-A00A-16340DBBEEA3.jpg

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het hergebruiken van een dergelijke inverter en of een pinout heeft zodat ik wat kan knutselen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik zou eens kijken naar de typenummers van de chips op de printplaat. En dan de datasheet van de chips opzoeken, en aan de hand daarvan de pinout herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja ik heb ook gehoord van Google, maar dat was natuurlijk stap 1.
Ik had er inderdaad wel bij kunnen vermelden dat verschillende search strings met die YPNL geen resultaat opleverde.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mocht google niks opleveren, en fora ook niet. Dan word het reverse engineering zoals ThinkPad al aangeeft met zijn post, met Reverse engineering kan je alle bijna altijd de pin layouts achterhalen, soms proberen ze je het lastig te maken door namen weg te krassen op de chips, beetje spuug op de vingen en over de chip wrijven help dan soms om naam alsnog zichtbaar te maken. Pak tekenblok en multimeter en start bij eerste pin en ga het circuit dan vanuit daar terugleiden en teken, dat doe je met al je pinnen en na tijdje heb je je pinlayout.

Wikipedia: Reverse engineering

Edit/
http://www.instructables....schematic-from-a-circuit/

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 16-03-2014 13:10 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Vooral die laatste link heeft potentie.. ik ga daar eens mee aan de slag, bedankt!

(maar een vrijwilliger met hapklare brokken sla ik later niet af ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:07
De originele inverter heeft opties voor dimmen ed. Het nieuwe printje heeft dat niet, vandaar dat er minder pinnen nodig zijn. Ik zou zelf de nieuwe print blijven gebruiken (of een andere inverter zoeken).

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 16-03-2014 18:08 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Goed punt... ik ga het me wellicht moeilijker maken dan het waard is... straks zijn enkel de juiste 3 pinnen niet genoeg en moeten andere pinnen ook een signaal krijgen voor het werkt...

Pagina: 1