Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
normaal gesproken krijg je dit ook als er te weinig stroom wordt geleverd.
Verwijderd
Je kunt wellicht ook de firmware flashen zonder hardeschijf ingeschakeld.
Overigens raad ik je aan de hardeschijf die erin zit eruit te halen en direct op een computer aan te sluiten. Zo kun je goede diagnose doen, zoals de SMART uitlezen onder Linux.
Ik heb zelf dus een Zalman VE-300 en tot nu toe geen echte problemen mee. Hij kan alleen geen GPT partities aan en heeft voldoende stroom nodig om op te spinnen. Hangt ook af wat voor schijf erin zit natuurlijk.
Misschien nog even wat opmerkingen:
Usb2 kabel werkt niet (tenminste niet bij mij), krijg dan dezelfde melding als jij nu.. te weinig power..
usb3 kabel doet het wel (logisch), dat je hem daarna in een usb2 poort drukt maakt niet uit.
Of via een powered hub gebruiken, die dus een eigen voeding heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door jan99999 op 17-03-2014 16:34 ]
Ingebouwde cardreader-unit (met een tweetal usb3 aansluitingen) werkte ook niet, terwijl de vaste frontaansluitingen van de kast en de usb3 poort van het moederbord het weer wel deden.
Blijkbaar maakt een paar centimer verlenging van de usb3 poort veel uit voor de werking. (Verlies van ampere-tjes?).
Daarom mijn vraag, omdat ik hem vaak meeneem en gebruik op veel verschillende pc's zou de door jan99999 genoemde oplossing werken? Heeft zo'n kabeltje met een aparte voeding nog een bepaalde naam? Kan er zo gauw nog geen vinden op de pw.. Iemand een link? Wel lichtelijk beschamend dat Zalman er standaard niet zo'n kabeltje met 'extra voeding' er bij doet..
Verwijderd
Het kabeltje waar je naar opzich bent, zou er zo uit zien: https://upload.wikimedia....-shaped_USB_3.0_cable.jpg
Got it: USB 3.0 Y kabeltje: http://www.allekabels.nl/...86735/usb-30-y-kabel.html
Edit 04-06-2014
USB 3 Y kabeltje besteld, werkt perfect, harde schijf spint meteen op
[ Voor 27% gewijzigd door GeppieNL op 04-06-2014 23:58 ]
We hebben hier op het werk een Zalman VE300. Deze werkte altijd prima, maar sinds kort bij het aansluiten alleen nog het volgende:

Hier komt hij nooit doorheen. Ik heb deze uitleg gevonden over resetknopje indrukken, maar die procedure haalde bij onze VE300 niks uit. Het schermpje blijft dan blanco en verder niks.
Hij is aangesloten met de originele USB3 kabel. Ook een andere USB-kabel (microUSB) geprobeerd, zelfde effect. Schijf eruit gehaald, zelfde effect. Andere schijf aangesloten, zelfde effect.
Geprobeerd firmware te updaten, deze vind hem wel als je resetknopje indrukt, maar firmware flashen lukt niet (melding 'failed').
Iemand nog ideeën of kan deze bij het vuilnis? Zijn er goede alternatieven? De Zalman's lijken slecht/niet leverbaar.
Ik heb ook 2x VE300, ook na enige tijd 'slecht' geworden.ThinkPadd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:03:
Even een kick van een oud topic, gezien ik exact hetzelfde probleem heb.
We hebben hier op het werk een Zalman VE300. Deze werkte altijd prima, maar sinds kort bij het aansluiten alleen nog het volgende:
[Afbeelding]
Hier komt hij nooit doorheen. Ik heb deze uitleg gevonden over resetknopje indrukken, maar die procedure haalde bij onze VE300 niks uit. Het schermpje blijft dan blanco en verder niks.
Hij is aangesloten met de originele USB3 kabel. Ook een andere USB-kabel (microUSB) geprobeerd, zelfde effect. Schijf eruit gehaald, zelfde effect. Andere schijf aangesloten, zelfde effect.
Geprobeerd firmware te updaten, deze vind hem wel als je resetknopje indrukt, maar firmware flashen lukt niet (melding 'failed').
Iemand nog ideeën of kan deze bij het vuilnis? Zijn er goede alternatieven? De Zalman's lijken slecht/niet leverbaar.
Er is een vervanger, die besteld, functioneert weer prima.
http://iodd.kr/wordpress/product/iodd-2531/
Is volgens mij leverbaar via Amazon.
Had eigenlijk gehoopt dat er iets van een compleet ander product was, de Zalman vind ik niet al te degelijk overkomen, fragiel scrollwieltje, fragiele schroefjes e.d.
Edit: Ik heb de PCB uit de VE300 geschroefd, hier staat letterlijk op 'IODD 2531'
Heb geprobeerd om IODD 2531 firmware te crossflashen op de VE300:
Bron: https://web.archive.org/w...en/forum/topic-43919.htmlInstructions for filling in the Zalman ZM-VE300 firmware from iodd 2531:
1. Run the installer firmware ZMVE-300_user_fw_writer_02 (R904N) _x86. EXE . We see in it the inscription Device is Detected.
2. Without closing the installer go to the Temp folder (Start > Run > %temp%)
3. We are looking for there is the newly created folder I have this IXP000. TMP. It contains ZM_VE300_firmware_R904N file. bin and rename it, for example, ZM_VE300_firmware_R870N. bin2.
4. Now we place it bin-file from iodd firmware. At the moment, it iodd_2531_firmware_R915N. bin and give it a name ZM_VE300_firmware_R904N. bin .
5. Go back to the installer and click Update.
6. After the firmware see iodd2531 inscription and rejoice.
Maar dit lukt niet. Als ik de Zalman aansluit dan vind de update tool hem niet. Houd ik het knopje op de PCB ingedrukt dan blijft het scherm blanco en vind de firmware updater hem wel. Maar helaas geven zowel de originele Zalman firmware als de IODD firmwarde de melding 'Update failure'.
[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2019 11:13 ]
Was een mooie HDD case, maar bij mij op dezelfde manier overleden. Ligt al een paar jaar bij electronisch afval (de printplaat dan)...