Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijn zus heeft mij gevraagd een nieuwe telefoon voor haar uit te zoeken. Haar pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 Wit heeft het begeven en ze wil graag een nieuwe smartphone. Ze wil graag een goedkope telefoon, maar deze moet wel geschikt zijn voor wat ze er mee doet. Ook moet het niet meteen een grote stap terug zijn ten opzichte van wat ze had.

Haar eisen zijn eigenlijk simpel:
- Budget: max. € 180,-- (liefst zo goedkoop mogelijk)
- Gebruik: Whatsapp, bellen, SMS-en, af en toe internetten

Wat mij daarnaast nog handig lijkt is dat het een Samsung is (daar is ze inmiddels aan gewend) en dat de telefoon nog een beetje toekomst bestendig is. Het hoeft zeker geen Galaxy S5 te zijn (of S4 of S3), maar haar abonnement loopt nog anderhalf jaar door, dus zo lang moet het nog wel werken.

Zelf had ik onder meer de volgende gezien:
pricewatch: Samsung Galaxy Fame Blauw
pricewatch: Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Ace 3 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Core 8GB Blauw
pricewatch: Samsung Galaxy S III mini Blauw
pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 Wit

Echter twijfel ik sterk of de eerste vier wel geschikt zijn met het oog op de toekomst. Is dit niet een te grote stap achteruit t.o.v. haar oude telefoon en werken deze nog wel een beetje? De anderen gaan al weer richting haar maximum budget, dus daar is de vraag zijn deze de meerprijs waard t.o.v. de goedkopere?

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFly op 16-03-2014 11:42 ]

Verwijderd

DarkFly schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:41:

[...]

- Budget: max. € 180,-- (liefst zo goedkoop mogelijk)

[...]

Wat mij daarnaast nog handig lijkt is dat het een Samsung is (daar is ze inmiddels aan gewend) en dat de telefoon nog een beetje toekomst bestendig is. Het hoeft zeker geen Galaxy S5 te zijn (of S4 of S3), maar haar abonnement loopt nog anderhalf jaar door, dus zo lang moet het nog wel werken.

[...]
Als ze het niet erg vind om voor een 2e hands telefoon te gaan zijn er goede S3'en te vinden binnen haar budget. Deze is een stuk beter dan de suggesties in de OP, en bovendien is er een hoop te vinden voor de S3 zoals hoesjes, custom roms, batterijen als die kapot gaan, etc. Eigenlijk de enige optie die aan alle eisen voldoet als je bij Samsung wilt blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 12:37 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:21
Ik zou zeggen met dit budget, op dit moment eigenlijk maar één optie die in me opkomt. de Motorolo Moto G.

pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart

HD4Life @ Full-HD

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik zou zeggen neem een 2de hands Nexus 4 of Galaxy S3 of koop een nieuwe Moto G.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Met jouw budget zou ik niet voor een samsung gaan, die zal erg snel traag aanvoelen.

Voor 170 euro heb je een moto-g
Je kan een gebruikte samsung s3 op de kop tikken

Mocht je toch een nieuwe samsung uit je eigen lijstje kopen. Let dan vooral op het RAM. 512mb icm moderne apps, zal het toestel erg snel, erg traag maken.

[ Voor 31% gewijzigd door 3x3 op 16-03-2014 13:09 ]

| live and give like no one else |

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moto G of BlackBerry Z10 (met 100 cashback) zijn prima moderne budget toestellen.

• 3x3

3x3

sambalbaj schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:11:
Moto G of BlackBerry Z10 (met 100 cashback) zijn prima moderne budget toestellen.
Ik weet niet, of je een wat oudere samsung-adept,
Moet laten overstappen naar bb10,
Als ze al een sterke voorkeur heeft van samsungs interface boven andere android interfaces, is de z10 niet ideaal.

• DarkFly
  • Niet online
Thanks voor alle reacties! Mijn zus wil een nieuwe telefoon, geen tweedehands (ondanks dat dit mogelijk meer voor minder oplevert). Daarnaast is ze gewend aan een Samsung. Ze heeft van werk een iPhone, maar vindt dat een onding (tja, kan er niets aan doen). Ook vindt ze de HTC die ze nu vN mij leent ook geen fijne telefoon. Kortom, het moet toch echt een goedkope Samsung worden...

• 3x3

3x3

De ace3, core8 en sIII-mini hebben allemaal 1gb.
De rest is niet toekomst proof, en zal snel langzaam aanvoelen.

Ik zou gaan voor de ace3, omdat het het jongste toestel is, en anders voor de s3 mini.
de core heeft een groter scherm dan die 2.

[ Voor 37% gewijzigd door 3x3 op 17-03-2014 02:21 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
DarkFly schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:33:
Thanks voor alle reacties! Mijn zus wil een nieuwe telefoon, geen tweedehands (ondanks dat dit mogelijk meer voor minder oplevert). Daarnaast is ze gewend aan een Samsung. Ze heeft van werk een iPhone, maar vindt dat een onding (tja, kan er niets aan doen). Ook vindt ze de HTC die ze nu vN mij leent ook geen fijne telefoon. Kortom, het moet toch echt een goedkope Samsung worden...
Dan zou ik wachten tot de S5 uit is, dan is de kans vrij groot dat je een nieuwe S3 voor een mooi prijsje kan kopen bij media markt of Saturn.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 22:46

t3q

Say yes to teq

Ik zou de Blackberry Z10 nemen, heb het toestel zelf en gewoon fantastisch.
Alle android apps beschikbaar als je specifiek wensen hebt via SNAP zeer simpel te installeren.

Nu met cashback nog maar rond de € 140 euro:

Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10

[ Voor 4% gewijzigd door t3q op 19-03-2014 13:32 ]

Life goes as it goes.

• DarkFly
  • Niet online
Dank allemaal voor alle reacties. Het is uiteindelijk de Samsung Galaxy S3 mini geworden. Gelet op de eisen en de prijzen was dit waarschijnlijk de beste keuze.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Muah, weet niet. Denk dat een Huawei Ascend G700 of een Motorola G een betere keus had geweest.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Moto g is idd stuk beter. Maar dit is een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk

• DarkFly
  • Niet online
Tja, misschen betere keuzes, maar mijn zus is erg gewend aan Samsung en wilde alles zo veel mogelijk hetzelfde. Ze wilde liever geen ander merk, omdat ze die niet kent (en geen behoefte heeft om die te leren kennen). Dan kan ik wel een andere voor haar halen, maar daar worst ze dan ook niet blij van. Maar goed, anders was de Moto G een goede optie geweest.
Pagina: 1