Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stilste blu-ray dvd drive?

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 23:01
Voor een vriend ga ik een htpc bouwen. Hij wil perse een dvd of blu-ray drive ingebouwd hebben. Veel drivers maken nog van allerlei spin of zoek geluiden. Maar welke is het stilst?

De keuze valt me ook nog tegen als het om slimline drives gaat. Verder dan dit komt de pricewatch niet:

http://tweakers.net/categ...k9BozgnMzcnMy9VUym2trYWAA

Als ik hier geen stille tussen kan vinden, dan wil hij toch een 5.25 drive. Welke is dan aan te bevelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Hans C op 16-03-2014 10:54 ]

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Ik heb zelf een Node 605 van Fractal en daar past alleen een slimline optisch station in.
Hiervoor had ik een tower waar wel een 5,25" model in paste.
Ik had in die towerkast een LG blu-ray speler (5,25") die best luidruchtig was. Het valt me op dat mijn nieuwe slimline veel minder herrie maakt. Dit is een panasonic uj-265. Heel fijn ding en ook nog is slot-loading. Het klopt dat er in de pricewatch weinig te vinden is, die Panasonic staat er bijvoorbeeld ook niet in. Ik had hem toen besteld bij Replacedirect. Een andere optie was een Sony (OptiArc), maar OptiArc is onlangs opgedoekt dus dat voelde niet goed ivm support en garantie.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hans C schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:53:
Stilste blu-ray dvd drive? Welke is dan aan te bevelen?
Je kan elke willekeurige blu-ray speler of brander gebruiken, ontkoppel dan de molex stroomstekker wanneer je 'm niet nodig, dan issie heel stil! Zo bespaart dit ook nog je stroomrekening. :o

Of je gebruikt Nero Discsspeed, met dit programma kan je de Transfer rate van je drive cappen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Lip schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:02:
Je kan elke willekeurige blu-ray speler of brander gebruiken, ontkoppel dan de molex stroomstekker wanneer je 'm niet nodig, dan issie heel stil! Zo bespaart dit ook nog je stroomrekening. :o
heel praktische tip |:(

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

:) :P :D :*)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Hans C
Lip schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Of je gebruikt Nero Discsspeed, met dit programma kan je de Transfer rate van je drive cappen.
Je eerste tip is inderdaad niet heel praktisch (-; Je tweede is dat wel. De drive zal alleen gebruikt worden om mee af te spelen. Een snelheid van 1x is dus al voldoende. Ik heb discspeed lang geleden eens gebruikt. En de drives die ik toen had kon discspeed niet aanpassen. Is er een manier om vooraf te weten welke drives door discspeed te beïnvloeden zullen zijn?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Elke drvie moet volgens mij werken, immers werkt elke optical volgens de ATAPI standaard en AHCI is backwards compatible met IDE

Edit : Nero drivespeed werkt hier goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Lip op 16-03-2014 11:58 ]

• Hans C
De verwarring had even toegeslagen. Nero Drivespeed en Nero Discspeed. Discspeed is voor het controleren van DVD's en het benchmarken van de snelheid geloof ik. Je kunt de leessnelheid wel aanpassen, maar alleen voor de benchmark etc. Niet voor algemeen gebruik geloof ik. Daar is dan Drivespeed voor. Ik vind als laatste 3.0 (uit 2004). Op mijn systeem met een LG DVD burner heb ik geen mogelijkheden om de snelheid aan te passen.

edit: ik heb hem. Eerst snelheden toevoegen in opties!

[ Voor 6% gewijzigd door Hans C op 16-03-2014 12:21 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Volgens mij zijn alle bluray lezers aardig stil bij het simpelweg lezen/afspelen van een film.
Op volle snelheid (kopieren) zijn ze allemaal luidruchtig.

• Hans C
mitsumark schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:20:
Volgens mij zijn alle bluray lezers aardig stil bij het simpelweg lezen/afspelen van een film.
Op volle snelheid (kopieren) zijn ze allemaal luidruchtig.
Dat klopt, maar het voortdurend opspinnen is ook irritant. Iedere keer als je iets wil opslaan en/of de verkenner opent.

Pagina: 1