Garantie Mediamarkt mobiele toestel

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 12:35
Hi allemaal,

morgen wil ik een Samsung Galaxy S4 aanschaffen (399 - 100 euro cashback = 299,-) Wat ik toch wel een mooie prijs vind!

Nou heb ik vroeger eens een toestel gehaald met een defecte pixel (waar ik later pas achter kwam) Maar moet Mediamarkt mij dan een nieuw toestel aanbieden?

Stel, ik koop morgen de Galaxy S4 en thuis kom ik er achter dat mijn toestel een defecte pixel heeft of een ander mankement/defect. Kan ik dan de volgende dag naar de Mediamarkt gaan en een nieuw toestel vragen?

Had zoiets gelezen met een wet als een toestel niet bevalt? (Ik kom even niet op de naam...)

Heb namelijk geen zin om 4 weken te wachten voor een reparatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-07 16:25

Hokkie

Hello

De Mediamarkt gaat voor jou een 'passende' oplossing bedenken. Na één dag lijkt mij omruilen het meest passend, maar vraag dit gewoon aan de verkoper.

Om het risico te beperken, kun je het toestel daarnaast ook gewoon controleren in de winkel.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet meer precies wat het retourbeleid is bij de Media Markt wat mobiele telefoons betreft. Dus dat zou ik gewoon even opzoeken of navragen. Eventueel kun je hem online bestellen en dan heb je sowieso recht om hem binnen 7 werkdagen te retourneren zonder opgaaf van reden (en die zou ik dan ook niet geven!).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

En zo zijn er ongetwijfeld nog meer redenen te bedenken. Koop gewoon het toestel, vraag daar wat je wilt weten en klaar.

Om nu hier allerlei situaties te schetsen... lijkt mij wat onzinnig.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hokkie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:24:
Koop gewoon het toestel, vraag daar wat je wilt weten en klaar.
Andersom: vraag wat je wilt weten, laat het op papier zetten als het niet al expliciet in de van toepassing zijnde algemene voorwaarden staat staat, koop dan :P
Knamix schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:14:
Had zoiets gelezen met een wet als een toestel niet bevalt? (Ik kom even niet op de naam...)
Je denkt aan de Wet koop op afstand. Maar dat geldt .. bij koop op afstand (webwinkels) en niet bij aanschaf in een Mediamarkt. Lees even het 'sticky' topic bovenaan dit subforum, Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 16-03-2014 09:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De mediamarkt heeft tegenwoordig ook in fysieke winkels een niet goed geld terug. Vraag het wel even specifiek na ten aanzien van telefoons / acties, want die kunnen uitgezonderd zijn - er is geen wet die bij fysieke winkels dergelijke rechten regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:54

EnnaN

Toys in the attic

Of je besteld hem via de website (wet koop op afstand) en haalt hem dan op?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

F_J_K schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Andersom: vraag wat je wilt weten, laat het op papier zetten als het niet al expliciet in de van toepassing zijnde algemene voorwaarden staat staat, koop dan :P
Kan je voorbeelden geven wat een verkoper dan al op papier moet gaan zetten voor een mobiele telefoon? Dat snap ik niet helemaal en is al zeker niet gebruikelijk (laat staan dat je een verkoper vind die dit voor je wil doen).

Daarnaast heb je als koper ook een plicht om de goederen vóór aankoop te controleren of deze aan jouw eisen voldoet en of het product in goede staat is (voor zover je dit kunt bekijken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dit is iets wat je gewoon bij de MediaMarkt kunt navragen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.