Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:42
Hey 8)7 ,

Ik zit te twiijfelen tussen een R9 280X en de GTX 770 en de HD7970.
Ik heb al een pc met een HD7970 van XFX en deze stelt mij zeer tevreden, maar nu ben ik bezig met een nieuwe pc in elkaar te zetten en twijfel echter over welke videokaart er in moet.
Andere keuze zijn ook zeer gewaardeerd en graag even uitleggen waarom je voor die bepaalde kaart gaat.

Alvast bedankt,

Matthew :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:41
Als je zelf even onderzoek had gedaan wist je dat de hd7970 en 280x dezelfde kaart zijn. Waarom zou je dan je PC met 7970 vervangen door een PC met een gelijkwaardige kaart?

Als het om een nieuwe PC gaat die (dus geen vervanging van de oude)weet je dus wat je van de 280x/7970 kunt verwachten. De gtx770 presteert vrijwel hetzelfde, al zal ik die niet voor resoluties hoger dan 1920x1080 door het beperkte 2GB geheugen

@Hieronder, zou ook kunnnen(dacht meer aan een vervangende PC). Even aangepast :P

[ Voor 49% gewijzigd door !mark op 15-03-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
!mark schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:43:
Als je zelf even onderzoek had gedaan wist je dat de hd7970 en 280x dezelfde kaart zijn. Waarom zou je dan je PC met 7970 vervangen door een PC met een gelijkwaardige kaart?
Wel even lezen.. het gaat om een nieuwe pc blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

GTX 770, is dan weer eens wat anders....
Of HD7970 crossfire met je oude kaart....
Kijk gewoon welke GPU de beste prijs/performance-verhouding geeft bij de door jouw gebruikte games en monitor-resolutie / IQ-settings. ;)

Ik vind dat nou echt zo persoonlijk, kiezen tussen Nvidia & AMD Radeon. Het zijn allen goede GPU's met verschillende sterke punten waardoor de één naar het rode kamp wordt getrokken en de andere weer naar het groene kamp. Waarschijnlijk heb je eigenlijk zelf al het antwoord, maar twijfel je nog en zoek je daarom 'een bevestiging in de mening van anderen'.

ps. Dit jaar komen er weer hagelnieuwe modellen/GPU's, o.a. Nvidia met de Maxwell-architectuur op het 20nm procedé. :>

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
De oude pc moet zijn kaart blijven houden, want die gaat naar mijn vriendin ^^. Maar ik heb een extra budget verkregen. Dus nu wordt het eigenlijk de vraag GTX780 of R9 290?!!

Ik weet ook dat de R9 280X en de HD7970 de zelfde kaarten zijn. Toch blijft de 7970 koeler, maar de 280x haalde iets beter framerates.

[ Voor 39% gewijzigd door SaintsMask op 16-03-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:41
Dat de 7970 koeler lijkt me onwaarschijnlijk, dit licht dan aan de koeler die erop zit. Verschil in framerates komt door een minimaal hogere klok.

Als je op 1080p(of vergelijkbaar) zit kun je denk ik het beste gewoon een 280x/770 pakken en de rest in je zak houden ;).
Voor 1440p/1600p kun je kijken naar een gtx780/r9290(x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Google is your friend

Met beide kaarten zal je geen foute keus kunnen maken lijkt mij. Het ligt er dus echt aan wat voor games jij speelt en of gaat spelen. En zoals hierboven gezegd op welke resolutie :) .

[ Voor 117% gewijzigd door JT888 op 17-03-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Matthew!! schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:43:
De oude pc moet zijn kaart blijven houden, want die gaat naar mijn vriendin ^^. Maar ik heb een extra budget verkregen. Dus nu wordt het eigenlijk de vraag GTX780 of R9 290?!!

Ik weet ook dat de R9 280X en de HD7970 de zelfde kaarten zijn. Toch blijft de 7970 koeler, maar de 280x haalde iets beter framerates.
Ik weet niet wat je budget precies is maar een R9290 is even snel (soms sneller dan) als een GTX780 en kost een stuk minder.
http://www.anandtech.com/bench/product/1068?vs=1036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke resolutie speel je?
Welke framerate wil je zien? Heb je een 120hz monitor en accepteer je niks onder de 60, of vind je 40fps prima?
Speel je 1 game voornamelijk? Of zijn er een aantal games die je speelt? of speel je van alles en nogwat?
Wat voor CPU/RAM komt er in de nieuwe pc? (en wat voor voeding komt erin?)
Zijn er specifieke futures die je belangrijk vinds,
Nvidia (physics, g-sync etc SLI) AMD (mantle CF etc)

Ik snap niet dat mensen allemaal adviezen geven zonder antwoord op deze vragen te hebben gekregen. :P

PS: ik heb een 780 gehad, en heb nu de 290x. Er zit zeker een verschil in. Wil je alleen amar BF4 online spelen, dan is de 290 een veel betere optie. Je AVG fps ligt een stuk hoger, maar ook je minfps. Daarnaast is mantle een leuke toevoeging. Zeker als je cpu niet zo krachtig is.
Wil je daarin tegen allerlei nieuwste singleplayer games spelen op zowel je TV als je gewone monitor, dan zou ik voor de 780 gaan. Deze heeft vaak een betere driver support bij de nieuwste games. Zeker vanaf dag 1. Daarnaast zijn er veel games waar deze kaart het beter op doet. In mijn ogen vooral singleplayer games. Daarnaast heb ik het gevoel dat het verschil tussen de min en avg fps bij nvidia groter is. Verder doet de 290x het iets beter op hogere resoluties, en is het ook handig dat er wat meer geheugen op zit. Mensen vertellen je hier misschien wel dat 2gig genoeg is voor een 1080p resolutie. Maar ik heb met bf4 wel eens 3.2gig in gebruik gehad met men 290x. Dit was met alles op ultra op een grote online map met een res van 1080p. Daarnaast is het toch iets meer future proof. Dus stel je wilt met je GPU jaren doen. Dan is dit een voordeel. Vervang je echter elk jaar of elke 2 jaar je GPU dan is dit iets minder belangrijk.
Wil je ooit overstappen op SLI/CF dan is nvidia ook een meer voor de hand liggende keuze. Ook in dit geval heeft nvidia betere support, en zijn er minder mensen die klagen over microstuttering bij sli.
Vind je hitte en geluid belangrijk, dan heeft nvidia ook een voordeel. De kaarten van amd worden erg heet. Zeker als je wilt OC'en zonder je koeler te modden, dan is nvidia de betere keuze. Wil je echt diehard je kaart modden dan is amd de betere optie. Je kan er meer stroom door jagen. Zo kan ik nog wel even door gaan met verschillen en voor en na's. Maar het belangrijkste is dus dat je wat meer informatie geeft:)

[ Voor 63% gewijzigd door j0ppie op 17-03-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie uitleg Joppie daar kan de TS veel mee, niets aan toe te voegen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

j0ppie schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:37:
Ik snap niet dat mensen allemaal adviezen geven zonder antwoord op deze vragen te hebben gekregen. :P
Glazenbol.exe was not found, failsafe starting randomAdvice.exe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
Welke resolutie speel je?
Welke framerate wil je zien? Heb je een 120hz monitor en accepteer je niks onder de 60, of vind je 40fps prima?
Speel je 1 game voornamelijk? Of zijn er een aantal games die je speelt? of speel je van alles en nogwat?
Wat voor CPU/RAM komt er in de nieuwe pc? (en wat voor voeding komt erin?)
Zijn er specifieke futures die je belangrijk vinds,
Nvidia (physics, g-sync etc SLI) AMD (mantle CF etc)

Ik speel met 120HZ en vaak neem ik niet genoeg met een 40 fps, tenzij het niet anders kan natuurlijk.
In mijn nieuwe pc komt een Intel i7-4770k, 16GB ram 1600mhz, En een 240 GB SSD en een 2TB harde schijf. Verder een voeding van 650 Watt. Verder qua mantel, physics en dergelijken daar gelaten. Ik doe er niet zo veel mee. ik stel zelf mijn games in zoals ik ze het prettigste vind en daarna kijk ik eigenlijk wat voor invloed al die extras kunnen doen.
Dit alles zou denk ik voldoende informatie moeten geven :)

[ Voor 4% gewijzigd door SaintsMask op 17-03-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Gebruik je je pc om alleen te gamen? Dan is de I7-4770k overbodige luxe en kan je het geld wat je daarmee bespaard wellicht in een videokaart doen.
Qua prijs/performance is de 290 de beste optie.

Zoals ik al eerder aangaf is hij vergelijkbaar met een GTX780 in performance en kost een stuk minder, het geld wat je daarop bespaard kan je bijv in een custom cooler doen of alsnog een non-reference kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Matthew!! schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:41:
Kennelijk was je dan wel zelf op de hoogte er van en leverde je die informatie niet aan. Daarnaast mis ik enige eigen inzet. Vooral als je kijkt naar uitspraken als:
Dit alles zou denk ik voldoende informatie moeten geven :)
In plaats van uitleg te vragen van andere mensen kan je zelf ook al een goede opzet geven door zelf al het één en ander te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
Ja ik snap dat ik zeker informatie vergeten was te geven. Toch leuk om te zien hoe men reageert op een vraag zonder verder meer informatie te zien. Verder heb ik wel veel gehad aan alle informatie die werd gegeven.
Ik heb gisteren alle componenten gekocht.
En de Videokaart is geworden, een ASUS GTX770-DC2OC-2GD5. Dit zeker door alle review en onder andere de manier waarop jullie tegen over de GTX 770 en de GTX 780 kijken. Ik heb hierdoor 150 euro kunnen bespraren. Die weer opzij wordt gezet voor andere dingen ;)

Hierbij wil ik iedereen die een mening of reacite heeft geplaats bedanken voor jullie hulp.
Bedankt!!
Pagina: 1