iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Omdat het in de toekomst mogelijk niet goed werkt met ac-apparaten? Tja, dat doet die N66U zeker weten niet, dus dat lijkt me geen argument.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ik merk namelijk verschil met het Ubee-router van Ziggo die interne antennes hebben, maar dat is wellicht geheel aan de Ubee te wijten en net aan de antennes.
iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC
Het is overigens ook niet uitgesloten dat de AC66U het met 802.11n beter doet dan de N66U. Daar zou je eens reviews voor moeten opzoeken. Het is niet alleen een extra techniek, het is natuurlijk ook gewoon een nieuwere router...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Van wat ik heb gelezen is het exact hetzelfde routertje, maar dan zonder AC-protocol. Ik nijg daar wel enigszins naar. Maar nergens op internet staat iets over een verbeterde dekking met externe antennes. Overigens lijkt het me logisch, maar dat geld niet voor elke woning uiteraard.Xander schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59:
Het is overigens ook niet uitgesloten dat de AC66U het met 802.11n beter doet dan de N66U. Daar zou je eens reviews voor moeten opzoeken. Het is niet alleen een extra techniek, het is natuurlijk ook gewoon een nieuwere router...
En dan ga je een prima werkend product terugsturen? Had je dan niet eerst je huiswerk moeten doen?THE_BASE schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:47:
Ik snap wat jullie bedoelen, maar dan heb ik liever de N-versie die 30 euro voordeliger is, dat is niet zo moeilijk.
Ik heb mij verdiept in deze router en ook gevraagd aan iemand die er verstand van heeft. Het gaat mij er nu alleen om of deze router straks ook geschikt is voor bijvoorbeeld de nieuwe iPhone (als deze ook AC ondersteund) en of er niet binnen nu en een jaar een hele buurt met AC werkt, want dan heb ik nu maar vier kanalen.JPS schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:47:
[...]
En dan ga je een prima werkend product terugsturen? Had je dan niet eerst je huiswerk moeten doen?
Inderdaad kan er nog wat aan de AC standaard veranderen, dat was met de 'draft' N ook zo. En als AC gemeengoed is en dit een issue gaat zijn ben je waarschijnlijk alweer aan een andere router toe
Met deze technologische ontwikkelingen kun je toch niet meer dan een paar jaar vooruit kijken.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Weet niet waar je dat leest, maar klopt geen bal van...THE_BASE schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:02:
[...]
Van wat ik heb gelezen is het exact hetzelfde routertje, maar dan zonder AC-protocol. Ik nijg daar wel enigszins naar. Maar nergens op internet staat iets over een verbeterde dekking met externe antennes. Overigens lijkt het me logisch, maar dat geld niet voor elke woning uiteraard.
De AC66U heeft een Broadcom BCM4360 chip voor 5GHz, zowel ac als n. Het is de snelste consumentenchip van het moment, maar heeft flinke compatiblity issues. Voor 2.4GHz gebruikt het de oudere BCM4331.
De N66U gebruikt voor beide de oude BCM4331, dus op 2.4GHz zullen ze te vergelijken zijn, maar op 5GHz nadrukkelijk niet
Verder zou een simpele blik op de specs al aan moeten geven dat de N66U en N56U in meer verschillen dan alleen externe antennes. De N66U heeft een 3x3:3 MiMo-configuratie, dus kan het 3 fysieke streams aan. De N56U heeft maar een 2x2:2 config, dus 2 fysieke streams. Heb je wat aan de extra stream? Hangt helemaal van je client af. Als die 3 antennes en radio's heeft, dan heb je met de N66U 50% meer snelheid dan met de N56U. Zo niet maakt het helemaal niets uit. Wat wel uitmaakt is de chipset. De N66U gebruikt zoals genoemd de BCM4331, de N56U gebruikt twee RaLink chips, RT3662 + RT3092. In hoeverrie die qua featureset of performance verschilt met de BCM4331 kun je makkelijk opzoeken.
Appels en peren dus.
Sowieso snap ik niet waarom je voor deze categorie richting Asus gaat - de N56U en N66U zijn prima routers, maar veel te duur voor wat ze doen. De N66U heeft vrijwel identieke specs met de TP-Link WDR4300, maar kost anderhalf keer zoveel. De N56U is licht inferieur aan de WDR3600, en kost ook anderhalf keer zoveel. Sterker nog, je hebt een WDR4300 voor minder dan een N56U, en voor de prijs van een N66U heb je een TP-Link Archer C7 (met ac-support, ditmaal met een veel minder nukkige Qualcomm chipset).
Oslik blyat! Oslik!
Flinke compatiblity issues, welke? Volgens mij spelen die, allang geen rol van betekenis meer. Wellicht waren er problemen in het begin met de firmware, die berichten heb ik ook gelezen. Die router is al een lange tijd op de markt, dus de kinderziektes die in de eerdere firmwares zaten, zullen wel opgelost zijjn.dion_b schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:45:
[...]
De AC66U... flinke compatiblity issues.
Appels en peren dus.
Sowieso snap ik niet waarom je voor deze categorie richting Asus gaat
Ik koop juist nooit meer een TP Link router, na mijn fijne ervaring met de TL-WR1043ND waarvan de WLAN om de haverklap er mee kapte. Nou is er wel een work around voor, maar daar had ik geen zin meer in.
Verder is een router met 3 streams ook handig voor clients met maar 2 streams, zo houd je er 1 over voor bijvoorbeeld je smartphone.
[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 17-03-2014 15:55 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity