Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:52
Ik heb een fantec 4 bay hdd raid behuizing aangesloten via USB3.0.
nu ondervind ik daar wat apparte problemen mee, er zitten 4 3TB hitachi schijven in en de fantec staat ingesteld op raid 5.

Als ik wat naar de fantec toe koppier gaat dat in het begin behoorlijk rap 150mb/sec maar na een halve minuut dan zakt de snelheid geleidelijk af naar 6mb/sec daar blijft deze dan op hangen tot het klaar is.

lezen gaat daarin tegen wel snel, en blijf constant op 160mb/sec.

weet iemand waar dit door zou kunnen komen? Ook op E-sata heeft de behuizing er last van. hier onder een link naar de productpagina van fantec

http://www.fantec.eu/html...901990352490/article.html

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door lekkereten4 op 15-03-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je er naar toe schrijft, dan zal het natuurlijk aan de bron liggen hoe snel het gaat. Als de bron maar met 6 MB/s kan lezen, dan zal ook zo snel worden geschreven.
Dat er eerst 160 MB/s staat wil alleen zeggen dat er dan de lees buffer wordt gebruikt, bij jouw met een snelheid van 160, maar zit die eenmaal vol, dan zie je de echte schrijf snelheid verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:52
de bron is een raid 5 configuratie die normaal rond de 180 mb/sec lees en schrijven doet.
maar 6mb/sec schrijven lijkt me niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ligt maar net aan de data, en de rest van je hardware, waarvan je de specificaties niet geeft. Ook geef je niet aan wat voor data.

Wellicht ben je toe aan een ssd? Voor 4k bestanden zijn die veel sneller dan welke raid dan ook: een ssd haalt daar makkelijk 30 tot 50 MB/s