Hallo Tweakers,
De koddige Dell Pentium4 die ik twee jaar geleden voor 30 euro heb gekocht om te kunnen solliciteren wil ik graag vervangen nu ik, na dat solliciteren, een vast contract heb gekregen bij mijn huidige werkgever. Feest!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik heb half naar de BBG HTPC van november 2013 gekeken, dat is een beetje de basis geweest. De rest (het moederbord, RAM, SSD) is aangepast naar wat ik hier gelezen heb bij soortgelijke systemen. Toekomstbestendig voor een jaar of 2-3 om daarna de graka te upgraden is het doel.
Wat betreft specifieke vragen;
Groeten,
Svenzeau
De koddige Dell Pentium4 die ik twee jaar geleden voor 30 euro heb gekocht om te kunnen solliciteren wil ik graag vervangen nu ik, na dat solliciteren, een vast contract heb gekregen bij mijn huidige werkgever. Feest!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen; Half Life 2, Team Fortress 2, Diablo3, het komende Titanfall, TowerFall, wat emulators SNES/N64/Gamecube en Half Life 3 wanneer 'ie uitkomt.
- Gebruiken als HTPC, 1080p films. Vervangt Iomega Boxee Box, Xbox360, GameCube.
- Hij gaat in eerste instantie aan mijn tv; een 42 inch plasma. Later ook een wat langere kabel naar een monitor op een bureau voor wat kantoorwerkzaamheden.
- Onder de 750 zou mooi zijn.
- 3,5' inch 2TB HDD
- Oude monitor (vervang ik later).
- Alles, behalve de monitor dus.
- Van het lurken hier valt me op dat voor mijn voorkeuren en budget de AMD R9 270 een goede keus lijkt.
- De Node403 vind ik echt mooi en die heeft dan ook mijn voorkeur.
- Een zo laag mogelijk geluidsniveau is prettig, hij staat immers naast de tv, niet ver van de bank waar ik zit te kijken
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
1 | ASRock Intel H81 H81M-ITX | € 54,20 | € 54,20 |
1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 177,- | € 177,- |
1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,98 | € 63,98 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
1 | be quiet! System Power 7 350W | € 36,- | € 36,- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 71,05 | € 71,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 677,18 |
Ik heb half naar de BBG HTPC van november 2013 gekeken, dat is een beetje de basis geweest. De rest (het moederbord, RAM, SSD) is aangepast naar wat ik hier gelezen heb bij soortgelijke systemen. Toekomstbestendig voor een jaar of 2-3 om daarna de graka te upgraden is het doel.
Wat betreft specifieke vragen;
- Denken jullie dat ik goed zit met de voeding en de ventilator? Kan het stiller?
- Heeft het zin om de processor nog wat te upgraden? Om kan die juist wat goedkoper?
- Nog suggesties wat betreft de grafische kaart?
- Wat betreft draadloos muis+toetsenbord, gamed dat een beetje lekker? Ik zit te denken aan de Logitech K400 plus een losse muis, zodat je bij simpel browsen af kan met alleen het toetsenbord. Any thoughts?
- Dualboot Windows/XBMC was verder mijn plan, is dat handig?
Groeten,
Svenzeau