Dell Batterij

Pagina: 1
Acties:

• start
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04-2023
Bestel ForumLeden,

Mijn Dell batterij is niet meer wat het is en ik zou graag advies van jullie willen krijgen.
Dik twee jaar geleden heb ik een Dell XPS 502X aangeschaft, hij werkt naar behoren alleen de batterij is aan vervanging toe. Het betreft een 56 WHr 6-Cell Lithium-Ion Battery.

Via google ben ik op verschillende websites terecht gekomen waar ik deze batterij in kwestie kan kopen.
Ik twijfel nu alleen of ik deze batterij niet beter rechtstreeks bij dell kan kopen dan kost het me 130 euro of dat ik het via een goedekope winkel kan kopen en dan betaal ik max de helft.

Een betrouwbare webwinkels die goede dell batterijen verkoopt is ook welkom.

Nou ik hoor het wel alvast bedankt voor jullie advies ;)

Fijne avond.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik bestel zelf altijd bij Almedo.nl. Ik weet niet of het de goedkoopste is, maar ze zijn wel veel goedkoper dan Dell. De batterijen zijn vaak goed, maar soms toch niet. Ze zijn dan wel makkelijk met vervangen.

Bij Dell zelf kopen zou ik niet zo snel doen. Die prijzen zijn alleen maar hoog omdat enterprises toch wel accu's kopen bij Dell.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Gaat het om een Biosbaterij of om een oplaad batterij ? Bij een oplaad batterij zit meestal garantie. Mijn Asus laptop heeft 4 jaar batterij garantie zolang er geen diepteontlading is geconstateerd.

Maar als je niks bij Dell kan claimen vrees ik het ergste en wordt je €130,- armer. Dell houd ook graag van zijn eigen systeempjes die ze zomaar op een zondag bedenken dus ik weet niet of andere merken passen (waarschijnlijk niet) Wat je niet moet doen is bij dell zelf bestellen. Daar zijn de prijzen alleen maar hoog.

TIME TO UPGRADE !!!

• Trommelrem
Op de accu zit wel garantie, maar slijtage is daarvan uitgesloten.

Als bijvoorbeeld de accu defect is (defecte elektronica) dan vervangt Dell de accu gewoon. Als de accu versleten is, dan vervangt Dell de accu niet.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 12:35
Dell vervangt wel accu's die op zijn. Maar dit zal waarschijnlijk niet gelden voor consumenten. Als bedrijf hebben wij contracten met Dell en daarbij is het oa mogelijk om 3jr garantie op accu af te sluiten. Kost wel wat, maar 1 belletje zodra de accu aangeeft minder te worden is genoeg voor een nieuwe.

Wij werken altijd met 9 cell accu's. Wel iets groter maar duidelijk langere accutijd. Wil je garantie op een goede accu dan zou ik zeker Dell nemen en anders toch gokje wagen op een niet originele.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 15-03-2014 20:25 ]

• start
rickboy333 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:01:
Gaat het om een Biosbaterij of om een oplaad batterij ? Bij een oplaad batterij zit meestal garantie. Mijn Asus laptop heeft 4 jaar batterij garantie zolang er geen diepteontlading is geconstateerd.
Het betreft een oplaad batterij. 4 jaar is bijzonder lang, een gemiddelde batterij gaat meestal max 2 jaar mee.
Ik ben benieuwd of deze 4 jaar garantie ook op Dell van toepassing is.

• start
Ja ik ga denk ik de gok wagen om een niet orginele batterij te kopen alleen wil ik dat wel doen bij een betrouwbare webwinkel. Weet iemand waar ik op moet letten om er achter te komen of de website betrouwbaar is?

• Trommelrem
start schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:47:
Ja ik ga denk ik de gok wagen om een niet orginele batterij te kopen alleen wil ik dat wel doen bij een betrouwbare webwinkel. Weet iemand waar ik op moet letten om er achter te komen of de website betrouwbaar is?
Ik denk dat iedere webwinkel wel oke is. Ik heb er inmiddels al tientallen besteld via Almedo. Niet iedere accu was goed, maar de aftersales van Almedo was altijd goed. Volgens mij komen alle accu's van alle webwinkels toch bij dezelfde distri vandaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 15-03-2014 23:25 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die van mij ook almedo (d620) ook na anderhalf jaar nog steeds goed, een keurige imitatie inc batterij meter

Iperf

Pagina: 1