Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Recovery HP Pavilion touchsmart 15-n204ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Deze week heb ik een nieuwe laptop gekocht,
De HP Pavilion touchsmart 15-n204ed, Nu heb ik vandaag geprobeerd linux op het systeem te zetten,
Ik had eerst een paritie vrij gemaakt en toen linux mint er op geinstallert ,.

Echter werd de grub-loader niet geladen. maar start het systeem op in windows 8.1. Op alle andere computers zit ook linux mint of zorin os, lekker makkelijk,

Omdat het de 1e keer fout is gegaan nog een keertje geprobeerd linux mint te installeren, en daar is iets goed fout gegaan waardoor het systeem helemaal niet meer boot. ik heb de verborgen partities perrongeluk verwijderd, toen ik de herstel dvd probeerde, wilde deze niet draaien. of dat er iets fout is gegaan met het branden of dat ie toch al beschadigd is. geen idee.

Online kan ik geen recovery image vinden. Op de hele laptop en de doos is ook geen stikker te vinden met productie key vinden.

Iemand een oplossing? ik kan het systeem via een omweg wel booten in mint. De bedoeling is eigenlijk een dual boot te maken.

Gr Erik

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Erik,

Als je daadwerkelijk de herstelpartitie hebt verwijderd van kan je via hp een aanvraag doen op herstelschijfjes, maar dit kost rond de 20 euro, wat je ook kan doen is een Windows versie van een vriend lenen, meestal pikt windows de key uit de laptop die in de bios zit,

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Windows key zit inderdaad in je BIOS als het goed is. Een gewone installatie-DVD van Windows 8.1 kan je wel ergens op internet vinden. Brand die en installeer daarmee windows. Vergeet niet om de benodigde drivers te installeren.

Het resultaat daarvan is een PC zonder alle HP bloatware ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Dat is inderdaad waar ja, scheelt ook een hoop rommel om te de-installeren ;)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De goede ISO is nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso van MSDN.
Mocht hij tijdens de setup toch om de key vragen, gebruik dan eerst de generieke key 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT.
Eenmaal in Windows, draai je tooltje "OEM Query Tool", die laat je bios-key zien, waarmee je Windows zal kunnen activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt,. voor de reacties,

Ik ga dit zeker proberen, maar kan ik dan als nog linux mint er naast draaien? ik ben meer linux fan dan microsoft.. alleen heb ik niet alle benodigde kennis,

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de cd van windows 8.1 er voor de 1e keer in deed kreeg ik de melding "the boot configuration data for your pc is missing or contain error" als ie dan als nog door start, dan gaat ie zelf al 3 nieuwe parities maken, echter komt ie bij de install met de volgende melding "Kan windows niet op deze schijf installeren de schijf heeft een gpt partitiestijl".

En dan kom ik dus niet verder,..

Vanmorgen nog een keertje aan me vriend google gevraagd en die kwam met een oplossing,.

Ik heb het opgelost door tijdens de install van Windows op Shift+F10 toets te drukken, om de command prompt te openen. Daar moest ik het commando diskpart typen, vervolgens list disk en toen select disk x waarbij de x bij mij dus een 0 moest zijn. (dit kon ik halen uit de lijstje die commando list disk gaf) Vervolgens het commando clean en dan het commando exit om de command prompt te sluiten. toen de installatieprocedure opnieuw gestart.

En de laptop draait weer op windows 8.1, echter zonder dual boot met linux :(, maar al heel blij dat ie het weer goed doet :D.

Bedankt voor de hulp en reactie, mocht er iemand zijn die weet hoe ik linux als nog in dualboot krijg. dan lees ik het graag.

Gr Erik

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 12:11 . Reden: nieuwe ontwikkelingen ]

Pagina: 1