G450 geen goed beeld op Tv

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Matrox G450 gekocht en een goeie s-video kabel, maar ik krijg niet mooi scherp beeld op de Tv, het is heel donker en er bewegen zwarte lijnen door.

Ik heb er al een hele tijd mee zitten kloten :(
Wat kan ik hier tegen doen, zijn er bepaalde instellingen voor zo ja welke :?

En welke resolutie moet ik doen bij een breedbeeld ?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Lengte kabel :?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien een soort versterker kopen? Hier werte het wel op het tv netwerk + pc tv out`s...

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 00:33 schreef Blue-eagle het volgende:
Misschien een soort versterker kopen? Hier werte het wel op het tv netwerk + pc tv out`s...
Leng was niet korter dan 3M dus heb ik die gedaan.

Er staat op de verpakking Profigold home Cinema
24K gold Plated Connectors
99,96% OFC Cable
Advanced Shielding
EMI Suppressors

Dus lijkt me wel goed (goud is altijd goed B-) )

Misschien een soort versterker kopen? Hier werkte het wel op het tv netwerk + pc tv out`s...

Wat bedoel je hiermee :?
En waar kan je die kopen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Versterker ? Voor S-VHS/Composite ? Nooit iets van gezien. Ik denk dat je kabel toch niet zo flex is als je denkt. Heeft ie gekost ? Wat voor TV heb je ?

* FreeRider heeft G400Max RGB -> Sony 28" 100hz Breedbeeld.. Beter kan niet.

Ow ja : resolutie maakt niet uit, Matrox regelt het allemaal.

Concrete Loop Watercooling

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 00:56 schreef FreeRider het volgende:
Versterker ? Voor S-VHS/Composite ? Nooit iets van gezien. Ik denk dat je kabel toch niet zo flex is als je denkt. Heeft ie gekost ? Wat voor TV heb je ?

* FreeRider heeft G400Max RGB -> Sony 28\" 100hz Breedbeeld.. Beter kan niet.

Ow ja : resolutie maakt niet uit, Matrox regelt het allemaal.
Kabel die hij eerst voor mij had was 5 piek ofzo en die wou ik dus niet, dus kreeg ik die Profigold en die was Fl 39,-

Tv is van 1996 ofzo (KV-32WS4D) 81cm en is ook 100hz

• FreeRider
Hmm vreemd, heb ook SVHS aangesloten gehad (op die KV-28WF3 dus) en dat was (met 5 meter, Conrad kabeltje) zeker wel aan te zien... Loopt je kabel misschien langs spanningsvelden (over een contactdoos bijvoorbeeld) ? Donker/licht valt denk ik wel af te stellen met de properties van je TV-out

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 01:17 schreef FreeRider het volgende:
Hmm vreemd, heb ook SVHS aangesloten gehad (op die KV-28WF3 dus) en dat was (met 5 meter, Conrad kabeltje) zeker wel aan te zien... Loopt je kabel misschien langs spanningsvelden (over een contactdoos bijvoorbeeld) ? Donker/licht valt denk ik wel af te stellen met de properties van je TV-out
Hij liep inderdaad over een contactdoos en de monitor.
Maar de scherpte was ook echt om te :'( en het beeld is heel erg donker en toch heb ik alle intelling gehad.

Ik heb hem nu dus op de s-video aansluiting aan gesloten zie plaatje (linker kabel zwart)
http://www.hothardware.com/reviews/images/G450/cable.htm
Dat is toch wel de best aansluiting die ik kan gebruiken :?
En is die kabel op het plaatje ook te koop in beter kwaliteit? (dus van VGA naar SVHS of iets anders)

Dit is trouwens de s-video kabel (PGV6603)
http://www.bandridge.nl/images/leaflets/hifi-kabel.jpg
http://www.bandridge.nl/uk/fr-profigold.htm
Hij is er dus ook in 1,5 meter dus ik ga sowieso hem terug brengen 3M is te lang (weinig ruimte)

En hoe heb jij je Tv ingesteld als normale televisie ofzo ??

Ik hoop dat je deze vragen nog kan beantwoorden :)

• Steffie
  • Laatst online: 22:33

Steffie

Opaque

Op zaterdag 09 juni 2001 00:21 schreef Pimpimmers20 het volgende:
er bewegen zwarte lijnen door.
heb je de coax kabel al uit je tv gehaald ?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 04:20 schreef Steffie het volgende:

[..]

heb je de coax kabel al uit je tv gehaald ?
Uuh Nee

Ik ga toch niet steeds die kabel er uit trekken :?

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zaterdag 09 juni 2001 04:26 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Uuh Nee

Ik ga toch niet steeds die kabel er uit trekken :?
dan moet je ook niet zeuren dat je last hebt van bewegende strepen, want ik denk dat dat daar door komt :P

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• pimpimmers
  • Niet online
Ooh Lekker dus, ik ga morgen(vandaag dus) even kijken, maar nu ga ik toch echt even slapen ik moet van vorige week ook nog inhalen :P

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ook gezien dat die kabels van SVHS>>SCART (PGV672) te koop zijn is dit niet beter dan wat ik nu heb van SVHS-SVHS :?

http://www.bandridge.nl/uk/fr-profigold.htm

Ik denk dat ik die ook maar zn SVHS>>SCART ophaal omdat de SVHS aansluiting voorin de TV zit en dat is niet echt mooi.

• Baklap

Baklap

Even een praktische vraag, wat geeft er slecht beeld ? DVD Divx Desktop ?
(we doen on best )

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 13:11 schreef Baklap het volgende:
Even een praktische vraag, wat geeft er slecht beeld ? DVD Divx Desktop ?
(we doen on best )
Alles, Desktop is heel slecht dus de rest ook.

• pimpimmers
  • Niet online
Maar wat is nu beter van SVHS>>SVHS of van SVHS>>SCART :?

• Steffie

Steffie

Opaque

dat is allebij dezelfde kwaliteit, omdat je bij allebij dezelfde aders gebruikt... alleen de vorm van de connector is dus anders :)

• Baklap

Baklap

Tja het is een lastige. :? Het lijkt en let op LIJKT alsof de KTV geen S-vhs aankan maar aangezien er een S-vhs inpast kan dit geen optie zijn maaaarrrr reele optie is wel dat mischien de S-vhs kabel (hoe duur of goedkoop ook) niet goed is. Wat is het resultaat als je gewoon op composiet niveau aan de gang gaat ?

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 13:47 schreef Baklap het volgende:
Tja het is een lastige. :? Het lijkt en let op LIJKT alsof de KTV geen S-vhs aankan maar aangezien er een S-vhs inpast kan dit geen optie zijn maaaarrrr reele optie is wel dat mischien de S-vhs kabel (hoe duur of goedkoop ook) niet goed is. Wat is het resultaat als je gewoon op composiet niveau aan de gang gaat ?
Als ik hem op de video out doe dus op het gele stekertje op de foto http://www.hothardware.com/reviews/images/G450/cable.htm
dan is het al een heel stuk beter.

Ik ga vandaag maar een nieuwe kabel ophalen en dan maar een SVHS>>SCART 1,5M dat is sowieso een stuk mooier dan een SVHS aan de voorkant.

• Baklap

Baklap

Het zou me niet verbazen als niet de kabel tussen je KTV en je cmp kapot is maar dat de kabel (als getoond in die afbeelding) kapot is. Ik meen me te herinneren daar iets over gelezen te hebben een aantal dagen geleden.
Nou ja nogmaals ga er voorlopig van uit dat het een kabel probleem is.

Suc6

• FreeRider
Nou, ik denk dat zijn Sony zeker wel SVHS ondersteunt (zoals bijna alle Sony's), en met een beetje mazzel ook RGB. Anders zou het beeld zwart-wit zijn. Coax uit de TV halen is onzin, doe ik ook niet en zou ronduit belachelijk zijn ! De meegeleverde Matrox verloopkabel is van zeer goede kwaliteit, en zeker niet de bottleneck die slecht beeld veroorzaakt. Het zit hem in het circuit naar je TV of je TV zelf (lijkt me overigens zeer sterk). Kortom het kan dus de S-VHS kabel of het SCART blokje zijn waar je de S-VHS kabel instopt (ik neem aan dat je hem niet voorin stopt, zou je trouwens wel even kunnen proberen).
En hoe heb jij je Tv ingesteld als normale televisie ofzo ??
Ik heb er niks speciaals aan ingesteld. Gewoon alles installeren en Clone aanzetten. Ik moet wel bij "DualHead - Desktop TV, Output Cable Type" even "SCART RGB" instellen, default is m'n beeld anders helemaal rood. Dit komt omdat ik zelf een RGB kabel heb gemaakt. Verder kan ik zowel PAL als NTSC kiezen (afhankelijk van de film/regio). Pakt Sony ook goed op.

/update: Ik zie net dat je hem WEL voorin stopt: een mooiere oplossing is met een S-VHS kabel die je dan weer in een SCART blokje stopt waar een S-VHS aansluiting op zit. Zo'n dingetje dus :
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350060G1.JPG

• Baklap

Baklap

Op zaterdag 09 juni 2001 16:32 schreef FreeRider het volgende:
De meegeleverde Matrox verloopkabel is van zeer goede kwaliteit, en zeker niet de bottleneck die slecht beeld veroorzaakt.
Ik ben het grotendeels met je eens (zie vorige post) maar dat de kabel van hoge kwaliteit is wil niet zeggen dat ie niet kapot kan zijn. No flame dat is niet de bedoeling. Het is alleen niet mogelijk om te zeggen dat dat ZEKER niet de botleneck is.

Verder een zinvolle aanvulling om zijn probleem op te lossen... (en dat is waar we het voor doen toch ;) )

• FreeRider
Agreed, die kabel kan zeker stuk zijn. Mocht PimPimmers20 mijne even willen lenen dan kan dat, woon in Rotterdam...

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zaterdag 09 juni 2001 16:32 schreef FreeRider het volgende:
Coax uit de TV halen is onzin, doe ik ook niet en zou ronduit belachelijk zijn.
mijn pc zit op een andere groep aangesloten dan de tv... als ik de coax kabel in de tv laat zitten, dan krijg ik bewegende strepen en een 50Hz brom in het geluid...

zet ik mijn pc op dezelfde groep als de tv, dan heb ik er geen last van... of als ik de pc gewoon laat staan en de coax kabel uit de tv haal dan is het probleem ook verholpen

dus het is echt geen onzin

• FreeRider
Op zaterdag 09 juni 2001 17:27 schreef Steffie het volgende:

[..]

mijn pc zit op een andere groep aangesloten dan de tv... als ik de coax kabel in de tv laat zitten, dan krijg ik bewegende strepen en een 50Hz brom in het geluid...

zet ik mijn pc op dezelfde groep als de tv, dan heb ik er geen last van... of als ik de pc gewoon laat staan en de coax kabel uit de tv haal dan is het probleem ook verholpen

dus het is echt geen onzin
OK, geen onzin, maar dan misschien waanzin. Ik zou er een structurele oplossing voor zoeken ipv all m'n connectors naar de klote te helpen. Aardstroom filterje misschien of een groep doortrekken, maar elke keer kabels gaan wisselen gaat mij te ver.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb een nieuwe kabel besteld SVHS>>SCART (PGV672) maar ik heb eerst een nieuwe SVHS>>SVHS kabel gekregen voor het testen.

Ik ben er mee bezig geweest en het beeld is nu (goed) dus het lag wel aan de kabel :)

Ik kon niet lang testen omdat we visite hebben dus ik kan nu verder niets instellen (kleuren enz.)maar ik vond het beeld niet echt super scherp en niet echt super helder, ik weet dat het niet zo mooi is als een monitor maar ik had wel meer verwacht.
Maar dat zijn misschien ook wel de instellingen.

Ik heb een divx Gone in 60 Seconds even bekeken en ik vond de kleuren veel te donker op de tv.
Hebben (jullie) door ook last van :?

• pimpimmers
  • Niet online
/*
Ik heb een divx Gone in 60 Seconds even bekeken en ik vond de kleuren veel te donker op de tv.
Hebben (jullie) door ook last van
*/

Iemand idee

• Baklap

Baklap

Sorry ik niet maar ben blij dat je eerste prob. is opgelost :)

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 22:37 schreef Baklap het volgende:
Sorry ik niet maar ben blij dat je eerste prob. is opgelost :)
Ik ook, nog bedankt :D

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zaterdag 09 juni 2001 20:42 schreef Pimpimmers20 het volgende:

Hebben (jullie) door ook last van :?
Ik heb zelf de G400, een dvd die ik via de monitor afkijk zijn vaak te donker. Daar heb ik nog niets op gevonden. BEHALVE de dvd op de tv-out kijken, dan is hij een stuk lichter en ziet het er allemaal prima uit. Dit geldt helaas ook voor sommige DIVX films (DVDdrips).

Probeer eens wat met je tv instellingen te rommelen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 16:19 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Ik heb zelf de G400, een dvd die ik via de monitor afkijk zijn vaak te donker. Daar heb ik nog niets op gevonden. BEHALVE de dvd op de tv-out kijken, dan is hij een stuk lichter en ziet het er allemaal prima uit. Dit geldt helaas ook voor sommige DIVX films (DVDdrips).

Probeer eens wat met je tv instellingen te rommelen.
Ik ga het eens proberen maar ik heb eerst nog een toets week ;( en daar moet ik helaas nog heeeel veel aan doen.
Dus je hoort het nog wel.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer dit eens voor de DivX's:

http://www.matroxusers.com/Utils/DivXG400.1_81.zip
Contains several improvements and fixes. DivXG400 provides a workaround for incompatibilities between DivX ;-), MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450 drivers/hardware.
www.matroxusers.com

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1