Nieuwe tv, beste aansluiten op computer speakers

Pagina: 1
Acties:

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 18:51
Ik zou graag wat hulp van jullie kunnen gebruiken :D

Nu heb ik een nieuwe tv de Samsung ue40f6500 om precies te zijn.
En ik heb een set speakers aangesloten op mijn pc de Logitech z626.
Op de speakers wil ik ook mijn tv hebben. Nu heb ik zelf al een wanhopige poging gedaan, maar dat mocht niet baten. Ik heb wat foto's er bij voor de duidelijkheid. Nu is hij ook aangesloten in de koptelefoon aansluiting in de tv, dat wil zeggen dat ik het geluid niet kan switchen naar tv of externe speakers.

De problemen zijn:
Dat ik mijn geluid helemaal niet meer via de tv kan laten gaan.
Dat het geluid wordt gehalveerd als ik mijn tv aanzet.
verder vind het geluid ook niet optimaal en de speakers zoemen een beetje als ze niks doen..

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ixz406.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5xmqdh.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door blackspeedy op 15-03-2014 18:46 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat laatste wil je wel natuurlijk, en dat is je probleem ;)
Ik weet niet of je logitech een digitale ingang heeft, maar zo ja, dan zou je die kunnen gebruiken.
Heeft de logitech alleen een aansluiting met een 3,5mm jackplug, dan zul je denk ik de SCART aansluiting van je TV moeten gaan gebruiken icm een SCART verloopblokje naar tulp en daarop een verloop van tulp naar jack.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackspeedy
Plaatsjes nu toegevoegd, had hem al perongeluk gepost, klikte mijn browser weg, dacht dat alles weg was.
The Eagle schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:59:
En dat laatste wil je wel natuurlijk, en dat is je probleem ;)
Ik weet niet of je logitech een digitale ingang heeft, maar zo ja, dan zou je die kunnen gebruiken.
Heeft de logitech alleen een aansluiting met een 3,5mm jackplug, dan zul je denk ik de SCART aansluiting van je TV moeten gaan gebruiken icm een SCART verloopblokje naar tulp en daarop een verloop van tulp naar jack.
Nou dat is een van de problemen inderdaad.
Het geluid wordt gehalveerd als ik mijn tv aanzet.
Vind het geluid ook niet optimaal en de speakers zoemen een beetje als ze niks doen..

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Ik zou om te beginnen die splitter er tussenuit halen, dat is de reden dat je geluid halveert. Ik zie boven de 3,5 mm aansluiting een aux in, die kun je voor de tv gebruiken, met behulp van een adapter als deze: http://www.allekabels.nl/...L7Fx_iQlb0CFZDKtAodBDcAKQ

Ik zie dat er op één van de speakers nog een 3,5 mm ingang zit, daar kun je de kabel ook in stoppen, zonder adapter, maar dat is een wat minder mooie oplossing.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-01 12:04
Onderstaande heb ik ook, kan niets anders dan er aan geloven. zelf heb ik de samsung ue8000.
En ik heb hem via de koptelefoon aangesloten.

op versterker is ook mogelijk maar ben vrij lui om steeds versterker aan te doen dus maar niet gedaan.

Dat ik mijn geluid helemaal niet meer via de tv kan laten gaan.
Dat het geluid wordt gehalveerd als ik mijn tv aanzet.

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

• blackspeedy
Peenutzz schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:11:
Ik zou om te beginnen die splitter er tussenuit halen, dat is de reden dat je geluid halveert. Ik zie boven de 3,5 mm aansluiting een aux in, die kun je voor de tv gebruiken, met behulp van een adapter als deze: http://www.allekabels.nl/...L7Fx_iQlb0CFZDKtAodBDcAKQ

Ik zie dat er op één van de speakers nog een 3,5 mm ingang zit, daar kun je de kabel ook in stoppen, zonder adapter, maar dat is een wat minder mooie oplossing.
De spitter had ik inderdaad ook als optie, alleen kan het nog op een andere manier worden aangesloten op de tv? Want volgens mij kan ik anders niet selecteren of ik het geluid via de speakers of tv wilt

[ Voor 6% gewijzigd door blackspeedy op 15-03-2014 20:08 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:46
Optisch naar RCA adapter.
http://www.ekabels.nl/ada...J3Pyeiklb0CFY_ItAod-BMANQ

Heb een willekeurige gepakt als voorbeeld. Het is sowieso de duurdere optie, maar zo kan je met een instelling wijziging kiezen voor geluid via je TV of via je Logitech set.

iRacing Profiel

• The Eagle

The Eagle

De reden dat je geluid gehalveerd wordt is dat het via de hoofdtelefoonuitgang gaat.
Aangezien je Logitech een aux in met tulp heeft en je een echte SCART aansluiting op je TV hebt:
Koop dit blokje
http://www.allekabels.nl/...82/325/scart-adapter.html
En zet er dan een kabel als deze tussen
http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1557/tulp-kabel.html
Je SCART aansluiting is een lijnuitgang die het altijd doet, dus dan kun je je speakers aanzetten als je wilt, met behoud van een goed volume. Enige wat je bij gebruik van speakers ook moet doen is het gekuid van je TV op mute zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blackspeedy
Dus als ik het op deze manier doe heb ik eigenlijk altijd geluid uit de tv en speakers tegelijk? maar uit ik het geluid zachter(uit) zet op de tv gaat het toch ook uit op de speakers?
The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 01:00:
De reden dat je geluid gehalveerd wordt is dat het via de hoofdtelefoonuitgang gaat.
Aangezien je Logitech een aux in met tulp heeft en je een echte SCART aansluiting op je TV hebt:
Koop dit blokje
En zet er dan een kabel als deze tussen
Je SCART aansluiting is een lijnuitgang die het altijd doet, dus dan kun je je speakers aanzetten als je wilt, met behoud van een goed volume. Enige wat je bij gebruik van speakers ook moet doen is het gekuid van je TV op mute zetten :)

Verwijderd

blackspeedy schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:56:
Dus als ik het op deze manier doe heb ik eigenlijk altijd geluid uit de tv en speakers tegelijk? maar uit ik het geluid zachter(uit) zet op de tv gaat het toch ook uit op de speakers?
nee
volgens mij blijft trouwens ook de audio uit bij component op de tv aanstaan ongeacht of je via hdmi kijkt

ik meen dat dit toch altijd in een handlleiding bij de tv staat? Althans wel bij de tv's die ik hier heb.
nee dus, matige handleiding bij die tv zeg, bizar. Maar afijn, probeer het eerst even zonder dat scartblok en alleen die kabel en als dat niet werkt koop je een scartblokje.

beiden kan je overal wel halen, zelfs bij een gamma.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 11:06 ]

• blackspeedy
Oke bedankt, dan ga ik dat even proberen.
Laat nog wel even weten of het is gelukt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Jag

De reden dat je geluid halveert is dat je twee uitgangen met elkaar verbonden hebt (PC en TV). Dat werkt niet zoals je merkt :). De aux in gebruiken zou dat moeten oplossen.

• blackspeedy
Ja dat heb ik nu ook ervaren haha.
Deze 2 nu besteld.

gelijk de scart er bij gedaan kost toch bijna niks.
Jag schreef op maandag 17 maart 2014 @ 00:58:
De reden dat je geluid halveert is dat je twee uitgangen met elkaar verbonden hebt (PC en TV). Dat werkt niet zoals je merkt :). De aux in gebruiken zou dat moeten oplossen.

• blackspeedy
Ik heb de spullen binnen, alleen het werkt toch niet helemaal optimaal zoals ik verwacht had.
Nou het volgende, zonder het scartblok komt er helemaal geen geluid over, met het scartblok wel, maar alleen tv geluid. Dus Youtube of plex noem maar op dat geluid gaat alleen maar via de tv.
En het is jammer dat je het geluid niet via de tv kan aanpassen en via de volume van de speakers moet doen.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

• The Eagle

The Eagle

Dat laatste had je van te voren kunnen weten, de volumeregeling zit immers in je speakers en de uitgang op de TV is zoals al eerder aangegeven een LIJN uitgang, niet een geregelde.
Wat je verder nog kunt doen:
1) Slikken en accepteren
2) Een paar honderd euro investeren en een fatsoenlijke receiver met HDMI + speakers kopen.

• Jag

Jag

Waarom gebruik je niet gewoon de koptelefoon uitgang? Dan heb je idd geen geluid meer via je je tv, maar dat is toch niet zo erg? En dan aansluiten op de aux in. Kan je ook met de AB geluid bedienen.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 14:25
Een tijdje terug hetzelfde probleem gehad, toen deze van DX gehaald. Werkt perfect!

• blackspeedy
En wat nou als ik i.p.v deze splitter: zo iets gebruik. Of zal dat het zelfde effect geven als dat nu heb.
Nou hij hangt in mijn slaap kamer dus dat is even iets teveel van het goede :P
The Eagle schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:23:
Dat laatste had je van te voren kunnen weten, de volumeregeling zit immers in je speakers en de uitgang op de TV is zoals al eerder aangegeven een LIJN uitgang, niet een geregelde.
Wat je verder nog kunt doen:
1) Slikken en accepteren
2) Een paar honderd euro investeren en een fatsoenlijke receiver met HDMI + speakers kopen.
Ja daar heb je gelijk in, maar daar zaten nog wat andere nadelen aan. Ik hoop dat het met de splitter kan die ik hier boven aan geef.
Jag schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:40:
Waarom gebruik je niet gewoon de koptelefoon uitgang? Dan heb je idd geen geluid meer via je je tv, maar dat is toch niet zo erg? En dan aansluiten op de aux in. Kan je ook met de AB geluid bedienen.
Die zal ik in mijn achterhoofd houden. Maar eerst even kijken of het met de goedkopere oplossingen kan.
Van je tv naar dat kasje gebruik je dan een digitale kabel? Met audio en kabels is echt mijn gebied niet. alhoewel ik er steeds meer van leer hier :)
svenvv2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:07:
Een tijdje terug hetzelfde probleem gehad, toen deze van DX gehaald. Werkt perfect!

• Jag

Jag

blackspeedy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:37:
Die zal ik in mijn achterhoofd houden. Maar eerst even kijken of het met de goedkopere oplossingen kan.
Van je tv naar dat kasje gebruik je dan een digitale kabel? Met audio en kabels is echt mijn gebied niet. alhoewel ik er steeds meer van leer hier :)
Die kabel is nagenoeg gratis :P link. Heb je die niet zelfs toevallig al liggen?

De splitter die je voorstelt gaat niet werken, is hetzelfde als je al had. Aansluiten op de aux ingang gaat waarschijnlijk wel werken.

• blackspeedy
Ik heb de mooie kabel even gehaald bij de gamma, en het werkt! :)

Bedankt voor jullie hulp!
Jag schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Die kabel is nagenoeg gratis :P link. Heb je die niet zelfs toevallig al liggen?

De splitter die je voorstelt gaat niet werken, is hetzelfde als je al had. Aansluiten op de aux ingang gaat waarschijnlijk wel werken.

[ Voor 4% gewijzigd door blackspeedy op 19-03-2014 17:02 ]

Pagina: 1