Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Qualcom Atheros ar5bwb222 geen 2.4ghz icm Ubee Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:10

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Een kennis heeft een Acer x3475 met daarin een Qualcom Atheros ar5bwb222. Deze heeft bij mij thuis gewerkt op 2.4ghz op een dlink router, mijn androidAP op mijn telefoon kon er ook prima verbinding mee maken.

Alleen bij hem kan hij geen verbinding maken met zijn Ubeemodem van Ziggo. Echter kunnen mijn telefoon, laptop e.d. wel prima verbinding maken. Ik heb al een ander kanaal geprobeerd, met/zonder encryptie enz enz enz.

Alleen op 5GHz werkt hij wel icm het Ubeemodem van Ziggo. Iemand enig idee wat er kan zijn?

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Nieuwste drivers van een of andere tjechische site gehaald (http://www.atheros.cz/ath...d.php?chipset=74&system=8)
- Nieuwste drivers van Acerwebsite

Beiden geven hetzelfde resultaat. Ik weet niet of ik Acer/Qualcom Atheros de schuld moet geven of dat het Ubeemodem gaar is. Deze problemen zijn overigens gekomen nadat ik de HDD heb vervangen door een SSD met een clean install.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In mijn Acer netbookje zit dezelfde wifi adapter, en die doet 't wel gewoon op 2.4ghz met vanalles qua routers. Vermoed dat het die UBEE is die dwars ligt.

Waarom laat je 'm niet op 5Ghz draaien? Over het algemeen werkt dat wat stabieler dan 2.4.

Hier stond een dode link.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Dan werkt de rest van de apparatuur niet meer. In het logboek vind ik trouwens 'het AP of router reageert niet meer'.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2.4GHz? Je noemt geen kanalen..

Zou het kunnen dat je AP op kanaal 12 of 13 zit en dat de NIC in de Acer denkt dat hij in de US zit (verkeerde drivers/firmware) waardoor je max tot kanaal 11 kunt. In dat geval workaround: AP op <=11 zetten, oplossing de NIC aan EU-normen laten voldoen, bijv met EU drivers.

Oslik blyat! Oslik!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Op kanaal 1 gezet, helaas geen resultaat... :(

Ik heb op de oude schijf (die had ik dood verklaard, maar hij doet het blijkbaar nog een beetje :) ) wel de oude .inf en .sys bestanden gevonden met dezelfde bestandsnaam. Deze bestanden zijn veel groter, ik ga eens kijken of het vervangen ervan lukt en/of het dan wel werkt. Als dat zo is in ieder geval nooit meer Qualcom/Atheros en/of Acer...

EDIT:

Wat een ****** kaart is dat zeg:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/kloteding.jpg

Terwijl andere wifikaarten gewoon een vlakke lijn laten zien is dit een knipperlichtrelatie. Maarja, lijkt me wel duidelijk dat de 2.4 radio helemaal gaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 18-03-2014 21:36 ]