Toon posts:

AGP bus opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn oude vertrouwde boardje; een BX6 Rev1.1 draai ik nu een PIII 700 / 100
Tijdens het overklokken stond 'ie perongeluk even op 133 FSB :'( ... Gevolg: Geen beeld meer...

Ik dacht dat mijn Diamond Viper 32MB stuk was, maar ook mijn oude 4MB deed niets meer.

Is mijn AGP bus stuk? Is dit te testen / repareren?

Alex.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

heeft niets met je videokaart te maken.
Je moet proberen de bios te resetten
-> kijk in mobo boekje

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

133 mag het probleem niet zijn de meeste videokaarten kunnen dat makkelijk hebben

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Een videokaart is 66Mhz.. 133 is absoluut niet makkelijk te halen met een videokaart.

Verwijderd

Als de cpu op 100 mhz draait dan draait de agp bus op 2/3 dus 66 mhz.
Sommige moederborden ondersteunen bij een 133 mhz fsb een divider van 1/2 dus ook 66 mhz.

ALs dit niet het geval is bij zijn moederbord draait het hoogtens 2/3 * 133 = 90 mhz.

Als die dat houd weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MOBO kan alleen 1/2 AGP delen. Alleen vrees ik dat ik de deelsleutel hard op 1/1 had staan...

De settings op dat moment waren:

EXTERN: 133 fsb
AGPCLK/CPUCLK : 1/1

Hierna kwam ik nog 1 keer terug in de bios.
Hierna vanalles terug gezet maar helaas...
Nu zit ik te turen naar een 1MB PCI kaartje.

Ik zal de AGP kaart eens naast die PCI prikken...

Als jullie niks meer van me horen, is het definitief mislukt.

Verwijderd

Topicstarter
W2k boot met twee videoplankjes!

Het was toch niet mijn AGP bus. De kaart doet het nog, echter is de driver ergens onderweg corrupt geraakt of zijn de NVidia drivers voor W2K niet lekker. Na het 10 minuten lang booten met een AGP kaart (4MB en 32MB) herkent W2K de adapter alleen als 'VGASave' en zijn er conflikten met het IO- en MemoryRange. De conflicting device list zegt met mijn PII to AGP controler.

Als ik alles verwijder en W2K opnieuw de nieuwe hardware laat detecteren en installeren; wil W2K een reboot. Hierna krijg ik een blauw scherm op
de video driver. Alleen een image terug zetten is dan nog afdoende.

Ik vermoed dus dat ik een nieuw setje drivers nodig heb, zodat in ieder geval mijn TNT2 goed gedetecteerd wordt. Zelfs de laatste driver van Microsoft.com loopt vast...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw topic geopend met het vervolg van dit probleem:

[topic=159288]
Pagina: 1