Mobility Radeon X600 + Win 8.1 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Dajin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
|:(

Ik heb onderhand zo'n 100+ driver packs geinstalleerd (of geprobeerd), van XP Pro drivers tot windows 7 drivers maar geen success.

Ook meerdere guides geprobeerd, maar deze workarounds zijn tot nu toe vruchteloos gebleken.

HP heeft geen drivers voor deze kaart voor een OS hoger dan Win 2000.
De intall software van AMD draait niet op Win 8.1, diegene die wel werken bevatten geen drivers voor de X600, alleen een heleboel HD xxxx modellen.

Weet iemand of er een compatible driver (bv. een HD driver) is voor de X600 die op Win 8.1 Pro 32-bit draait, of een andere workaround om een driver aan de praat te krijgen?

P.S. Voordat iemand vraagt waarom ik 8.1 op een XP machine heb gezet, het bedrijf waarvan ik de laptop heb overgekocht is falliet gegaan en hun business licentie is toen gedeactiveerd :X

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En waarom wil je per se 8.1? Jammer dat het niet werkt overigens, dat had ik niet verwacht.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-02 20:37

Audione0

Strijdt der titanen

Dajin schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:58:
|:(
hun business licentie is toen gedeactiveerd :X
Daar zijn ook middelen voor :*) Maar die mag je hier niet bespreken 8)

Ik ben bang dat er weinig aan te doen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 19-03-2014 08:57 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht nuttig te lezen:
* Windows 8 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *
(dit had ook in VB als alias moeten staan - stond het nog niet dus kunnen we het je niet kwalijk nemen dat je het niet gezien had ;) )

Je hebt met oude hardware soms gewoon pech, zeker bij proprietary besturingssystemen en ook nog eens bij laptops, die vaak met afwijkende drivers/firmware werken.

Advies om een oud beestje waar echt geen Windows drivers voor moderne versies te vinden zijn/draaiend te krijgen zijn toch met modern OS werkend te krijgen: probeer eens (Ubuntu) Linux erop. Doordat het open-source is, is iedereen vrij om oude hardware toch met moderne kernels werkend te houden. Je kunt verbazingwekkend oude troep nog onder de nieuwste Linux draaiend houden (feitelijk bijna alles vanaf i486 en zeker alles waar ooit een Linux driver voor was vanaf i686)

Oslik blyat! Oslik!