Jamo 426 speakers testen, kan dat op deze versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Hallo allen,

SInds kort ben ik trots bezitter van de Jamo 426 speakers van ibood. Nu wilde ik even testen of deze werken. ik heb nog geen receiver (moet ik me nog in verdiepen). maar wilde even testen of ze het doen. Ik wil ze alleen niet opblazen.

Online kwam ik niet echt uit de watts en ohms. dus even de opzet:

Versterker:
http://usa.yamaha.com/pro...-395_black__u/?mode=model
Deze geeft aan:
A or b: 8 Ohm/speaker, A + B: 16 Ohm/speaker
watt: 120 watts

Speakers:
2x tower: 140w/100w , 6 Ohm
2x mini: 100w/60w, 6 ohm
1x center: 120/80w, 6ohm

Nu kan ik ze niet alle 5 tegelijk aansluiten denk ik (zitten maar 4 aansluitingen voor de boxen op 4xrood en 4xzwart) maar denk kan wel testen door aan te zetten, afspelen, uitzetten en dan even speaker wisselen.

Vraag: kan ik dit zo aansluiten en testen?

Verwijderd

A = 2 luidsprekers voor
B = 2 luidsprekers achter

gelijk alle 4 getest.

enige wat je dan hoeft te doen is je center speaker los testen, door een speaker te wisselen.

dus wat jij wilt, kan je aansluiten en testen.

• Waah
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:58:
A = 2 luidsprekers voor
B = 2 luidsprekers achter

gelijk alle 4 getest.

enige wat je dan hoeft te doen is je center speaker los testen, door een speaker te wisselen.

dus wat jij wilt, kan je aansluiten en testen.
super, hemelaal duidelijk. is dus geen probleem met de impendantie (die ohms) en het aantal watt? (snijd alvast de audiokabels)

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 16:55
Waah schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:00:
[...]

super, hemelaal duidelijk. is dus geen probleem met de impendantie (die ohms) en het aantal watt? (snijd alvast de audiokabels)
Nee dat gaat enkel problemen opleveren als je heel veel vermogen gaat vragen en dus erg hard gaat spelen. Luisterniveau is meestal maar enkele watts en dus geen probleem om in dit geval speakers met een lagere impedantie aan te sluiten op de versterker.

• Waah
dankjewel! zal ik hem niet superhard zetten ;) en weer wat geleerd voor de jacht voor de versterker. thnx!

UPDATE: werkt prima, mooi geluid ^_^ merk wel verschil met mijn soundbar, al is die ook niet slecht.

[ Voor 32% gewijzigd door Waah op 15-03-2014 17:07 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Afbeeldingslocatie: http://hifi-leipzig.de/ebaybilder/5522.jpg

Geen probleem, het is best een mooie versterker die je altijd nog redelijk kunt verkopen. Als je even op vol volume wilt draaien moet je alleen de frontspeakers aansluiten op A en B leeg laten. Dan kan je zo hard draaien als je wilt met dat ding. Dit word anders met 4 speakers omdat dan de inpendantie zakt. 2 paar van 8 ohm parallel word 4 ohm

8 ohms, 20Hz to 20kHz, 0.04% THD = 45W
6,5 kg

[ Voor 52% gewijzigd door Roderiktweaker op 15-03-2014 20:02 ]

Pagina: 1