Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

ATI HD9970M en een AMD Opteron [16 core]. In een notebook...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet leden.

Ik ben zelf hobbyist als het om computers gaat, ik speel ook graag een game, zoals Assassins Creed 4 (en de andere delen, ben een grote fanboy).

Omdat mijn huidige laptop wel toe is aan vervanging, en mijn Desktop met een Pentium Dual Core en een 9800GTX+ ook begint te verouderen lijkt me het wel eens tijd om een nieuwe laptop te kopen.

Echter, waar ik een beetje last van heb is dat als ik nu een laptop koop; er over 1 maand weer iets uit is met meer performance.

Ik ben niet echt een ATI fanboy, maar ik ben wel fan van het ''meer performance voor minder idee van Ati''. Omdat ATI natuurlijk goedkoper is.

Ik ben aan het wachten op de HD9970M die ergens in september uit komt, hij krijgt dan de 20nm i.p.v. de 28nm technologie. Ik merk wel dat ATI in de mobiele wereld van notebooks niet echt vooruit gaat. Zoals de Radeon R9 M290X die eigenlijk een rebranded HD8970M is.

Ik weet dat een 16-core processor prima in een notebook gebakken kan worden. Zoals de Eurocom laptops die een intel Xeon met zelf 24 cores/threads heeft. Maar stel je voor, dat het inmiddels september is, zal de HD9970 (specs zie afbeelding.) en e.v.t. een nieuwe toevoeging; een 16 core prossesor en wat helemaal een droom zal zijn met een 3D scherm, die actief is maar toch zonder bril kan projecteren waardoor je glasses-free 3D hebt. En ook in combinatie met een Oled of AMVA scherm. En een speciale AMP, dus geen integrated Realtek joke.

Wat denken jullie, moet ik verder blijven dromen? Of zijn we al redelijk in de buurt ;)?

Afbeeldingslocatie: http://www.maximumpc.com/files/u69/gpuboss_9970.jpg
En wat als ATI met een gamelaptopgigant zo'n laptop konden maken, dan was dat wel lijp geweest. Ik vind 3D echt een heel mooi iets, alles lijkt dan intenser...
Maar ATI, beloof me dat de HD9970M echt een prachtgpu wordt!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:42

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Er komt geen HD 9000-reeks, dus die naam kun je alvast uit je hoofd zetten :).

Verwijderd

Topicstarter
[quote]TomasH schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:01:
Er komt geen HD 9000-reeks, dus die naam kun je alvast uit je hoofd zetten :).
Moet in nou onder mijn rots komen en is de HD9000 reeks stop gezet? Clevo wou een laptop maken met de HD9970M en op Notebookreview is er een hele grote thread over de HD9970M

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
tis wel mooi maar zal dat niet heel veel stroom gaan vragen?
ik zag dat je zei overstap naar 20nm maar zal die 8nm zo veel verschil kunnen maken qua performance per watt?