intel integrated & dedicated videokaart tegelijk gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:05

Saven

Administrator

Topicstarter
Oke beetje onduidelijk lange topictitel, maar probleem is vrij simpel. Heb een videokaart met alleen hdmi, dvi en displayport uitgang. Wil nu even een (oude) extra monitor aansluiten, en die heeft alleen vga aansluiting.

Probleempje dus. Toen bedacht ik me dat mijn i7 4770 ook een grafische chip heeft, en mijn moederbord een vga uitgang.

Is hier wat mee te regelen? Heb ook een vga-dvi verloopstekkertje gevonden, maar dat is single link dvi (ofzo) denk ik (zitten 4 puntjes om de brede streep van de connector zeg maar), dus dat houdt ook op. Voor zo gauw ik kon vinden op internet gaat dit idee niet door ben ik bang, maar wellicht hebben jullie wel een oplossing

Grapje mag eigenlijk geen geld kosten, maar desnoods wil ik wel zo'n verloopstekkertje kopen. Kan alleen niet zo snel een fysieke winkel bedenken die zo'n ding verkoopt? Bestellen via internet wordt namelijk duur grapje i.v.m. verzendkosten.

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-01 13:21
Je hebt toevallig niet je GPU apart gekocht?
Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat daar een DVI-VGA stekker in zat.

Zoiets al dit: http://computershopleerda...%20dvi-to-vga-adapter.jpg

Ik heb wel enige ervaring dat je je integrated en dedicated samen kunt laten werken met Lucid Virtu MVP en dan ben je verplicht je scherm aan te sluiten via de integrated GPU ik heb het echter nooit getest met VGA en ik weet ook niet of je dan meerdere beeldschermen tegelijk kunt aansturen.

Maar misschien kun je dat even opzoeken.

https://erazerbrecht.wordpress.com/

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Waarom probeer je je huidige verloopje niet gewoon even? Single link/Dual link heb je sowieso niets mee te maken aangezien je alleen het analoge signaal uit de DVI aansluiting gebruikt.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:05

Saven

Administrator

Topicstarter
Omdat dat verloopdingetje niet op mijn dvi aansluiting past :') zoals ik zei zitten 4 pinnetjes om die brede streep in de connector. Mijn videokaart heeft geen gaatjes voor die 4 pinnen :P

Ben er inmiddels ook achter dat er niet zomaal verloopstukjes zijn, iets met dat deze dvi aansluiting alleen nog maar een digitaal signaal heeft (dvi-* had ook analoog), waardoor je een omvormer moet kopen

@amd_aero
videokaart wel los gekocht, zit geen verloopstukje bij, maar blijkbaar niet zo gek omdat ik er dus achter kwam dat die niet bestaan.

edit: hoewel jouw link wel er uit ziet alsof het zo moeten werken..

edit 2:
"Sapphire went with the standard dual DVI, full sized HDMI, and full sized DisplayPort combo on the end of the 290 Tri-X. This is a great combination that seems to cover almost every possible option except VGA. Normally you can still run a DVI to VGA adapter but in this case you don’t have that option because you don’t have analog pass-through on either of the DVI ports"

Geen verloopstekkertje dus :P

Heb wel deze gevonden: http://azerty.nl/8-1598-6...om-dvi-d-to-vga-acti.html even over nadenken nog gezien ik eigenlijk helemaal geen plek heb voor die monitor erbij :)

[ Voor 76% gewijzigd door Saven op 15-03-2014 22:51 ]