Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP performance met wireless thin clients

Pagina: 1
Acties:

• Kristofferson
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De huidige situatie is een antiek 10BASE2 (coax) netwerk (10Mbit half duplex) waar 4 thin clients via RDP connecteren naar een Windows Server 2003. Dit draait nog steeds naar volle tevredenheid voor een database applicatie alleen veelvuldige beeld refresh (web browsen) is stroef.

Nu is het vrij moeilijk om de bekabeling aan te passen naar UTP wegens vloer verwarming en ring structuur van het bestaande netwerk. Een draadloos netwerk is in dat opzicht een eenvoudigere oplossing om te implementeren.

Ik dacht aan een Ubiquiti UniFi UAP PRO Wireless AP (802.11n 5Ghz. 300Mbit half duplex). De server krijgt ook een upgrade naar Windows Server 2012 (betere RDP compressie, RemoteFX). Het AP staat op ongeveer 10 meter van de thin clients (winkel omgeving). Gaat dit performant werken met 4 thin clients?

.BE | 12 kWh Victron ESS | 4,86 kWp ZP

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kunnen je clients 5Ghz? Kunnen ze uberhaupt draadloos? Denk je ook aan de veiligheid, RDP staat niet bekend als erg veilig, wil je dat echt wireless doen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Als die je die coax eruit gooit, kan je daar toch gewoon cat 5e doen?
Desnoods trek je kabel via het plafond anders?

Be nice, You Assholes :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet je ook zeker dat het wel aan het netwerk ligt en niet aan de thin clients prestaties?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18
Aan de ene kant denk ik dat het zonder probleem moet werken. Als ik kijk naar bijv. thuiswerkers die veelal thuis via Wifi werken, dan over een relatief trage internet lijn verder moeten voordat je bij het corporate netwerk komen en dat werkt ook soepel genoeg voor zakelijk RDP, dan moet dat met een goed uitgeruste TC intern ook prima gaan. Of je moet full hd Youtube filmpjess willen gaan kijken, dan zal het misschien andere koek zijn.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Kristofferson schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:16:
De huidige situatie is een antiek 10BASE2 (coax) netwerk (10Mbit half duplex) waar 4 thin clients via RDP connecteren naar een Windows Server 2003. Dit draait nog steeds naar volle tevredenheid voor een database applicatie alleen veelvuldige beeld refresh (web browsen) is stroef.

Nu is het vrij moeilijk om de bekabeling aan te passen naar UTP wegens vloer verwarming en ring structuur van het bestaande netwerk. Een draadloos netwerk is in dat opzicht een eenvoudigere oplossing om te implementeren.

Ik dacht aan een Ubiquiti UniFi UAP PRO Wireless AP (802.11n 5Ghz. 300Mbit half duplex). De server krijgt ook een upgrade naar Windows Server 2012 (betere RDP compressie, RemoteFX). Het AP staat op ongeveer 10 meter van de thin clients (winkel omgeving). Gaat dit performant werken met 4 thin clients?
Ja, natuurlijk gaat dat werken. RDP is juist ontworpen voor deze doeleinden. Lage bandbreedte en goede kwaliteit. Maar je kan het ook eens proberen met PowerLine adapters. Dan zal je waarschijnlijk niets moeten aanpassen aan de RDP machines.
Maar ik ben niet zeker dat die goed gaan werken. In RDP8 is er zoveel veranderd, dat het mij zou verbazen dat deze oude v5 clients goed zouden werken.
Kan je niet investeren in nieuwe thin clients? Dan zijn ze ineens terug goed voor jaren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Kristofferson
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:32:
Kunnen je clients 5Ghz? Denk je ook aan de veiligheid, RDP staat niet bekend als erg veilig, wil je dat echt wireless doen?
In de nieuwe thin clients zou een Intel Centrino Advanced-N 6205 kaartje (5 Ghz) gaan zitten. Met een privaat SSID voor de thin clients en WPA2 lijkt me dat veilig.
3DDude schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52:
Desnoods trek je kabel via het plafond anders?
De thin clients staan vrijstaand in de ruimte, dus esthetisch is dat geen optie.
Soldaatje schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57:
Weet je ook zeker dat het wel aan het netwerk ligt en niet aan de thin clients prestaties?
tc982 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 02:00:
Kan je niet investeren in nieuwe thin clients? Dan zijn ze ineens terug goed voor jaren.
De huidige toestellen (Fujitsu Futro B100 - 300MHz/64MB RAM) zouden worden vervangen door Fujitsu Futro S700 (1.2 GHz/2GB RAM).

Ik twijfel alleen nog of wireless in de praktijk snellere resultaten zal geven. RDP8 en de nieuwe thin clients zouden alvast een verbetering moeten geven. Bedankt allemaal voor jullie adviezen.

.BE | 12 kWh Victron ESS | 4,86 kWp ZP

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Kristofferson schreef op zondag 16 maart 2014 @ 07:23:
[...]
Ik twijfel alleen nog of wireless in de praktijk snellere resultaten zal geven. RDP8 en de nieuwe thin clients zouden alvast een verbetering moeten geven. Bedankt allemaal voor jullie adviezen.
Dat gaat perfect werken. RDP is juist daarvoor ontworpen. Met nieuwe clients en server komt dat zeker goed.
Zoals eerder gemeld, kan je natuurlijk ook proberen om via PowerLine te werken indien je wireless niet leuk vind.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Of de minder mooie manier gebruiken, de coax kabel vervangen voor UTP en achter iedere PC een switch. Het wordt welliswaar een daisy chain, maar die zwakheid zit er nu ook in.
Pagina: 1