Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibiliteit miniPCI-e WLAN kaartjes?

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
In een Lenovo ThinkCenter M92p (desktop) zit een draadloos netwerkkaartje.
Dit betreft een Intel Centrino Advanced-N 6205 (miniPCI-e) dat in een convertor zit naar gewoon PCI-e.

Ik heb 4 van dergelijke kaartjes in 4 verschillende systemen getest (2x desktop, 2x laptop), maar geen enkel kaartje werkt. In alle gevallen wordt het kaartje wel herkend, maar in Apparaatbeheer staat dan de melding dat "het apparaat niet start". Dit zowel onder Win 7 x64 als Win 8.1 x64.

Ik heb de driver vanop Intels website geprobeerd, en ook de driver van op Lenovo's website. Geen succes.

Ik kan me niet inbeelden dat alle 4 de kaartjes stuk zijn.

Zijn dergelijke netwerkkaartjes niet compatibel in andere systemen? Zijn ze voorzien van een beveiliging in de FW? Of wat gaat er mis?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleem ligt niet bij je kaart maar bij je laptop.

Heb zelf een Thinkpad x220 en dit komt me erg bekend voor :X

Lenovo hanteert erg strenge whitelists mbt uitbreidingskaarten, valt me erg tegen dat het ook bij desktops optreedt, maar simpele Google levert op dat je niet de enige bent: http://forums.lenovo.com/...compatibility/td-p/696771 . Je zult hoogstwaarschijnlijk een andere BIOS nodig hebben (niet van Lenovo maar van derden die de whitelist eruit gesloopt hebben).

Slecht nieuws: ik kan zo 1-2-3 geen modded BIOS voor de ThinkCenter M92p vinden :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Je hebt mijn vraag ietwat anders begrepen dan ik 't bedoeld had.

Ik bedoelde dat ik een WLAN kaartje uit de Lenovo M92p wil gebruiken in een ander, niet-Lenovo toestel. Maar daarin krijg ik 't kaartje niet aan de praat.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voer deze commando's uit als Administrator, daarna even opnieuw opstarten.
netsh int ip reset
netsh winsock reset

Waarschijnlijk is daarmee het probleem opgelost.