| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
kijk is of de fan goed werkt en of je voltage goed staat (niet te hoog) kan best een verschil zijn
en heb je anders wel een goeie airflow in je kast niet dat je fan 2 minimeter van je voeding zit ofzo
anders koop je een thermaengine of weet ik hoe je het schrijft
Had ik dus ook, met de voedingOp zaterdag 09 juni 2001 00:17 schreef Jeff_P het volgende:
beetje vreemd....neem natuurlijk aan dat je er therminal paste op heb gedaan
kijk is of de fan goed werkt en of je voltage goed staat (niet te hoog) kan best een verschil zijn
en heb je anders wel een goeie airflow in je kast niet dat je fan 2 minimeter van je voeding zit ofzo
anders koop je een thermaengine of weet ik hoe je het schrijftdie heb ik ook is da bomb
die swiftech zou beter moeten zijn dan een thermoengine (whatever) http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/cooler-03.html
daar kan het dus niet aan liggen.
jeff_p ik zie dat jij ook een 1,33 hebt, hoe heet wordt ie?
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
(heb ik ook gedaan)
kan je je mooie coolertje zo nu en dan ook nog even bekijken
Verwijderd
Nee maar ff serieus, gebruik je wel goede cooler? Genoeg airflow in je kast e.d?
En wat doe je er allemaal mee???
geen cpu fan, geen casefan, alleen de fan van de voeding.
is op dit moment volgens probe 55 graden. niet echt veel meer dan anders. koelblok wordt wel goed warm. ik kan hem nog net vasthouden zonder au. als ik mijn casefan de warme lucht weg laat blazen, daalt de temperatuur niet.
weet iemand een alternatief voor asus probe want hier klopt geen hout van volgens mij.
wel lekker stil trouwens
Verwijderd
Ik ben hier wel van onder de indruk!Op zaterdag 09 juni 2001 00:53 schreef Jeff_P het volgende:
met het een en ander gekloot met case fans en een goeie wind circulatie zo,n 42 graadjes idle stress week nie niet gekeken
Heb nl. mijn systeem (Amd TB 1,333 Ghz, MSI K7T-Turbo, Thermaltake Superorb in combinatie met Artic Silver II, Rounded Cables, Hercules 3D Prophet II Ultra en 4 Fans) in elkaar laten zetten.
Mijn temperatuur in rust is: 52 graden (CPU), kast 21 graden.
Dit is toch geen probleem daar de TB 1,333 GHZ toch rond de 85 graden mag worden?
Ik heb bijna dezelfde config (zie sign), ook rounded cables, maar dan maar 1 casefan.Op zaterdag 09 juni 2001 01:45 schreef Hester het volgende:
Ik ben hier wel van onder de indruk!
Heb nl. mijn systeem (Amd TB 1,333 Ghz, MSI K7T-Turbo, Thermaltake Superorb in combinatie met Artic Silver II, Rounded Cables, Hercules 3D Prophet II Ultra en 4 Fans) in elkaar laten zetten.
Mijn temperatuur in rust is: 52 graden (CPU), kast 21 graden.
Dit is toch geen probleem daar de TB 1,333 GHZ toch rond de 85 graden mag worden?
Kast open:
Idle: Kast 23 graden, cpu rond de 50
Kast dicht:
Idle: Kast 28-30 graden, cpu rond de 58
Stressed: Kast 33, Cpu 64
Stressed is dan een uurtje grazen met
[e]typo[/e]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
super oorb is niet zo goed als een ThermoEngine super charged
artic silver heb ik ook
kep helaas geen plaatjes maar ik heb 4 fans in me kast
en me kast staat bij de balkon deur die bijna altijd open staat maar das niet echt spectaculair
toch wel leuk 42 graden
(op mijn pc is nix opgeclocked)
Dan word ie wel erg warm vind ik met artic silver en 4 fans terwijl hij niet eens oc'd is.Op zaterdag 09 juni 2001 10:42 schreef Jeff_P het volgende:
ben ik ff blij![]()
![]()
![]()
super oorb is niet zo goed als een ThermoEngine super charged
artic silver heb ik ook
kep helaas geen plaatjes maar ik heb 4 fans in me kast
en me kast staat bij de balkon deur die bijna altijd open staat maar das niet echt spectaculair
toch wel leuk 42 graden))
(op mijn pc is nix opgeclocked)
Ik heb hier een FOP32-1 met daaronder Artic Silver 1 en daar staat maar 1 fannetje op gericht.
Tbird 900@1074@1,89 V op 50 graden volledig stressed met
Kortom, die bak van jou kan veel koeler...
Verwijderd
Verwijderd
(Net getest even, stressed op 1060@2,06 Vcore op 42 stressed, omdat het zo koel is en de case op 19,6 zit. Als de case temp 29,6 zou zijn, ga ik ook naar 50 stressed...)
Lees deze thread maar eens
A7V133 en Duron kunnen veel hebben :)
Verwijderd
Asus Probe is echtOp zaterdag 09 juni 2001 01:20 schreef niXnut het volgende:
ik begin nu toch ernstig te twijfelen aan asus probe. op het moment dat ik dit zit te tikken loopt mijn kompjoeter ZONDER FANS!
geen cpu fan, geen casefan, alleen de fan van de voeding.![]()
![]()
ik ben al een kwartier een filmpje in 3dmax aan het renderen en de cpu temp loopt nauwelijks op!
is op dit moment volgens probe 55 graden. niet echt veel meer dan anders. koelblok wordt wel goed warm. ik kan hem nog net vasthouden zonder au. als ik mijn casefan de warme lucht weg laat blazen, daalt de temperatuur niet.
weet iemand een alternatief voor asus probe want hier klopt geen hout van volgens mij.
wel lekker stil trouwens
Denk dus dat het daar aan ligt, download ff Motherboard monitor of gebruik ff de VIA Hardware Monitor (als je een VIA chipset hebt).
(kast = 27 graden)
Verwijderd
*reutel*Op zaterdag 09 juni 2001 21:54 schreef niXnut het volgende:
ik heb mbm 5 geinstalleerd en nu is ie 32 graden idle en 40 graden stressed![]()
(kast = 27 graden)
woehahahahaaa
Lang leve Asus Probe.
(Niet dus)
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Verwijderd
Is het Idle dan is het inderdaad wat aan de hoge kant.
als je het goed wil moet je min 2 cm ruimte geven en dan een fanetje die warme lucht van de heatsink afzuigd (naar buiten uwe kast natuurlijk)
of als je dat al heb heb je een flut cooler
Een goede airflew is dus heel belangrijk.! Je processor zal altijd z'n 20/25 graden warmer zijn dan je kast temp..!!