Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ongewoongewoon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 20:49
Om een lang verhaal kort te houden : hoe zit het met social media knoppen en cookies ?

Neem nou deze facebook like knop (facebook developers) . Ik heb een soortgelijke knop in de footer van mijn website staan en ik kan in de chrome inspector zien dat deze een aantal cookies zet. Vallen deze cookies onder de categorie waar de gebruiker eerst een opt-in voor moet doen, en zo nee : op wat voor manier is het in dit geval dan nog nodig om gebruikers hier over te informeren ?

Wat een onvoorstelbare rompslomp heeft de cookie wet voortgebracht. Ik wil koste wat het kost een opt-in popup voorkomen , in ieder geval voor het publiek beschikbare deel van de website. Hierdoor kan ik niet / zeer beperkt van bijv. google analytics gebruik maken. Hopelijk komt dit jaar de herziene versie van deze wet :)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:22

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
ongewoongewoon schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:32:
Vallen deze cookies onder de categorie waar de gebruiker eerst een opt-in voor moet doen, en zo nee : op wat voor manier is het in dit geval dan nog nodig om gebruikers hier over te informeren ?
Dat is nou nét waarom die hele wetgeving ingevoerd is. Partijen als FB hebben een ontzettend goed (lees: te veel) zicht op wat jij uitspookt op 't web omdat op zo'n beetje elke pagina op 't web tegenwoordig wel zo'n like knop staat en zo kunnen ze je (min-of-meer) volgen als jij van site A naar B naar C surft.

nieuws: Tweede Kamer wil onderzoek naar privacyschendingen Facebook
quote:
ongewoongewoon schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:32:
Hierdoor kan ik niet / zeer beperkt van bijv. google analytics gebruik maken. Hopelijk komt dit jaar de herziene versie van deze wet :)
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was er voor analytics e.d. al een uitzondering (of "gedoogbeleid") gemaakt?

[edit]
nieuws: Minister gaat cookiewet toch aanpassen voor uitzondering statistiekencookies
nieuws: D66 wil cookiewet verruimen

Voor zover ik weet / begrijp is 't nog niet "van kracht" maar wordt dit wel (al) door de vingers gezien. As always met dit soort wetgeving zul je voor de details toch echt even in de materie moeten duiken als je 't zeker wil weten. De link die je zélf aanhaalt geeft ook al aan dat de wet toch aangepast gaat worden; bij de invoering van de cookiewet liep iedereen voorop en waren de "pop-ups" er al voor- en mét de invoering van de wet (de enige instanties die er niet aan voldeden waren (voornamelijk), ra ra, de overheidsinstanties zélf :X |:( ) en dan vinden ze het nu vast niet erg als je ook vast een beetje vooruit loopt de de wijziging/invoering van de hernieuwde wet :+ :Y) Maar keep in mind: IANAL.

[edit 2]
En alsof de duvel d'r mee speelt: :P
nieuws: 'Nederlandse websites hebben lak aan cookiewetgeving'

RobIII wijzigde deze reactie 17-03-2014 15:27 (42%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• PowerFlower
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:20

PowerFlower

Moderator Devschuur®

être diable et jouer fleur

IANL either (maar in ieder geval nog gesjeesde rechtenstudent), maar aangezien dit massaal genegeerd wordt, de minister zelf aangegeven heeft dat de wet hier ruimte voor zou bieden, en vervolgens aangekondigd heeft dat hij het voor de zekerheid toch gaat aanpassen; kun je er redelijk zeker van zijn dat je je geen zorgen hoeft te maken over first party analytics cookies als je de gegevens niet deelt met derden :)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True