Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een mysterie, Ik hb een mini pc (pricewatch: Asus AMD CPU on Board E45M1-I DELUXE) met 4GB ram in een nes case met daarop windows 7 x64

Deze is sinds kort ingezet als teamspek server omdat de vorige server niet meer volledig gebruikt werd door alle applicaties , nu heeft deze het een tijd goed gedraaid zonder enkele problemen. Nu is er echter sinds kort iets heel raars aan de hand , na verloop van tijd loopt de internet snelheid terug van 150(30 wifi) Mbps naar ~0.5Mbps.

Nu dacht ik dat dit zou komen doordat hij eerst op mijn kamer aan het wifi hing dus toen heb ik besloten om hem direct aan de router te hangen (0.5m kabel).
Dit leek goed te gaan maar dit zou kunnen omdat het nu gewoon meer tijd koste om te zakken in snelheid.
Nu ben ik een beetje gaan testen terwijl mensen aan het klagen waren op de server dat hun ping extreem hoog was (ipv 20ms nu 300+).
Ik ben als eerst begonnen met een speedtest te draaien en deze kwam in het begin uit op 0.5mbps down en begon op te lopen naar 8mbps.
In de tussentijd hield ik de ping van andere in de gaten en zag dat deze terug liep.
Na enkele keren opnieuw te testen is de snelheid opgelopen tot ~130mbps en de ping liep ook gewoon weer terug naar ~20ms.

Het probleem doet zich niet voor op andere apparaten op het netwerk.
probleem doet zich voor als ik het apparaat via wifi , bedraad en powerplug aansluit.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken want ik heb dit nog nooit meegemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat doet dat apparaat muv teamspeak?

Dit klinkt verdacht als platgetrokken upload door uncapped torrentverkeer.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
dion_b schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:54:
Wat doet dat apparaat muv teamspeak?

Dit klinkt verdacht als platgetrokken upload door uncapped torrentverkeer.
Hij word voor de rest 2 keer in de week gebruikt voor een cs:go server en er draait een terraria server op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveel bandbreedte gebruikt dat allemaal in de upstream? En hoe zit het met andere devices in het netwerk?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
De totale upstream zal zo rond de 3Mbps zijn , de andere apparaten in het netwerk zullen hooguit 4Mbps bij elkaar gebruiken van de in totaal 15Mbps upstream.

Ik heb ook al gekeken of het zou kunnen komen doordat er torrents aanstaan maar dat was echter ook niet het geval. Het probleem lijkt zich echt alleen voor te doen op de mini-pc en nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Power management opties misschien?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
ShadowAS1 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:54:
Power management opties misschien?
Alles staat op performance en ik heb Energy Effcient Ethernet/green ethernet uitgezet.
Na verloop van tijd zakt hij alsnog in , zelfs als hij de enige pc op het netwerk is die de verbinding naar buiten actief gebruikt.

Het zou ook kunnen komen door de router van Ziggo , dit is een Cisco EPC3928AD. Ik ga nog even verder kijken naar de Ziggo router om te zien of daar nog rare opties in staan.
Pagina: 1