4pin -> 6pin? Bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172063

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag een Lenovo ThinkCentre Edge 73 Tower gekocht.
Mooi ding maar er ontbreekt een 6 pin connector voor mijn videokaart.
Lenovo heeft nu een heel ander systeem dan ik voorheen in mijn ThinkCentre M57 had...

Er zitten namelijk twee 4 pin connectors op het moederbord waar een kabel op aangesloten zit die alles verdeelt naar een aantal reguliere SATA connectors.
Een van de twee is nog vrij...
Ik heb de grootst mogelijke moeite om een 4 pin naar 6 pin adapter/converter te vinden.
Nu begin ik te twijfelen of ze uberhaubt wel bestaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De mycom, hardwareoutlet en mediamarkt kon me niet helpen.
De interwebs hebben me tot nu toe ook nog niet veel geluk gebracht.

- Lenovo TC Edge 73 Tower (10AS-0030MH)
- Sapphire AMD HD7790 1GB Videokaart
- Intel Core i5 4430S @ 2.7Ghz
- 80GB Intel SSD

Thanks alvast.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2n1hshd.png

Edit: Ik weet trouwens wel dat er Sata --> 6 Pins converters bestaan maar ik heb slechts 3 SATA aansluitingen en ik wil naast mijn DVD-RW en SSD ook nog een 2,5" 1GB HD aan gaan sluiten.
Conclusie, de mogelijkheden in deze ThinkCentre zijn redelijk beperkt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172063 op 14-03-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 23:36
Als die er al zijn, weet ik niet of je PSU het leuk gaat vinden dat er zo veel stroom daar over heen gaat... weet je toevallig wat voor een voeding er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu een 180W, wat natuurlijk een lachertje is.
Er is een 240W onderweg, waarvan ik weet dat het kan (draaide voorheen ook al 3,5 jaar)
Het lijkt er echt op dat de kabeltjes niet bestaan... Ik ben al dik 3 uur aan het zoeken.
Wat wel kan is van 4P naar een Male molex naar een 6pin... Maar dat is wel heel houtje-touwtje.

Jaja :) Ik ben heel apart bezig, I know :)

Edit: For the record, die HD4600 onboard die er in zit is wel baas trouwens! (Voor een onboard)
Hij draait gewoon BF3 gewoon zonder gezeik op medium, kan ik in ieder geval een beetje gamen totdat ik een oplossing vind.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 172063 op 14-03-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-07 14:56

two

Anoniem: 172063 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:42:
Nu een 180W, wat natuurlijk een lachertje is.
Er is een 240W onderweg, waarvan ik weet dat het kan (draaide voorheen ook al 3,5 jaar)
Het lijkt er echt op dat de kabeltjes niet bestaan... Ik ben al dik 3 uur aan het zoeken.
Wat wel kan is van 4P naar een Male molex naar een 6pin... Maar dat is wel heel houtje-touwtje.

Jaja :) Ik ben heel apart bezig, I know :)

Edit: For the record, die HD4600 onboard die er in zit is wel baas trouwens! (Voor een onboard)
Hij draait gewoon BF3 gewoon zonder gezeik op medium, kan ik in ieder geval een beetje gamen totdat ik een oplossing vind.
Even ter info: met 240W kun je misschien een nét een GTX750(Ti) erop zetten. En dan is het nog krap en heb je een voeding die moeite gaat hebben met je GPU onder load!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

240W? Ik zou toch eerder kijken naar een 320W+ voeding.. Niet alsof je systeem meer als 240W gaat trekken, maar ik verwacht niet dat het een degelijke 240W voeding zal zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dat het allemaal vrij krap is.
Echter had ik in mijn M57 met ook en 240W voeding dezelfde setup al 3,5 jaar draaien met eerst een 4770, en daarna een 7790.
De 4430S is net als de E8400 die ik daarvoor had ook een 65W TDP.
Ik voorzie geen problemen maar het is wel wat lastiger allemaal dan een zelfbouw PC inderdaad.
Het liefste zou ik er ook een standaard 350W voeding in zetten maar met Lenovo is het allemaal een beetje anders, ik zal het met die 240W voeding moeten doen.

Over de degelijkheid van die 240W van Lenovo kan ik alleen maar zeggen dat ie me in krap 4 jaar nog nooit in de steek gelaten heeft, maar goed, de tijd zal het leren :)
Vind het wel weer een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 172063 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:19:
Vind het wel weer een leuke uitdaging.
Ik persoonlijk niet, een voeding is het hart van je PC - als deze het begeeft is de kans groot dat er meer stuk gaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Aangezien SATA meerdere voltages in de connector heeft en een normale 4pins connector 2x 12V en 2x GND doorgeeft verwacht ik dat zelfs als je een connector vindt, deze niet gaat werken, danwel dingen stuk maakt!

Als ze een beetje slim zijn geweest bij Lenovo hebben ze echter niet een normale ATX12V-connector gebruikt, maar eentje met custom notches. Deze notches zorgen ervoor dat je geen voltages kunt mixen omdat de connector niet past (tenzij met bruut geweld). Zie je eigen plaatje, daar zit een soort dakje aan de binnen- en buitenkant van bepaalde pinnen.

Als je dit alsnog ècht wil:
- bekijk/meet de exacte voltages/pinout van de connector.
- bekijk de exacte notches van de connector
- koop een 8pin to 6pin verloopkabel, trek de pinnen uit de 8pin connector (met een schroevendraaiertje kan je de weerhaakjes naar binnen duwen)
- trek de pinnen uit zo'n 4pin connector
- duw de juiste pinnen op de juiste plek in de 4pin connector, knip de rest af, en zorg dat ze geen contact kunnen maken.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1