FP aanpassing omschrijving "-1 ongewenst"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik zou ter overweging willen geven de omschrijving van de -1 bij het modereren op de FP te veranderen van:

"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

in:

"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging."

Omdat in de praktijk beledigingen van niet-tweakers terecht toch op -1 gemodereerd worden en het discussies vermijdt over strooien met scheldwoorden of beledigingen waarbij niet duidelijk wordt gemaakt tegen wie ze zijn gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de omschrijving op 2 manier lezen. Het gedeelte na 'of' hoort bij flamebait en troll, maar het kan er ook naast staan. Dan zie je in feite dit:
"Deze reactie is een flamebait of troll. Of een belediging van een andere gebruiker."

Het staat open voor interpretatie. Toegegeven, als je het echt wilt scheiden, zet je een komma na 'troll'. Als je trouwens goed leest en de betekening van de woorden meeneemt, staat het er al goed. Een reactie is geen flamebait of troll van een andere gebruiker. De reactie zelf, van de reagerende gebruiker, is een flame of troll. De reactie kan ook een belediging van iemand anders bevatten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zijn hele punt is dat een ongefundeerde belediging aan het adres van Apple of MS en zelfs aan het adres van publieke personen óók op -1 gemod wordt. Alszodanig zie ik ook wel wat in die tekstuele aanpassing. :)

Anyway, hier weten ze in Tweakers Moddereter Forum vast meer over te zeggen. ;)

>>TMF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het komt nog wel een enkele keer voor dat iemand een bedrijf of willekeurig persoon beledigd en het er vervolgens niet mee eens is dat hij een -1 krijgt 'want ik beledig toch geen gebruiker?', terwijl de -1 vanwege de toon van de reactie toch echt wel terecht was.
Tegelijkertijd komt het ook voor dat mensen direct een belediging zien als er een negatieve mening over een product of bedrijf wordt gegeven, maar of dat erger wordt als de beschrijving van de -1 wordt aangepast? Ik denk het eigenlijk niet.

Kortom, ik denk dat de omschrijving van de -1 wel simpeler mag.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.