Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Beste tweakers.

Sorry als dit in het verkeerde topic staat.

Ik ben eens wezen kijken voor een TV.
Nu is het zo dat ik iets zoek in de richting van 55' / 60" inch.
Ik kom er aardig wat tegen, alleen heb geen flauw idee welke nou echt goed is kwa beeld e.c.t

Wat zoek ik bij een TV?

- Duidelijke kleuren
- Aansluiting voor pc (HDMI)
- Goeie kwaliteit beeld
- kijkhoek niet al te klein (ook lichtelijk via zijkant goed te kijken)
- Goed overweg met ziggo apperatuur

Wat voor mij echt niet hoeft is 3D ondersteuning.

Wat ik nog graag wou weten.
- Wat is de functie van Wifi / netwerk kabel aansluiten op een TV?

Het is nogal een lijstje waar ik uit wil kiezen.
De opties

(60" TV's)
1.) Sharp LC60LE752E-LED-TV
2.) LG 60PN6504 Full HD Plasma-TV
3.) Samsung UE60F6100 LED-TV

(55" TV's)
1.) Samsung UE55F6100 LED-TV
2.) Sony KDL-55HX750B LED-TV
3.) LG 55LA6208 Full HD 3D LED-TV
4.) Samsung UE55F6500 Smart LED-TV

Heb je verder nog informatie van mij kant nodig om me beter te kunnen helpen? Dan hoor ik het graag.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA

• darkangel456
CEA, wat houdt dan in ? Zie het al topic verplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door darkangel456 op 14-03-2014 21:53 ]

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Consumentenelektronica Aankoopadvies - je zat in de verkeerde categorie.

Ik zou je aanraden om reviews te lezen.

http://www.hdtvtest.co.uk/

Op deze site staan goede reviews en bespreken de punten die jij belangrijk vindt.
Het goed overweg kunnen met Ziggo, daarvoor heeft een TV niets extra nodig dan misschien een CI+ slot.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een budget zou wel handig zijn? Ik ken zelf niks van TV's, maar een budget is altijd handig om rekening mee te houden.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Voor een tv aankoop zou je toch echt eerst de tv in het echt willen zien, loop een BCC of een Mediamarkt binnen.
Schrijf de modelnummers op die je zou willen kopen en ga dan op internet naar reviews zoeken. Daarna is het aan jouw of je de tv in een winkel koopt of de tv via een webshop besteld.

Wifi of een bekabeld netwerk is wel zo makkelijk als je tv internet content kan afspelen zoals netflix oid. Ik heb je modellen alvast naast elkaar gezet om ze te vergelijken.

60" vergelijken

55" vergelijken

• darkangel456
Flex schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:58:
Voor een tv aankoop zou je toch echt eerst de tv in het echt willen zien, loop een BCC of een Mediamarkt binnen.
Schrijf de modelnummers op die je zou willen kopen en ga dan op internet naar reviews zoeken. Daarna is het aan jouw of je de tv in een winkel koopt of de tv via een webshop besteld.

Wifi of een bekabeld netwerk is wel zo makkelijk als je tv internet content kan afspelen zoals netflix oid. Ik heb je modellen alvast naast elkaar gezet om ze te vergelijken.

60" vergelijken

55" vergelijken
Bedankt voor de links met vergelijkingen.

Is het trouwens bij alle TV'S zo dat je de 3D functie kunt uitzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door darkangel456 op 14-03-2014 22:34 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
darkangel456 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:33:
[...]

Bedankt voor de links met vergelijkingen.

Is het trouwens bij alle TV'S zo dat je de 3D functie kunt uitzetten?
Ja...anders zou je elke dag met een bril naar de tv moeten kijken :D

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Als je goede beeldkwaliteit en goede (horizontale) kijkhoeken wilt is de Panasonic 55ST60 (plasma) een heel goede tv. Ik weet niet precies wat je bedoelt met duidelijke kleuren, maar met het diepe zwart dat deze plasma's produceren springen kleuren wel van het scherm.

Ik weet nog de eerste keer dat ik een stukje van Futurama zag op m'n 42GT50, een scene in de ruimte. Dat ziet er echt indrukwekkend uit.

Let wel dat de meeste plasma's er niet uitzien met sterk invallend licht. Maar 's avonds is het echt genieten :)

[ Voor 3% gewijzigd door basshead91 op 15-03-2014 00:00 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12

FreakNL

Well do ya punk?

Er gaat (wmb) inderdaad niets boven een Panasonic Plasma, als ik je wensen zo lees.

Heb zelf een 55ST50 staan, heel erg tevreden mee, en veel mooier/beter beeld dan bij de gemiddelde LCD... (alhoewel smaken nog altijd verschillen)

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hangt ook af van je gebruik wat de voorkeur geniet voor soort TV. Bij de plasma's is het erg gevoelig en simpel iets in te branden, dus als je (bijvoorbeeld) erop gamen gaat of soms langere tijd de tv pauzeert kan je zomaar 1000+ euro kapot maken in normaal dagelijks gebruik. Je zult meer moeten opletten en aandacht geven aan hoe/wat je ermee doet (zelf gewoon tv kijken zorgen dat je niet teveel naar hetzelfde net kijkt ivm inbranden icoon).

Ik heb zelf de Sharp LC60LE752E en ben er zeer over te spreken kwa prijs/formaat/kwaliteit, en ook geen problemen gemerkt met kijkhoeken. Had van LG toch teveel slechte verhalen (en specs rond bijvoorbeeld contrast) om het de investering waard te laten zijn. En Samsung sprak mij niet aan, teveel interactief gedoe.
Daarnaast is het een erg mooi design, en met een 60" valt het nogal op dus dan gaat het oog ook meer eisen stellen (652 is trouwens dezelfde tv, maar andere voet/kleur en geen wifi, mocht prijs van invloed zijn).

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 15:44

immetjes

HIER is BERN-E

@Xanaroth: De Panasnic plasma's van na 2010 hebben eigenlijk geen last meer van inbranden. Ik heb een TX-P50G20 en mijn kinderen spelen er de hele dag PS3 op. Niets te zien van inbranden. Hoogstens wat retentie wat na 10min weg is.

In mijn ogen kan kan qua prijs/beeld kwaliteit niets tippen aan een plasma TV. Voor €800,- heb je al een mooie en daar koop je niet een LCD voor me dezelfde beeldkwaliteit (ik vind het beeld altijd kunstmatig overkomen met afwijkende rode en groene kleuren), dan ben je voor een vergelijkbare LCD eerder het dubbele of driedubbele kwijt.

Dan blijft het hogere stroomverbruik. Zeg LCD=120W en Plasma=280W. Dat ding staat 5uur per dag aan ('s ochtends een uurtje en 's avonds 4 uurtjes) dat is dan 5x365=1825 uur per jaar. In die periode verbruikt plasma dus 160W meer = 292kWh à €0.23 = €67,- per jaar meer. Voor dat geld kun je aardig wat plasma TV kijken.

O ja: Een TV is nooit te groot. Daar ben je zo aan gewend. 50" was 3 jaar geleden even slikken maar na een paar maanden: Acht het valt wel mee, groter geen probleem.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
immetjes schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:27:
@Xanaroth: De Panasnic plasma's van na 2010 hebben eigenlijk geen last meer van inbranden. Ik heb een TX-P50G20 en mijn kinderen spelen er de hele dag PS3 op. Niets te zien van inbranden. Hoogstens wat retentie wat na 10min weg is.

In mijn ogen kan kan qua prijs/beeld kwaliteit niets tippen aan een plasma TV. Voor €800,- heb je al een mooie en daar koop je niet een LCD voor me dezelfde beeldkwaliteit (ik vind het beeld altijd kunstmatig overkomen met afwijkende rode en groene kleuren), dan ben je voor een vergelijkbare LCD eerder het dubbele of driedubbele kwijt.

Dan blijft het hogere stroomverbruik. Zeg LCD=120W en Plasma=280W. Dat ding staat 5uur per dag aan ('s ochtends een uurtje en 's avonds 4 uurtjes) dat is dan 5x365=1825 uur per jaar. In die periode verbruikt plasma dus 160W meer = 292kWh à €0.23 = €67,- per jaar meer. Voor dat geld kun je aardig wat plasma TV kijken.

O ja: Een TV is nooit te groot. Daar ben je zo aan gewend. 50" was 3 jaar geleden even slikken maar na een paar maanden: Acht het valt wel mee, groter geen probleem.
Toen ik in December voor een TV keek, zag ik op alle plasma tv's bij winkels juist sporen van inbranden waardoor ik toch voor LED ben gegaan. Dat is geen acceptabel risico naar mijn mening, bij de aanschaf van producten >1000 euro mag je toch wel iets meer 'idiot proof' verwachten dan een 'kan permanent beschadigd raken bij normaal gebruik' clausule waarop garantie niet van toepassing is.

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 23:41
Ik ben ook op zoek naar een tv van 55 inch diagonaal. Zelf heb ik de Samsung UE55F6670 op het oog. Deze is bij de bcc bij mij in de buurt te bestellen: http://www.bcc.nl/samsung-ue55f6670.html

Is er een groot verschil tussen 100 en 200 Hz tv's?
is het beter om even te wachten omdat de nieuwe modellen van Samsung meestal rond maart/april geïntroduceerd worden?

Ook heb ik bij nieuwe plasma's ook nog steeds verhalen gehoord van gebruikers die klagen over inbranden.

[ Voor 8% gewijzigd door giedo555 op 24-03-2014 16:04 ]

Verwijderd

De Sony KDL-50w829b komt binnenkort uit. Heb best goede dingen hierover gelezen, bijna te goed om waar te zijn.

http://www.stuff.tv/sony/sony-kdl-50w829b/review

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Niet zo'n geweldige review in mijn ogen, die van hdtvtest.co.uk zijn beter. Zij hebben deze tv ook beoordeeld en hij komt inderdaad behoorlijk goed uit hun review. Als je open staat plasma kun je voor hetzelfde geld de 50 inch GT60 halen. Dat is een echte topper, check deze review eens. Laat je niet afschrikken door de inbrand horror verhalen. Ja, het zou kunnen maar de kans is erg klein. Zelf kijk ik al jaren probleemloos naar 2 plasma's thuis. Elke techniek heeft zijn voor en nadelen. Ook lcd is allesbehalve perfect, vandaar dat ik die persoonlijk geen zou willen hebben.

• darkangel456
Mijn keuze zal toch nog even moeten gaan wachten.
Het beschikbaren vermogen is nog niet zeker.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

darkangel456 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:44:
Wat ik nog graag wou weten.
- Wat is de functie van Wifi / netwerk kabel aansluiten op een TV?
Voordeel is dat je dan bijvoorbeeld met Plex of met Serviio (of een van de vele alternatieven) direct vanaf je PC of NAS kan streamen naar de televisie. Ook heb je dan toegang tot internet.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Xanaroth schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Toen ik in December voor een TV keek, zag ik op alle plasma tv's bij winkels juist sporen van inbranden waardoor ik toch voor LED ben gegaan. Dat is geen acceptabel risico naar mijn mening, bij de aanschaf van producten >1000 euro mag je toch wel iets meer 'idiot proof' verwachten dan een 'kan permanent beschadigd raken bij normaal gebruik' clausule waarop garantie niet van toepassing is.
maandenlang 10 uur per dag dezelfde beelden om de felste instelling (winkelinstellingen zijn vele male extremer dan wat je thuis hebt en wil, ivm het extra licht in de winkel) is niet bepaald normaal gebruik.

daarbij heb je daar garantie voor. Maar ik lees echt nooit meer dat mensen het hebben met panasonic plasmas.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb er ook nog 1 uit 2009, nergens last van.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Xanaroth schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Dus ben je voor een LCD van honderden euro's gegaan waar de uniformiteit van het scherm al in de fabriek niet goed is en je maar moet hopen dat het goed zit met de uniformiteit, want anders is het aan de fabrikant om te bepalen of de backlight bleeding acceptabel is of niet en of je met een nieuw geplaatst paneel beter af bent.

Inbranding > backlight bleeding
Pagina: 1