Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493362

Topicstarter
Beste,

Bij het openen van een Indesign file herkent Indesign de font: ''HelveticaBQroman'' niet.

Ik heb de fonts van het bestand er wel bij gekregen van degene die het bestand heeft aangeleverd, maar op een of andere manier lukt het mij niet om Indesign ze te koppelen.

Heb het volgende geprobeerd:
- De fonts in de map Windows/Fonts gekopieerd/geplakt. Maar als ik ze daarheen sleep, verdwijnen de fonts.
- Eerst op me bureaublad gekopieerd/geplakt en toen in de map Windows/Fonts gekopieerd/geplakt.

Weet iemand hier toevallig raad mee?

Met vriendelijke groet,
Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kan met een font manager (zoiets als de trail van Font Explorer) kijken of het lettertype echt goed geïnstalleerd is.

Daarnaast, is het zeker dat precies dezelfde fonts bijgeleverd zijn? Want hoewel de naam hetzelfde kan zijn, kan het zo voorkomen dat je 3 verschillende Helvetica Condenseds' hebt, die niet allemaal uit dezelfde font-familie komen (wat vaak voorkomt als je ze niet op dezelfde plek aanschaft of op een andere manier binnenkrijgt)

Op zich hoeft het trouwens niet uit te maken welke versie Helvetica Condensed je gebruikt, het eindresultaat kan vaak hetzelfde zijn. Je hebt soms wel wat verschillen met spatiëring en interlinie. Maar als Indesign problemen maakt dat het lettertype niet gevonden kan worden maar het wel geïnstalleerd is, kan je het gewoon relinken en zal er niks veranderen. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld enkel het font-ID niet overeenkomt, maar voor de rest er niks anders aan het font is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Open het font bestand gewoon en klik installeren. Het moeilijk lopen doen om fonts te kopiëren naar je Windows/font map is allang niet meer nodig. Het font bestand installeren is makkelijker en is ook nog eens 100% correct geïnstalleerd (als het font bestand niet goed is, geeft ie dat zelf wel aan).

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 14-03-2014 22:03 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 16:26
Wat ook een probleem kan zijn is dat Windows je font net anders noemt dan OSX. Maar dan moet het bronbestand dus op en Mac gemaakt zijn. Dit ben ik in ieder geval af en toe tegengekomen. Doe je niets aan, maar selecteer dan de Helvetica die (als het goed is) wel in je fontlijst te zien is. de font metrics zouden wel hetzelfde moeten zijn.
Maar gebruik inderdaad een font manager. Een mooie is bijvoorbeeld de gratis Nexus Font manager.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)