Micro-atx moederbord in een ATX behuizing.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 09:35
Oke mijn vraag is heel simpel. Ik heb een moederbord in me acer pc zitten met een i3 processor erin en 8 GB aan ram geheugen maar nu wil ik graag een iets grotere kast omdat ik dan een grotere videokaart erin te stoppen, dus is het mogelijk dat ik mijn Micro-atx moederbord met processor en ram geheugen gewoon kan overplaatsen in de andere kast? Of moet ik echt een speciale kast gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:32
Je zult uit moeten zoeken of je moederbord standaardafmetingen heeft. Dat kun je achterhalen door op formfactor te zoeken en te kijken met een centimeter of de bevestigingsgaten overeenkomen met de Micro-ATX standaard. Makkelijker is gewoon uitzoeken welk moederbord er in zit. Maak hem eens open, maak een foto van de typenummers en merknamen op het moederbord die je kunt vinden. Je hoeft alleen de meest opvallende te pakken, niet de allerkleinsten. Zoek vervolgens op internet naar die typenummers en achterhaal welk moederbord het is en welk formfactor dat heeft.

Als je er achter bent dat het een Micro-ATX bord is, zoek je gewoon een kast die daar compatible mee is.

Zeer waarschijnlijk is het wel een normaal Micro-ATX bord met een andere opdruk en een speciale gelimiteerde BIOS. Dell PC's of zakelijke machines willen nog wel eens bijzondere maten hebben, maar consumentenmodellen niet. Daar zijn de oplages te klein voor om te ontwerpen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
Oke ik zal is gaan kijken maar hoogst waarschijnlijk past die er wel in. Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
En de meeste ATX kasten hebben ook gewoon gaten voor mATX. Maar dat staat als het goed is gewoon genoemd in de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Sterker nog, mATX heeft de mounting holes op dezelfde plek zitten als ATX. Je kunt dus altijd een mATX bord in een grotere kast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 17-05 10:10
Niet volledig. De onderste rij zit niet bij atx.
Maar volgens mij zijn er amper kasten die die gaten niet hebben. Zou ook dom zijn als fabrikant om ze niet aan te brengen, dan zou je je product alleen maar minder bruikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het verschilt inderdaad een beetje per bord of er ergens i.v.m. een chip die in de weg zit (of iets dergelijks) een gaatje wordt weggelaten. Doet verder niets af aan het feit dat de gaten weldegelijk op dezelfde plek zitten en je dus prima het bord in een grotere kast kunt mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
Oke thanks voor de reactie's mensen! Ben nu al een heel stuk wijzer en ga het morgen proberen. Nu heb ik nog 1 vraag en dat is of ik ergens een korte uitleg kan vinden van hoe ik alles moet aansluiten weet namelijk wel wat dingen die ik kan aansluiten zoals de HDD en de power maar dat is het ook ik weet niet hoe ik bijvoorbeeld de USB ports moet aansluiten op het bord. Kunnen jullie mij tips geven voor de beste manier van een moederbord aansluiten in een nieuwe kast? zou fijn zijn.

Greetz Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:17

D4NG3R

kiwi

:)

timberleek schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:10:
Niet volledig. De onderste rij zit niet bij atx.
Maar volgens mij zijn er amper kasten die die gaten niet hebben. Zou ook dom zijn als fabrikant om ze niet aan te brengen, dan zou je je product alleen maar minder bruikbaar maken
Het is een standaard. ATX - mATX en mITX (Al is ITX officieel geen onderdeel van de ATX familie, zijn de mounting holes wel gelijk aan die van de ATX familie). Past een ATX bord in de behuizing - passen mATX en mITX ook. Het zelfde geld bij mATX behuizingen - een mITX bord zal daar ook in passen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

uATX is het probleem niet, dat past. Waar je op moet letten is de front panel connector. Die wil nogal eens bij OEM-systemen non-standaard zijn en dus mogelijk niet (volledig) aan te sluiten op een generieke kast. Zoek om daar info over te vinden op naam moederbord (ja, ook Acer OEM borden hebben namen) plus "front panel connector)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
Voor de mensen die willen weten hoe groot het moederbord is heb ik even gauw op internet een plaatje ervan gezocht.
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/563/722/467/467722563_748.jpg
En ik heb ook een plaatje van hoe de kast eruit ziet opgezocht omdat ik redelijk lui ben om zelf een foto te maken plus tis al laat :Z
Afbeeldingslocatie: http://im.tech2.in.com/images/2010/apr/img_218992_7.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Rickoo97 op 15-03-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lijkt mij een redelijk normale front panel header, maar de volgorde kan natuurlijk anders zijn of de pinnen kunnen met opzet uit elkaar zijn gezet waardoor een ander moederbord niet in die behuizing kan..

Qua formfactor zie ik daar gewoon uATX met wat minder pruttel aan de onderkant van het bord.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
D4NG3R schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:03:
Lijkt mij een redelijk normale front panel header, maar de volgorde kan natuurlijk anders zijn of de pinnen kunnen met opzet uit elkaar zijn gezet waardoor een ander moederbord niet in die behuizing kan..
Nouja ik ga het gewoon proberen en kijken of het kan. Ik heb aan me oude post ook nog een plaatje van de kast zelf erbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Ik heb zo'n zelfde moederbord zonder problemen in mATX kast gezet, die is al ruim genoeg voor flinke videokaart.
De frontpanel header is wat anders, heb zelf toen alleen power aangesloten.
Die is snel te vinden met schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rickoo97 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:01:
Voor de mensen die willen weten hoe groot het moederbord is heb ik even gauw op internet een plaatje ervan gezocht.
[afbeelding]
Dat is geen uATX maar DTX. Iets kleiner dus, maar zelfde gaten dus gaat passen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
Oke ik heb hem erin gezet en alles aangesloten en hij doet het. Maar nu zitten 2 Fans dicht bij elkaar. namelijk de Fan van de CPU en Een gewone fan aan de achterkant en door die 2 fans maakt die ineens heel veel geluid. Is dat normaal of niet? Zou ik 1 fan is moeten weg halen of laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Is de fan aan de achterkant outtake of intake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoo97
D4NG3R schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:55:
Is de fan aan de achterkant outtake of intake?
Hij blaast eruit dus outtake denk ik..
Pagina: 1